סגור
חגי חריף בנימין נתניהו
כותב הנאומים חגי חריף וראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: רויטרס,ויקיפדיה)

כותב הנאומים של נתניהו קיבל העלאה בשכר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש להמשיך לעבוד עם ד"ר חגי חריף, שישתכר מעתה ב-180 אלף שקל בשנה לעומת 150 אלף שקיבל ב-2021. מדובר בהליך הפטור ממכרז. ועדת המכרזים ציינה כי "התעריפים המבוקשים דומים לאלו ששולמו בהתקשרות זהה עבור ראש הממשלה הקודם נפתלי בנט"

חגי חריף, כותב הנאומים של ראש הממשלה בנימין נתניהו מזה למעלה מ-10 שנים, יקבל העלאה בשכר וישתכר מעתה 180 אלף שקל בשנה כולל מע"מ, לעומת 150 אלף שקל שקיבל בשנת 2021 עד לסיום כהונתו של נתניהו.
ועדת המכרזים של משרד ראש הממשלה בראשות מנכ"ל המשרד יוסי שלי החליטה על ההתקשרות בהליך של פטור ממכרז.
חגי חריף נתן שירותים למשרד רה"מ החל משנת 2013 לצורך כתיבת נאומים, עיבוד ועריכת טקסטים (נאומים וברכות) עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו.
נתניהו ביקש להמשיך ולעבוד דווקא עם חריף בשל ההערכה שהוא רוחש לעבודתו והעובדה שחריף עונה על דרישותיו המקצועיות, ובשל יחסי האמון המיוחדים המתקיימים ביניהם לאורך כל שנות מתן השירותים על ידו ובהתאם לתפקיד המחייב. עוד צוין כי חריף בעל דוקטורט במדעי המדינה, עוסק בקשר בין תקשורת לפוליטיקה ומעורה בנעשה בתחום. חריף מכיר את סגנון הנאומים המבוקש על-ידי ראש הממשלה, ונותן שירותים בשנים האחרונות לשביעות רצונו המלאה של ראש הממשלה.
הוועדה קבעה, כי לאור זאת לרבות בשל יחסי האמון המיוחדים המאפיינים את תפקיד כותב הנאומים של ראש הממשלה, נמצא כי בחינת מועמדים נוספים למתן שירותי כתיבת נאומים היא לא רלוונטית ואין מקום לביצוע פנייה תחרותית לקבלת הצעות.
חריף קיבל כאמור העלאה של 30 אלף שקל בשנה שמוסברת בכך ש"התעריפים המבוקשים עודכנו ע"י חריף. יצוין כי התעריפים המבוקשים דומים לתעריפים ששולמו בהתקשרות זהה עבור ראש הממשלה הקודם נפתלי בנט בשנים 2022-20 והם משקפים, בהתאם לעמדת היחידה המקצועית, את השירותים המבוקשים לכתיבת נאומים שמחייבים מאמץ ניכר של איתור מקורות, ביקור בספריות ופעולות נוספות, תוך התחשבות בכך שהעבודה מתבצעת לעיתים בשעות לא שגרתיות".
לשאלת חשב המשרד ביחס להגדלת היקף ההתקשרות הכולל השיבה נציגת היחידה המקצועית כי היקף ההתקשרות "נקבע בהתאם לעליית תעריפי השירותים המבוקשים אשר חלו כבר משנת 2021 ונבחנו על ידי סגן החשב. כמו כן מסבירה כי עיקר עדכון התעריפים הוא ביחס לכתיבת נאומים אשר ביצוע עבודה זו צפויה לדרוש עבודה רבה שכוללת בין היתר, איתור מידע ומקורות".
בטופס ההתקשרות יש פירוט של התעריפים לכתיבה של ד"ר חריף:
כתיבה/עריכה של טקסט קצר (מכתב, ברכה) באורך של עד 200 מילים - 320 שקל כולל מע"מ.
כתיבה/עריכה של טקסט (מכתב או ברכה) בין 200 ל-500 מילים - 550 שקל כולל מע"מ.
כתיבה/עריכה של טקסט באורך של למעלה מ-500 מילים - 800 שקל כולל מע"מ.
כתיבת נאום באורך של עד 500 מילים - 1,650 שקל כולל מע''מ.
כתיבת נאום באורך של בין 500 ל-1,000 מילים - 1950 שקל כולל מע"מ.
כתיבת נאום באורך של למעלה מ-1,000 מילים - 2,200 שקל כולל מע"מ.