סגור

משרד הכלכלה מקים ועדת היגוי שתעודד כניסת רשתות קמעונאות זרות לישראל

השרה אורנה ברביבאי תעלה היום בישיבת הממשלה הצעת החלטה להקמת ועדה שתלווה את כניסתן של רשתות קמעונאיות לישראל על ידי הנגשתן למידע חיוני, מתן רישיונות עבודה זמניים ועוד. ברביבאי, "השלב הבא במלחמה ביוקר המחייה הוא יצירת תחרות בין קמעונאים"

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי תעלה בישיבת הממשלה היום (ראשון) הצעת החלטה להקמת ועדת היגוי שתעודד ותלווה את כניסתן של רשתות קמעונאיות זרות לשוק בישראל.
במשרד הכלכלה אמרו הבוקר כי אף שבעולם פועלות חברות קמעונאיות בינלאומיות שפעילותן מתאפיינת בשיטות חדשניות, תהליכים ואמצעי תפעול מתקדמים ועוד – הן לא פועלות במשק הישראלי בשל חסמים וקשיים כמו היותו משק קטן יחסית, נטל רגולטורי וביורוקרטי משמעותי, מחסור בעובדים ופערי שפה.
לפי משרד הכלכלה, אישור ההצעה שתעלה ברביבאי בממשלה והקמת ועדת ההיגוי יאפשרו לתת לרשתות זרות מענה מהיר לסוגיות שעל הפרק, תוך הנגשתן למידע חיוני נחוץ והתערבות בנושאים רגולטוריים שונים, מתן רישיונות עבודה זמניים לעובדי הרשתות הזרות בבואן לארץ ועוד.
לדברי השרה ברביבאי, "המדינה יצרה במשך שנים ארוכות חסמים שמלווים אותנו עד היום. מה שהתאים לנו בשנות הקמת המדינה, מונע כיום התנהלות חופשית של הכלכלה ומייצר חסמים שמייצרים את יוקר המחייה". היא הוסיפה כי לאחר שמשרד הכלכלה השיק בתחילת החודש את הרפורמה ביבוא, באמצעות הסרה של תקנים רבים והכרה בתקינה הבינלאומית "השלב הבא במלחמה ביוקר המחייה הוא יצירת תחרות בין קמעונאים".
עוד אמרה ברביבאי כי כניסה של חברות בינלאומיות למשק הישראלי תסייע במאבק להורדת יוקר המחייה שנובע בין השאר מריכוזיות והעדר תחרות בשווקים.
בתחילת החודש אמר מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, ד"ר רון מלכא כי צוותים מקצועיים במשרדו בוחנים אפשרות להציע לרשתות שיווק זרות הטבות, בהן גם הטבות מס, בתמורה לכניסתן לשוק הישראלי ולהרחבת התחרות בו. מלכא אמר כי משרד האוצר מתנגד למתן הטבות מס וכי הנושא עדיין נמצא בדיונים.