סגור
 כך בינה מלאכותית יכולה לסייע לכם
הפצת מידע כוזב בבינה מלאכותית (freepik)

דעה
מאבק במידע כוזב: לישראל הזדמנות להוביל את תחום הבינה המלאכותית

בעידן המידע בו אנו חיים כוחה של האמת מעולם לא היה חשוב יותר, ובכל זאת אנו מוצאים עצמנו נאבקים ביריב חתרני: מידע כוזב - במיוחד כזה שנוצר על ידי בינה מלאכותית. עכשיו מתמיד לישראל יש הזדמנות להיות מובילת התחום

מערכות בינה מלאכותית (AI) הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו, והן נועדו להשפיע עליהם לטובה. אנחנו רואים ארגונים מהסקטורים השונים במירוץ לאימוץ טכנולוגיות בינה מלאכותית על מנת לשמור על רלוונטיות. בחברות אלה כבר מצטבר ידע סביב פיתוח מערכות בינה מלאכותית באופן אחראי, המבוסס על ששת עקרונות הליבה: הוגנות, הכללה, אמינות ובטיחות, שקיפות, פרטיות ואבטחה, ואחריותיות. עקרונות אלה מבטיחים שהמערכות שמפותחות ומוטמעות מיטיבות עם האנושות. יחד עם זאת, במקביל לשימושים החיוביים של בינה מלאכותית, בה ניתן להשתמש כדי לשפר את חיינו, זו מנוצלת גם להפצת מידע כוזב.
לפרטים נוספים על ועידת ה-AI לחצו כאן
הצורך לטפל בנושא זה באופן דחוף מקבל משנה תוקף השנה, שנת 2024, אשר במהלכה יותר ממחצית מאוכלוסיית העולם צפויה להצביע בבחירות דמוקרטיות החשופות למידע כוזב באופן מיוחד, בין הפצת תיאוריות קונספירציה ועד יצירת דיפ פייק באופן שיכול להשפיע על עמדות פוליטיות, לערער את יציבות הדמוקרטיה ולהסלים סכסוכים. זאת ועוד, נעשה שימוש רב במידע כוזב שנוצר על ידי בינה מלאכותית בסכסוכים שונים בעולם, כגון במלחמה באוקראינה ואף ביתר שאת במהלך המלחמה בישראל.
1 צפייה בגלריה
הילה היבש
הילה היבש
הילה היבש
(צילום: ענבל מרמרי)
בוועידת מינכן שהתקיימה בפברואר הוכרז שיתוף פעולה בינלאומי של חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם לקידום יוזמה בשם A Tech Accord to Combat Deceptive Use of AI in 2024 Elections, יוזמה שמטרתה להגן על טוהר הבחירות ולהילחם במידע כוזב ובהפצה שלו כדי להגן על דמוקרטיות. היוזמה כוללת שורה של התחייבויות של עשרות חברות טכנולוגיות מובילות בעולם ביניהן, מיקרוסופט, גוגל, אמזון, סיסקו, נוקיה, אורקל וחברות רבות אחרות.
ההתחייבויות כוללות פיתוח טכנולוגיה להתמודדות עם תוכן מזיק שנועד להטעות את הציבור, שיתוף פעולה של החברות בכלים לזיהוי וטיפול בהפצה מקוונת של מידע כוזב, פעילות לקידום אוריינות דיגיטלית באמצעות קמפיינים חינוכיים וכלי קוד פתוח, והתחייבות לשקיפות לציבור בקשר עם פעילויות המיישמות את היוזמה.
היוזמה של חברות הטכנולוגיה היא יוזמה חשובה. זה איתות חשוב לענף שלם שמתהווה.
לישראל אקוסיסטם טכנולוגי תוסס והיא ממוצבת באופן ייחודי בעולם בתחום זה. ישראל יכולה וצריכה להיות בחזית המאמץ העולמי ולהוביל את ההתמודדות עם האיום המתמשך של מידע כוזב שנוצר על ידי בינה מלאכותית.
חברות טכנולוגיה ישראליות מצטיינות בפתרונות החדשניים ובפיתוחים הטכנולוגיים שלהן. מדינת ישראל כבר ביססה את עצמה כמובילה עולמית בתחום אבטחת הסייבר באמצעות חברות מובילות כגון biocatch, wizaut10ix, וחברות רבות אחרות. הגיע הזמן שסטארט אפים וחברות ישראליות ימנפו את המומחיות שלהם ויפתחו פתרונות יעילים וחדשניים למאבק במידע כוזב שנוצר על ידי בינה מלאכותית.
כעת, יש למדינת ישראל הזדמנות להפוך למגדלור ולמובילה גם בתחום הבינה המלאכותית ובמיוחד בפיתוח מערכות בינה מלאכותית המסוגלות לזהות מידע כוזב ולהילחם בו. המאבק במידע כוזב שנוצר על בינה מלאכותית יכול לסייע לא רק בשמירה על טוהר הבחירות, אלא גם בשימור המרקם החברתי במדינת ישראל ובעולם.
המטרה היא להבטיח שהאמת תנצח. כל צעד שאנו עושים במאבק במידע כוזב שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא צעד לקראת עולם ביקורתי יותר ,דמוקרטי יותר, ובסופו של דבר, טוב יותר. זהו מאמץ שמצריך שיתוף פעולה בינלאומי. ישראל, עם המומחיות שלה והאקוסיסטם החדשני שלה, יכולה לשחק תפקיד מרכזי במאמץ זה.
עידן ה-Generative AI כבר כאן, אבל איך מוודאים שישראל נמצאת בעמדת הובלה עולמית?
כלכליסט בשיתוף מיקרוסופט ישראל יקיימו ב-11.4 כנס בנושא "מובילות ישראל בעידן ה- GenAI". זו תהיה הזדמנות להיפגש ולשמוע את בכירי תעשיית הטק, הסטארט אפים והמגזר העסקי בישראל באירוע מיוחד שיכלול הרצאות מפתח ומושבים בנושאים הבוערים בעולמות הטכנולוגיה. איך משיגים הובלה עם חברות טכנולוגיות בתחום הבינה המלאכותית, באיזורי הסייבר, בעולם הבריאות ובמגזר הפיננסי.
עו"ד הילה היבש היא סמנכ"לית ייעוץ משפטי, קשרי ממשל ואחריות תאגידית במיקרוסופט ישראל