סגור
קריית ארבע קרית ארבע 2023
קריית ארבע (צילום: שאול גולן)

ועדת השרים אישרה חוק שיעביר עוד תקציבים ליישובי דרום הר חברון וקריית ארבע

לפי הצעת החוק שיזמה לימור סון הר מלך, החוק לפיתוח הנגב והגליל יורחב, כך שיחול גם על יישובי דרום הר חברון ומועצת קריית ארבע שמעבר לקו הירוק; ההצעה תועלה בקריאה טרומית בכנסת ביום רביעי. לשכת שר המשפטים: נוסח ההצעה יתוקן לפני ההצבעה

הממשלה פועלת לסיפוח בפועל, בדלת האחורית, של יישובי דרום הר חברון ומועצת קריית ארבע: ועדת השרים לחקיקה אישרה היום הצעת חוק שלפיה החוק לפיתוח הנגב והגליל יורחב כך שיחול גם על היישובים האמורים, המצויים מעבר לקו הירוק, ואשר הוחרגו ממנו לפני כמה שנים. את הצעת החוק הגישה חברת הכנסת לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית). מאחר שמקורות החוק מוגבלים, יישובים בתחום הקו הירוק צפויים לקבל פחות כסף.
הקואליציה תתמוך בהצעת החוק שתועלה ביום רביעי הקרוב להצבעה בקריאה הטרומית. המשך החקיקה ייעשה בתיאום עם הממשלה והכוונה היא להאיץ את קצב החקיקה עד לסיום כנס הקיץ.
סון הר מלך חברה בסיעתו של השר לפיתוח הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף, המופקד על הרשות לפיתוח הנגב והגליל והוא תומך ומקדם את הצעת החוק.
הרשות לפיתוח הנגב הוקמה ב־1991, בין השאר כדי לעודד פיתוח כלכלי באזור, לתאם בין משרדי הממשלה, הרשויות והגופים העוסקים בפיתוחו, וליזום מחקרים בנושאים כלכליים וחברתיים.
וסרלאוף אמר: "החוק מתקן עוול ויתרום לשגשוגם של יישובי הר חברון יחד עם שאר הנגב. אין שום סיבה שהשטחים הדרומיים של יו"ש יהיו מופלים מול שטחים זהים בשטחי מדינת ישראל".
סון הר מלך אמרה: "במשך שנים הופלו לרעה יישובי הנגב המצויים מעבר לקו הירוק, זאת ללא כל סיבה".
מלשכת שר משפטים נמסר לפניית כלכליסט כי ועדת השרים לחקיקה תומכת באישור הצעת החוק בקריאה טרומית בכפוף לתיקון נוסח הצעת החוק - כך שההגדרה לא תשתמע כהחלה של ריבונות ישראל על שטחי איו"ש, אלא קביעת ההגדרה לצורך זכאות להטבות על בסיס מיקום גיאוגרפי. כמו כן, בהמשך החקיקה של הצעת החוק יידרש תיאום עם משרדי האוצר, המשפטים והביטחון להמשך הליכי החקיקה.
משלום עכשיו נמסר: "ביזת הקופה הציבורית עבור קומץ מתנחלים קיצוניים נמשכת. במקום לטפל במפונים, דואגים לחברים המתנחלים. נראה שאין שום חלקת תקציב שהממשלה לא תיתן נתח ממנו להתנחלויות, תוך הגדרה צינית של עשרות התנחלויות כאילו הן חלק מהנגב. לממשלת המתנחלים כבר מזמן לא איכפת מהישראלים".