סגור
רסיס טיל כפר תבור יירוט מעל היישוב אין נזק ואין נפגעים מלחמת חרבות ברזל
רסיס בשל יירוט קלע דוד מעל כפר תבור

50 רקטות נורו במטח כבד לגולן, בכיר בחיזבאללה חוסל

כמה מתוך עשרות הרקטות שכוונו למפקדת אוגדת הגולן, יורטו - שעות לאחר התקיפה החריגה של צה"ל נגד יעדי חיזבאללה בבעלבכ; צה"ל: חיסלנו מפקד חטיבה בחיזבאללה; הותר לפרסום: בישראל זיהו שמחבלי נוחבה החליפו ל"סים" ישראלי לפני טבח 7.10; שב"כ וצה"ל: "הושמשו עשרות בודדות של כרטיסים"

23:35 - גורם ישראלי: הבעיה היא לא לאתר את סינוואר, אלא לא לפגוע בחטופים שבקרבתו. גורם ישראלי בכיר התייחס למצוד אחר מנהיג חמאס יחיא סינוואר, ואמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי "הבעיה היא לא באיתורו" של ראש ארגון הטרור, אלא בתכנון פעולה צבאית שניתן יהיה לבצע מבלי לפגוע בחטופים הישראלים שבקרבתו. בישראל מעריכים שסינוואר לא נמלט מעזה, ועדיין מסתתר במנהרות בדרום הרצועה כשהוא מוקף ב"מגן אנושי" של חטופים. (ynet)
22:12 - אזעקה במרגליות. אזעקה נשמעה במושב מרגליות שבצפון הארץ. (ynet)
18:35 - צה"ל: חיסלנו מפקד חטיבה בחיזבאללה. דובר צה"ל אישר כי כלי טיס חיסל בדרום לבנון את חסן סלאמה, אחראי גזרת חג'יר בחיזבאללה. סלאמי, כך נמסר, משתייך ליחידת נאסר בחיזבאללה ופיקד על מספר מתווי טרור שבוצעו לעבר כוחות צה"ל, ולעבר יעדים אזרחיים וצבאיים בצפון הארץ. בתקופה האחרונה, כך נמסר, לקח חלק בתיאום מתווי טרור, לרבות שיגורי נ"ט לעבר מרחב קריית שמונה ומפקדת חטיבה 769. תפקידו, נציין, שקול למפקד חטיבה.
17:45 - בכיר בחיזבאללה חוסל בתקיפה ישראלית בדרום לבנון. חיזבאללה הודיע על מותו של הפעיל חסן חוסיין סלאמי, שמת כ"שהיד בדרך לירושלים", כלשון ארגון הטרור. בערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דווח כי סלאמה, ששימש כאחראי הגזרה המזרחית בחיזבאללה, חוסל בתקיפה ישראלית באל-מג'אדל שבדרום המדינה. (ליאור בן ארי)
17:20 - אזעקות הופעלו ביישובים שעל ואורטל שברמת הגולן.
17:10 - חיזבאללה: "ירינו 60 רקטות במטח לגולן"; אחדות יורטו, פגיעה ישירה באתר ישראלי. כ-50 רקטות שוגרו מלבנון במטח שנורה לעבר הגולן. כמה מהן יורטו, אך נרשמה פגיעה ישירה באתר ישראלי. חיזבאללה טען כי שיגר 60 רקטות. (יואב זיתון וליאור בן ארי)
16:50 - התייחסות חריגה של שב"כ וצה"ל: "עשרות כרטיסי סים ישראליים הופעלו בליל 7.10, לא אלף". בהתייחסות חריגה, מצה"ל ושב"כ נמסר בהודעה משותפת כי "הפרסום אודות 1,000 כרטיסי סים ישראליים שנדלקו בו זמנית בלילה 7 באוקטובר - שקרי ורחוק מהמציאות. בפועל התקבל צבר סימנים מעידים, שכלל בין היתר השמשה של עשרות בודדות של כרטיסי סים, אשר נדלקו באירועים קודמים בעבר. בהתאם לכך נדרכה המערכת ובוצעו פעולות מודיעיניות ואופרטיביות בשטח. כלל האירועים והמידע הקיים באותו הלילה יתוחקרו במסגרת התחקירים המבצעים בשב״כ ובצה״ל". (יואב זיתון)

5 צפייה בגלריה
מלחמת עזה מלחמה מחבלים שורפים טנק של צה" לאחר שחטפו אותו ל רצועת עזה 7.10.23
מלחמת עזה מלחמה מחבלים שורפים טנק של צה" לאחר שחטפו אותו ל רצועת עזה 7.10.23
מחבלים שורפים טנק צה"ל
(צילום: AP Photo/Hassan Eslaiah)

16:30 - מטח כבד לגולן: עשרות רקטות נורו למרכז הרמה. מטח כבד של עשרות רקטות נורה למרכז רמת הגולן והביא להפעלת האזעקות באזור. חלק מהרקטות יורטו, וכמה נפלו בשטחים פתוחים. (יואב זיתון)
16:15 - אזעקות נשמעו בקדמת צבי, שעל ואורטל שבגולן.
