סגור
מימין מנואל טרכטנברג ו תמיר הימן
מימין: מנואל טרכטנברג ותמיר הימן (צילומים: אוראל כהן עוז מעולם)

חילופי הנהלה ב-INSS: טרכטנברג מתפטר, המנכ"ל תמיר הימן יחליפו

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי יסיים את תפקידו ב-1 במאי לאחר שלוש שנים. יחליפו ראש אמ"ן לשעבר. בראיון שהתפרסם כשבוע וחצי לפני ה-7 באוקטובר אמר הימן: "אנחנו לא ניצבים בפני מתקפת פתע רב־זירתית", אך ציין גם כי "הן בזירה הפלסטינית, הן בזירה הצפונית והן בזירה האיראנית יש הידרדרות והרעה במאזן הביטחוני שלנו"

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) פרופ' מנואל טרכטנברג הודיע כי בכוונתו לסיים את תפקידו לאחר כהונה של שלוש שנים. מי שיחליף אותו בתפקיד הוא ראש אמ"ן לשעבר ומנכ"ל המכון הנוכחי אלוף במיל' תמיר הימן.
בהודעה שנשלחה מטעם המכון נכתב כי פרופ' טרכטנברג הודיע אתמול שהוא מתכוון לסיים את תפקידו כראש המכון ב-1 במאי 2024, וזאת בתום כהונה מלאה של שלוש שנים, וכי במקומו ימונה האלוף (מיל.) תמיר הימן, המכהן כיום כמנהל המכון. הימן שצמח בחיל השריון שירת בצה"ל 34 שנים ובתפקידו האחרון כיהן כראש אגף המודיעין, ולפני כן כמפקד המכללות וכמפקד הגיס הצפוני.
בראיון ב"כלכליסט" שנערך עם הימן ופורסם כשבוע וחצי בלבד לפני מתקפת ה-7 באוקטובר, אמר כי "החדשות הטובות הן שאנחנו עדיין חזקים מרוב אויבנו ושאין להם אינטרס לפתוח איתנו במלחמה. הם לא רוצים לשנות את המומנטום השלילי שאנחנו נמצאים בו, מבחינתם זה תהליך טוב. התפיסה המזרחית, שעוברת מרוסיה דרך העולם הערבי וכל המזרח, קובעת שאם הכיוון הכללי של הדברים פועל לטובתך, אז אל תעשה כלום. אם הכיוון הכללי של הדברים פועל לרעתך תעשה משהו. בשורה התחתונה אנחנו לא ניצבים בפני מתקפת פתע רב־זירתית, אבל הן בזירה הפלסטינית, הן בזירה הצפונית והן בזירה האיראנית יש הידרדרות והרעה במאזן הביטחוני שלנו".
המכון למחקרי ביטחון לאומי הוא חברה לתועלת הציבור העוסקת במחקרים בנושאי ביטחון לאומי, הגנה, אסטרטגיה וכו'. באתר המכון נכתב כי "משימתו של המכון למחקרי ביטחון לאומי היא לחזק את הביטחון הלאומי של ישראל ולסייע להבטיח את עתידה כמדינה יהודית ודמוקרטית".