סגור

בלעדי
הנימוקים לפסילת מינוי עמיר פרץ ליו"ר תע"א נחשפים: "ניסיונו אינו מהותי"

אתמול פסלה ועדת גילאור את מועמדותו של פרץ לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית. "חברי הוועדה הגיעו למסקנה שלמרות פועלו הציבורי של פרץ, חלפו 14 שנים מאז כיהן כשר הביטחון ובהינתן העובדה כי בתקופה זו חלו תמורות ושינויים, בעולם כולו, וגם בחברה, אין בכהונתו כמו גם ניסיונו בתחום העבודה, כיו"ר ההסתדרות כדי להתגבר על החסר בניסיון עסקי משמעותי מוכח"

"בהתייחס לפעילות חברת התעשייה האווירית, היקפיה והאתגרים הניצבים בפניה, ניסיונו של עמיר פרץ אינו מהותי דיו לחברה בעת הזו, על מנת לקבוע כי הוא נכנס כחריג וכי הוא בעל ניסיון משמעותי בתחומי הפעילות של החברה או בעל כישורים בולטים באופן מיוחד בתחומים הרלבנטים, לכהונתו בחברה כעת". כך קבעה "ועדת גילאור" שפסלה אתמול את מועמדותו של פרץ כיו"ר התעשייה האווירית.
הוועדה הוסיפה כי במצבה של החברה "מחייב שיכהנו בה דירקטורים ובפרט יו"ר דירקטוריון בעל ניסיון עסקי, משמעותי המעיד על יכולת מוכחת להובלת חברה עסקית בעלת היקפים עצומים ופעילות מוערכת שבפניה ניצבים אתגרים משמעותיים".

"בנסיבות אלו, לא בלי התלבטות הגיעו חברי הוועדה למסקנה שלמרות פועלו הציבורי של פרץ, חלפו 14 שנים מאז כיהן כשר הביטחון, מעט יותר משנה בשנים 2006-2007, ובהינתן העובדה כי בתקופה זו חלו תמורות ושינויים, בעולם כולו, וגם בחברה, אין בכהונתו כמו גם ניסיונו בתחום העבודה, כיו"ר ההסתדרות כדי להתגבר על החסר בניסיון העסקי משמעותי מוכח כאמור. לפיכך קיים קושי לקבוע כי היום הוא בעל ניסיון משמעותי בתחומי פעילותה של החברה או בעל כישורים בולטים באופן מיוחד בתחומים הרלבנטיים.

1 צפייה בגלריה
מימין יו”ר העבודה עמיר פרץ ויו”ר כחול לבן בני גנץ
מימין יו”ר העבודה עמיר פרץ ויו”ר כחול לבן בני גנץ
מימין שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ ובני גנץ, שר הביטחון כיום
(צילום: דנה קופל, אוראל כהן)
לגבי עמידה בתנאי הכשירות קבעה הוועדה כי פרץ עומד בתנאי הכשירות ליו"ר החברה. "במקרה חריג זה ניתן לראות בכהונתו של פרץ במשך 10 שנים כיו"ר ההסתדרות כנכנסת בהוראת סעיף זה על אף שההיקפים שמולאו על ידו בשאלון (מספר מועסקים בגוף 2,000 והיקף הכנסות של 550 מיליון שקלים) נמוכים מאלו של החברה, ולראות את ההסתדרות כגוף שהיקפו לא נופל מזה של החברה, זאת כאשר מדובר בגוף גדול מאוד בעל השפעה חריגה על המשק".
לעניין הזיקה הפוליטית קבעה כי "לעמדת חברי הוועדה לפרץ זיקה פוליטית חזקה, ונוכח החוק היא יכולה להמליץ על מועמדותו רק אם מצאה שיש לו כישורים מיוחדים בתחומי פעילותה של החברה, או שקיימים לגביו שיקולי כשירות מיוחדת אחרת. בעניינו מדובר בזיקה חזקה.
"חברי הוועדה הגיעו למסקנה כי יש קושי ממשי בקביעה שלמועמד כישורים מיוחדים המתגברים על הזיקה בהתייחס כאמור להיקפי החברה, פעילותה העסקית, הענפה ומורכבותה בפרט בעת הזו, כאשר רק לפני מספר חודשים חדל לכהן בממשלה בראשות נתניהו, בה כיהן לצידו של גנץ אחרי שנים רבות, של עשייה ציבורית בתחום הפוליטי".
"עוצמת הזיקה של המועמד מחייבת כאמור הקפדה יתירה בכל הנוגע לדרישה בדבר כישורים מיוחדים ולעמדת חברי הוועדה, בהינתן שהמועמד הוא חסר ניסיון עסקי משמעותי מוכח לא ניתן לקבוע שניסיונו מהותי דיו על מנת לעמוד בדרישה המחמירה להוכחת כישורים מיוחדים לחברה הזו בעת הזו, על אף ניסיונו הציבורי הרחב".