15:15 - דיווח על התנקשות ב"דמות בולטת" בדרום לבנון. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח על התנקשות ב"דמות בולטת" בדרום לבנון. זאת לאחר שבמדינה דווח כי כטב"ם תקף רכב באזור. (ליאור בן ארי)
14:40 - דיווח בלבנון: רכב הותקף באמצעות כטב"ם בדרום המדינה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי רכב הותקף ביישוב אל-מג'אדל שבדרום לבנון. לפי הדיווח, התקיפה בוצעה באמצעות כטב"ם. (ליאור בן ארי)
14:35 - הותר לפרסום: בישראל זיהו שמחבלי נוחבה החליפו ל"סים" ישראלי לפני טבח 7.10. בישראל זיהו שעות לפני טבח 7 באוקטובר כי מאות מחבלי נוחבה של חמאס החליפו ל"סים" ישראלי. כך הותר לפרסום. דובר צה"ל מסר: "הטענה כי הרמטכ"ל הכיר אלף סימים שנדלקו בחצות ולא עדכן על כך היא האשמה שקרית. אירועי הלילה שקדם ל-7.10 יתוחקרו לעומקם באופן מלא ויוצגו באופן שקוף לציבור".
לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרה כי הוא "לא היה מודע עד לפרסום אמש לעובדה ש"מחבלי נוחבה החליפו לסים ישראלי בטלפונים שלהם". (יואב זיתון)
13:35 - צה"ל: התקיפה בעומק לבנון - נגד מתחמי מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מתחמים ששימשו את מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה בבקאע. כך הודיע דובר צה"ל, שציין כי מדובר בתגובה לשיגור טילי קרקע-אוויר לעבר כטב"ם של הצבא, שנפל מוקדם יותר היום. בינתיים, גורמי ביטחון לבנונים טוענים כי חיל האוויר הישראלי ביצע שלוש תקיפות בפרברי מעוז של חיזבאללה באזור בעלבכ. לפי הגורמים, ישראל תקפה שיירת משאיות. (יואב זיתון ו-AP)
5 צפייה בגלריה
תקיפה של חיל האוויר ב בעלבכ לבנון 26.2.24 מלחמה בלבנון
תקיפה של חיל האוויר ב בעלבכ לבנון 26.2.24 מלחמה בלבנון
התקיפה בבעלבכ
(צילום: EPA/WAEL HAMZEH)
12:40 - פצוע קל מהירי לגליל המערבי. אדם אחד נפצע באורח קל מהשיגור לעבר שתולה שבגליל המערבי, לאחר שככל הנראה נפגע לול תרנגולות באזור. (יאיר קראוס)
12:25 - דיווחים על נפילות בגליל המערבי. אחרי האזעקות שהופעלו בשורת יישובים בגליל המערבי, תושבים דיווחו על נפילות סמוך למושב שתולה. צוותי מד"א סורקים את הזירות לגביהן התקבלו דיווחים. (יאיר קראוס)
12:15 - דיווח לבנוני: 2 הרוגים בתקיפת צה"ל באזור בעלבכ. העיתון הלבנוני "א-נהאר" דיווח כי שני בני אדם נהרגו בתקיפה שביצע צה"ל באזור בעלבכ שבמזרח לבנון. (ליאור בן ארי)
11:45 - הכי רחוק, מתחילת המלחמה: הותקפו 3 יעדי חיזבאללה באזור בעלבכ. צה"ל תקף שלוש מטרות של חיזבאללה באזור בעלבכ שבמזרח לבנון, שנמצא במרחק 98 ק"מ ממטולה. מדובר בתקיפה העמוקה ביותר שביצע צה"ל בשטח לבנון מתחילת המלחמה. כמו כן, מדובר בפעם הראשונה שבה צה"ל תקף באזור מאז 7 באוקטובר. לפי העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, כטב"ם תקף מחסן באזור באמצעות שני טילים, אין נפגעים במקום. (יואב זיתון וליאור בן ארי)

