ברקע הביקורת על התקדמות פרויקט החישמול: מנכ"ל הרכבת צפוי להתפטר
משה זנה יצא לחופשה פרטית בחו"ל - הוא מכחיש שהוא עומד להתפטר, אך ברכבת כבר מתכננים כיצד להמשיך לקדם פרויקטים בלעדיו; לפני כחודש נחשף בכלכליסט דו"ח חמור על התקדמות פרויקט החישמול בחברה
מנכ"ל רכבת ישראל משה (שיקו) זנה יצא לחופשה פרטית בחו"ל - וצפוי להתפטר מתפקידו. זנה מכחיש שהוא עומד להתפטר, אך ברכבת כבר מתכננים כיצד להמשיך לקדם פרויקטים בלי המנכ"ל.
זנה הגיע לרכבת ישראל ב-2023 אחרי כהונה בנמל אשדוד, שם הצליח לשתף פעולה עם ועדי העובדים. דירקטוריון הרכבת קיווה לראות תוצאות דומות, אך בתקופת כהונתו של זנה נוצרו משברים רבים מול ועד העובדים. יצוין כי זנה היה הבחירה השנייה של יו"ר הרכבת, משה שמעוני, שבמקור ניסה למנות לתפקיד את בועז הירש, שהעדיף מינוי בחברת שפיר בפרויקט הקו הירוק בירושלים.
לפני כחודש נחשף בכלכליסט דו"ח חמור על התקדמות פרויקט החישמול ברכבת. לפי הדו"ח של חברה פולק שמונתה מטעם משרדי האוצר והתחבורה, פרויקט החישמול בו זכתה החברה הספרדית SEMI ב-2015 מתקדם לאט, לא עומד ביעדים שנקבעו וסובל מעיכובים מיותרים וסחבת.
זנה השיב לטענות, והסביר כי קצב העבודה הוא בהתאם לתכנון, וכי העיכוב היחיד שנגרם הוא בעקבות בעיה בהעברת מסמכים מגורם שלישי. עם זאת גם באוצר הביעו חוסר שביעות רצון מהפרויקט.
בשנתיים האחרונות הרכבת סופגת ביקורת רבה על עיכובים בפרויקטים, בהם הכפלת מסילות החוף, המשך המסילה לירושלים וכאמור פרויקט החישמול. בשלב מסוים האוצר התערב, והחשב הכללי כינס ועדות בקרה כדי ללוות את התוכניות.






























