סגור
יפעת בן חי שגב לשעבר יו"ר מועצת הכבלים והלווין 2018
יפעת בן חי שגב, לשעבר יו"ר מועצת הכבלים והלווין. "אני מחכה כבר הרבה מאוד זמן לומר את האמת" (צילום: עמית שעל)

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין לשעבר במשפט נתניהו: "עברתי חקירה חובבנית ומגמתית"

יפעת בן חי-שגב טענה בעדותה בתיק 4000 כי נחקרה "בתנאים אנושיים לא מקובלים שצריכים להטריד כל אזרח במדינה". הפרקליטות ביקשה להכריז עליה עדה עוינת, השופטים סירבו. בכיר במשרד התקשורת על עסקת בזק-יס: "לא זוכר שפילבר ביקש להוריד התניות"

ד"ר יפעת בן חי-שגב, לשעבר יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ועדת תביעה במשפט נתניהו, סיפרה היום (ג') בעדותה כי "התחייבתי לומר אמת - החקירה שעברתי הייתה חובבנית, רשלנית ומגמתית, תוך הטלת מורא ופחד בתנאים אנושיים לא מקובלים שצריכים להטריד כל אזרח במדינה". הפרקליטות ביקשה להכריז עליה עדה עוינת, השופטים סירבו.
בדיון בתיק 4000 בבית המשפט המחוזי בירושלים, במשפטו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, הוסיפה עדת התביעה כי "אני מחכה כבר הרבה מאוד זמן לומר את האמת". היא הסבירה שבמסגרת תפקידה הייתה כפופה לממשלת ישראל ולשר התקשורת. "אבי ברגר עמד בראשות ועדת האיתור שבחרה אותי לתפקיד. הוא היה מנכ"ל המשרד".
היא נשאלה עד כמה ברגר הקפיד על ההפרדה בין המועצה למשרד התקשורת. "התשובה מורכבת, הוא הקפיד על ההפרדה. כשזה הגיע לעניין שלשמו התכנסנו כאן, הוא השתמש בסמכותו לעקב ולמנוע ממני את ההתקדמות בעניין מיזוג בזק-יס. הוא עמד בראשות ועדת המכרזים, לא הייתה לנו עצמאות תקציבית. הגשתי בקשה לאישור ליועץ הכלכלי למועצה וזה נתקל בסחבת ללא אמצעים הגיוניים. זה נגרר", היא העידה.
התובעת יהודית תירוש: "מה אמרת על השאלה הזו בחקירה, זוכרת? כל מה שהסברת לגבי ברגר, את יודעת מה היו המניעים שלו?".
בן חי-שגב: "אני יודעת בדיוק, הייתה אז מדיניות רגולטורית שלפיה אין לתת 'הטבות' לבזק בגלל הוויכוחים ועניינים משפטיים בין משרד התקשורת לבזק. לכן אמרתי, בהרבה מאוד מובנים הייתה פה הפרה של החוק. כי החוק עומד על כך שמשרד התקשורת יעמיד את האמצעים הנדרשים לפעילותה של המועצה".
תירוש: "בחקירה לא אמרת את זה".
בן חי-שגב: "לא נשאלתי על זה בחקירה".
תירוש: "לא מסרת את הדברים בריאיון".
בן חי-שגב: "לא אמרתי הרבה דברים ברענון בפרקליטות, חכיתי לשופטים כי אין לי אמון במערכת".
העדה הוסיפה כי "אני עומדת ב-150% מאחורי אמירתי שבעניין של מיזוג בזק-יס הייתה התערבות בהחלט". לדבריה, "בדברי החקירה ימצאו אמירות שהן תוצאה של הטעיה ודברים שהוצאו מהקשרם. כשביקשתי בחקירה את הזכות לעיין במסמכים ובתאריכים, כי ידעתי שהדברים שנאמרים לי לא אמת, נתקלתי בסירוב מוחלט. אז חזרתי למסמכים שלי ולניירות ומצאתי שהגזלייטינג שעשו לי בחקירה אולי הצליח בחלקו אבל לא הצליחו למחוק לי את הזכרון. ב-16 באפריל 2015 ישנו מכתב שלי לשר התקשורת ורה"מ שאני מלינה על כך שהמשרד עוצר את הטיפול של גיוס יועצים כלכליים. חרף מאמציי, לא קיבלתי סיוע כלכלי".
תירוש ביקשה להכריז על בן חי-שגב עדה עוינת. "יש עוינות כללית, הדברים שהיא מספרת ומוסיפה, יש בהם לשנות משמעותית חלקים מעדותה במשטרה", אמרה תירוש. "היא לא סיפרה על ישיבה שזכורה לה היטב. כל העניין שהיא התנגדה, יש לזה משמעות רבה". הסנגורים התנגדו להכרזתה עדה עוינת.
השופטים דחו את הבקשה להכריז עליה עדה עוינת אבל יאפשרו לפרקליטות לחקור אותה נגדית ולהגיש את הדברים שאמרה בחקירתה במשטרה לבית המשפט, כפי שנעשה במקרה של פילבר. תירוש ביקשה הפסקה עד מחר בבוקר כדי להיערך לחקירה הנגדית, אך השופטים סירבו.