5 צפייה בגלריה
תקיפות מערבית ל בעלבכ לבנון חיזבאללה ישראל מלחמת חרבות ברזל
תקיפות מערבית ל בעלבכ לבנון חיזבאללה ישראל מלחמת חרבות ברזל
תקיפת צה"ל בלבנון, היום
11:20 - 22 מבוקשים נעצרו ביהודה ושומרון ובקעת הירדן, כספי טרור הוחרמו. כוחות הביטחון עצרו במהלך הלילה 22 מבוקשים ביהודה ושומרון ובקעת הירדן. במהלך הפעילות הוחרמו כספי טרור בשווי יותר מ-100 אלף שקל, וכן חומרי הסתה של ארגוני טרור מבית דפוס בשכם. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,250 מבוקשים ביהודה ושומרון ובקעת הירדן, יותר מ-1,350 מתוכם משויכים לחמאס. (אלישע בן קימון)
11:15 - משרד הבריאות בעזה: 29,782 הרוגים מפרוץ המלחמה, יותר מ-70 אלף פצועים. משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, טען כי 29,782 פלסטינים נהרגו ברצועה מאז 7 באוקטובר וכי 70,043 נפצעו. עוד טען המשרד כי ביממה האחרונה נהרגו בתקיפות ישראליות 90 פלסטינים ו-164 נפצעו.
10:30 - דובר צה"ל: קלע דוד יירטה טיל ששוגר לעבר כטב"ם שלנו - שנפל בשטח לבנון. לוחמי ההגנה האווירית יירטו באמצעות מערכת קלע דוד טיל קרקע-אוויר ששיגר חיזבאללה לעבר כטב"ם של צה"ל שפעל בשמי לבנון. כך הודיע דובר צה"ל, שהוסיף כי "התרעה מפני ירי רקטות וטילים הופעלה במרחב אלון תבור בעקבות שיגור המיירט, אין נפגעים. לאחר זמן קצר, שוגר טיל נוסף לעבר הכלי ופגע בו. כתוצאה מכך נפל הכלי בשטח לבנון". (יואב זיתון)
09:15 - האזעקה בעמק יזרעאל: בעקבות שיגור קלע דוד. טיל מיירט של מערכת קלע דוד שוגר לעבר מטרה חשודה, ככל הנראה כטב"ם, שזוהה בלבנון בדרכו לגליל. המטרה יורטה, וגרמה להפעלת האזעקה בעמק יזרעאל. במועצה האזורית כפר תבור נפל מה שנראה כשריד של המיירט מול בית כנסת. (יואב זיתון וישראל מושקוביץ)
5 צפייה בגלריה
רסיס טיל כפר תבור יירוט מעל היישוב אין נזק ואין נפגעים מלחמת חרבות ברזל
רסיס טיל כפר תבור יירוט מעל היישוב אין נזק ואין נפגעים מלחמת חרבות ברזל
רסיס הרקטה בכפר תבור
09:10 - בזייתון, חאן יונס ומרכז עזה: לוחמים חיסלו עשרות מחבלים ביממה האחרונה. לוחמים מחטיבה 401 חיסלו ביממה האחרונה יותר מ-30 מחבלים בשכונת זייתון שבצפון הרצועה, בסיוע של חיל האוויר. באחת מהפעילויות של החטיבה חוסל צלף של חמאס ששהה במבנה סמוך ללוחמים. כמו כן, במרכז הרצועה חיסלו לוחמי נח"ל יותר מ-10 מחבלים ביממה האחרונה. בחאן יונס חיסלו לוחמים מחטיבה 7 מחבלים באמצעות ירי טנקים וצלפים, ותקפו מבנה שבו שהוו שני מחבלים נוספים. (יואב זיתון)
