סגור
איתי טמקין סגן הממונה על התקציבים היוצא
איתי טמקין, סגן הממונה על התקציבים היוצא (צילום: דוברות משרד האוצר)

עם העברת התקציב: סגן הממונה על התקציבים איתי טמקין יסיים את תפקידו באוצר

טמקין מונה לתפקיד סגן מאקרו לפני מעל לשלוש שנים באגף תקציבים באוצר, והוא יסיים קדנציה מלאה בתפקיד. מלבד ליווי תקציבי המדינה, טמקין הוא מהאחראים הבולטים לרפורמת הנומרטור, העלאת גיל הפרישה לנשים, ביטול אגרות החוב המיועדות, ורפורמות הנוגעות לפתיחת עולם הבנקאות לתחרות

איתי טמקין, סגן הממונה על התקציבים, שהיה אחראי על מסגרות התקציב ועולמות הפיננסים, יסיים את תפקידו במשרד האוצר אחרי שתקציב 2024 יעבור בכנסת. טמקין מונה לתפקיד 'סגן מאקרו' לפני למעלה משלוש שנים, מה שנחשב באגף תקציבים לקדנציה מלאה בתפקיד.
תפקיד 'סגן מאקרו' הוא מהתפקידים הבולטים בממשלה, שכן במסגרתו אחראים על גיבוש מסגרת ההוצאה התקציבית וקביעת תקרת הגרעון. סגן המאקרו הוא הפקיד השני בחשיבותו באגף תקציבים, אחרי הממונה על התקציבים.
טמקין עבד באוצר כעשור, ובמרבית השנים הוא היה בצוותי מאקרו ופיננסים. מלבד הליווי השוטף של תקציבי המדינה לאורך השנים, טמקין הוא מהאחראים הבולטים לרפורמת הנומרטור, שמגבילה את היכולת של הממשלה להתחייב התחייבויות תקציביות בשנים רחוקות.
בזמן כהונתו כממונה, הוא היה מהמובילים והמעצבים של שלוש רפורמות בעלת משמעות משקית, העלאת גיל הפרישה לנשים, ביטול אגרות החוב המיועדות, ורפורמות הנוגעות לפתיחת עולם הבנקאות הישראלי לתחרות.
המועמדות המובילות להחליף את טמקין בתפקידו הן שירה עמיאל, שנמצאת כעת בשנת לימודים בחו"ל וקודם לכן שימשה כרכזת מאקרו, ותמר לוי-בונה שמשמשת כיום כרכזת מאקרו. בנוסף, גם איציק דניאל שמשמש כרכז תחבורה ורועי רייכר שמשמש כנדל"ן ושלטון מקומי, הם רכזים ותיקים באגף תקציבים - וגם הם מועמדים לתפקיד. הבחירה בפועל תתבצע על ידי הממונה על התקציבים, יוגב גרדוס.
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' אמר כי "איתי טמקין הוא אחד האנשים המוכשרים במשרד האוצר ובשירות הציבורי בישראל בכלל. תענוג היה לעבוד איתו בכל שנותיי כחבר וועדת הכספים, ובשנה האחרונה כשר אוצר. איש חרוץ, חד וחדור מטרה, שתרם רבות למדינת ישראל ולכלכלה הישראלית. מודה לו בשם הממשלה, מאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו בשוק הפרטי, ומאחל לעצמנו לראות אותו שוב בעתיד תורם מיכולתיו לשירות הציבורי במדינת ישראל. אני מאמין שתפקידים במגזר הפרטי באופן שמעניק פרספקטיבות נוספות לאלו שנרכשות במגזר הציבורי הם חשובים וקריטים לבעלי תפקידים בכירים ולכן ברכתי הבוקר את איתי על החלטתו לעשות זאת". בשנה הקרובה טמקין יהיה בצינון, ולא יוכל לעבוד בשוק הפרטי.