סגור
התעשייה האווירית תע"א תעשייה אווירית הכניסה לקמפוס של תע"א
התעשייה האווירית (אבי מועלם)

הממונה, ההמלצה למקורב והחשד לשוחד בתעשייה האווירית

משרד הביטחון חוקר חשד לשחיתות מצד הממונה על תחום הבינוי בתעשייה האווירית, שסייעה לאדם מאוד מקורב אליה לקבל עבודה בתעשייה האווירית

הממונה על תחום הבינוי, משק ומינהלה באחת מחטיבות התעשייה האווירית (תע"א) המליצה וסייעה לבעלים של חברה פרטית מהשומרון, שאיתו היא נמצאת בקשר אישי קרוב מאוד, לקבל עבודות שיפוצים במבנים של חברת התעשייה הביטחונית. כך חושדים במלמ"ב (הממונה על הביטחון במשרד הביטחון), שפתח בחקירה פלילית נגד העובדת לפני כמה שבועות בחשד לעבירות שחיתות. מקורבה של העובדת, שהושעתה מעבודתה ל־45 יום לאחר שעוכבה לחקירה, העיד בפרשה.
חברת הבינוי ועבודות החשמל מהשומרון, שלפי אתר האינטרנט שלה מעסיקה כ־30 עובדים בסניף בקרני שומרון ובסניף בלוד, מגדירה עצמה כ"מובילה בביצוע פרויקטים גדולים ומורכבים בחשמל ובבנייה עבור תחנות כוח וייצור, אנרגיות מתחדשות וסולאריות, תעשיה, תקשורת, הייטק, מבני ציבור, צבא וביטחון, תשתיות ותאורת רחובות".

לידי "כלכליסט" הגיע מכתב המלצה לחברה שעליו חתמה העובדת, העוסקת בתחום הרכש ומשאבי האנוש בתע"א. במכתב משבחת העובדת, כמי ששכרה את שירותי חברת הבינוי והחשמל עבור התע"א, את עבודות השיפוץ והגמר שביצעה במבנה בחטיבת בדק המטוסים. מדובר בעבודות בהיקף של מאות אלפי שקלים ־ צביעה, גבס, ריצוף והתקנה ־ שביצעה החברה במאי 2019. העובדת, שחתמה על המכתב בתואר "ממונה על בינוי משק וכלכלה", כתבה במכתב שהופץ בין לקוחות החברה כי "העבודות בוצעו לשביעות רצוני ובמקצועיות רבה".
נדגיש כי העובדת, שהכחישה בחקירתה את החשד נגדה שלפיו פעלה לקדם את העסקתו של מקורבה בתע"א, טענה כי בתאריך שבו חתמה על ההמלצה עדיין לא היתה בקשר אישי קרוב מאוד עם בעלי החברה מהשומרון. עם זאת, היא הודתה שלא דיווחה לתע"א בהמשך על הקשר הקרוב שיש לה עם הקבלן, שמעמיד אותה בניגוד עניינים לכאורה.
העובדת, המתגוררת ביישוב הסמוך לעיר רחובות, עוכבה לחקירה בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה. מקורבה ואביו של מקורבה, המשמשים כבעלים משותפים בחברת הבינוי, וכן אדם נוסף אחד לפחות, נחקרו גם במשרדי המלמ"ב בקריה בתל אביב. הם שוחררו בתנאים מגבילים. החוקרים החרימו טלפנים ניידים של המעורבים על מנת לחפש התכתבויות שיבססו את החשד שהקשר האישי בין העובדת
לבעלי החברה הוא שהוביל לשכירת שירותי החברה שבבעלותו.
עו"ד עודד סבוראי, ממשרד סבוראי־האוזמן, המייצג את העובדת, מסר בתגובה: "מדובר בעובדת ותיקה, טובה ומוערכת, שאינה נמנית עם הדרג הבכיר בתע"א. היא נדהמה מהחקירה ומהחשד שהוטח בה, סיפרה בחקירתה את כל האמת ואין לה ספק שלאחר שדבריה ייבדקו על ידי הרשות החוקרת, יימצא שאין לה קשר לעבירות שבהן נחשדה".
מתע"א נמסר בתגובה: "הנהלת תע"א פועלת לבחון כל חשד להתנהלות בלתי סדירה בחברה ומגיבה בהתאם. כך גם במקרה זה. כפי שנכתב, הנושא נמצא בחקירה ומטבע הדברים יש לאפשר את מיצויה".