08:52 - דיווחים בעזה: 2 הרוגים בתקיפת רכב במרכז הרצועה. כלי תקשורת בעזה דיווחו על שני הרוגים בהפצצה ישראלית של רכב באזור אבו אל-עג'ין, מזרחית לדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה. בנוסף, כלי התקשורת דיווחו על ארבעה הרוגים נוספים בתקיפה לעבר בית מצפון לרפיח שבדרום הרצועה. (עינב חלבי)
08:44 - אזעקה בעמק יזרעאל. אזעקה הופעלה באזור התעשייה אלון התבור שבעמק יזרעאל. (ynet)
08:11 - קבינט המלחמה אישר פיילוט של העברת סיוע הומניטרי מישראל לצפון הרצועה. קבינט המלחמה אישר להתחיל בפיילוט של העברת סיוע הומניטרי מישראל לצפון רצועת עזה. בכך נענים בירושלים ללחץ אמריקני להכניס סיוע ישירות לצפון הרצועה עקב מחסור כבד במזון, תרופות ומים ותופעות של רעב. משאיות הסיוע יעברו בידוק ביטחוני בכרם שלום או במעבר ניצנה, ייסעו בשטח ישראל וייכנסו דרך המסדרון ההומניטרי לצפון עזה. לפי לשכת ראש הממשלה, "אושרה התוכנית לאספקת הסיוע ההומניטרי לרצועה באופן שימנע את תופעות הביזה". (איתמר אייכנר)
5 צפייה בגלריה
משאיות דלק וסיוע ב רצועת עזה 25.11.23 מלחמה בעזה חרבות ברזל
משאיות דלק וסיוע ב רצועת עזה 25.11.23 מלחמה בעזה חרבות ברזל
משאיות סיוע ברצועת עזה
(צילום: MAHMUD HAMS / AFP)
סיכום חדשות הלילה:
דובר צה"ל: 4 לוחמים וקצין נפצעו קשה בעזה. ארבעה לוחמים וקצין נפצעו אתמול באורח קשה בקרבות ברצועת עזה. כך התיר דובר צה"ל לפרסום. בדרום הרצועה נפצעו לוחם מסיירת צנחנים, לוחם מיחידת יהל"ם וקצין מחטיבת הצנחנים. בצפון הרצועה נפצעו שני לוחמים מגדוד 601. (יואב זיתון)
דובר צה"ל ב"וול סטריט ג'ורנל": "המשימה שלנו - להחזיר את החטופים". דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התייחס ל"מניפולציות התקשורתיות של חמאס", וכתב בטור מיוחד ב"וול סטריט ג'ורנל" כי "המשימה שלנו היא לפרק את ארגון הטרור חמאס ולהחזיר את החטופים הביתה. האסטרטגיה נשארת ברורה, להבטיח שה-7 באוקטובר לא יקרה שוב". לדבריו, "האסטרטגיה של חמאס עברה מטבח באזרחים ישראלים להסתתרות מאחורי אזרחי עזה. זאת חלק מאסטרטגיית 'המגן האנושי' שלו. באמצעות היטמעות בתוך האוכלוסייה האזרחית, מחבלי חמאס מסתירים את עצמם מהמצלמות המסקרות את המלחמה". (ynet)
לשכת רה"מ: צה"ל הציג בקבינט תוכנית לפינוי אוכלוסייה מאזורי לחימה בעזה. צה"ל הציג בישיבת קבינט המלחמה את התוכנית לפינוי האוכלוסייה מאזורי הלחימה ברצועת עזה. כך נמסר מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהודעה נכתב כי התוכנית לאספקת הסיוע ההומניטרי אושרה בקבינט, "באופן שימנע את תופעות הביזה שאירעו בצפון הרצועה ובאזורים אחרים". (ynet)