סגור
עד העצם אקספרס אבן גבירול תל אביב
עד העצם אקספרס ברחוב אבן גבירול בתל אביב (צילום: Google Maps)

פרסום ראשון
נאמן עד העצם אקספרס: לסגור את הסניפים לתקופה קצרה ולאתר רוכש

מדו"ח ראשוני שהגיש עו"ד מור נרדיה עולה ש-115 עובדי רשת מסעדות ההמבורגרים לא קיבלו שכר כבר חודשיים. הנאמן ביקש את אישור בית משפט למסור להם מכתבי פיטורין: "הקופה ריקה לחלוטין". בשבוע שעבר הוציא בית המשפט צו הקפאת הליכים זמני לרשת שצברה חובות של 18 מיליון שקל

הנאמן הזמני של רשת "עד העצם אקספרס", עו"ד מור נרדיה, הגיש היום (ב') דיווח ראשוני שבמסגרתו הוא מבקש מבית המשפט לסגור את סניפי הרשת לתקופה קצרה שבה ייעשה מאמץ מרוכז לאיתור רוכש.
ל"כלכליסט" נודע כי הנאמן ביקש "לאשר בשלב זה את הדממת רשת המסעדות של חברת עד העצם אקספרס וסגירתן המיידית עד לבחינת האפשרות לשיקום פעילות הרשת על דרך של מכירת פעילות או סניפים וזאת בהיעדר מקורות מימון זמינים להפעלה".
בנוסף, הנאמן ביקש מבית משפט לאשר לו לנקוט בהליכי מימוש דחופים ביחס לנכסי החברה, וזאת על דרך של פרסום הזמנה להציע הצעות לרכישת פעילות ו/או נכסים של החברה. הנאמן אף ביקש מבית המשפט למסור מכתבי פיטורין ומסמכי סיום העסקה ל-115 העובדים.
הדו"ח הוגש לאחר שבשבוע שעבר בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו הקפאת הליכים זמני לרשת המזון, לאחר שצברה חובות לנושים בסך של כ-18 מיליון שקל. לרשת כאמור כ-115 עובדים שחלקם מיוצגים על ידי עו"ד אופיר רונן והיא הפעילה 9 סניפים. צו הקפאת ההליכים ניתן על ידי השופט חגי ברנר לבקשת הרשת המיוצגת על ידי עוה"ד שלום גולדבלט וחי מיכאל.
הנאמן ציין בדוח הראשוני כי בסיסה של קבוצת החברות "עד העצם" היא מסעדת הבשר המיתולוגית "עד העצם" שהייתה המסעדה הראשונה במתחם הבילוי של הרצליה פיתוח, אשר נוסדה לפני כ-30 שנה. מסעדת "עד העצם" בהרצליה הוקמה בסוף שנות השמונים ונסגרה לפני מספר שנים. במהלך שנת 2013 הקימו בעלי עד העצם רשת מסעדות המבורגרים מהירות בשם "עד העצם אקספרס" שפועלת תחת חברת עד העצם אקספרס. הרשת הוקמה על בסיס הידע והמוניטין שנצבר במסעדת "עד העצם" בהרצליה, שהתהדרה בהגשת מנות בשר באיכות גבוהה ועל תפריט מצומצם של מנות המבורגר איכותיות ושתייה חופשית לכל סועד.
הנאמן מציין בדו"ח כי הרשת סגרה שלושה מסניפיה עוד קודם לפנייתה לבית משפט וכיום נותרו שישה סניפים. עוד עולה מהדו"ח, כי כפי שטען עו"ד אופיר רונן שמייצג חלק מעובדי הרשת בבקשה שהגיש אתמול לבית משפט, כי עובדי הרשת לא קיבלו משכורות מזה חודשיים.
"לעת הזו, קופת החברה ריקה לחלוטין כאשר המקורות היחידים הם כספים שלטענת החברה מוחזקים באחד הבנקים הנושים וכספים שהחברה זכאית להם לטענתה מצדדים שלישיים", כתב הנאמן בדו"ח. "אולם, גם כספים אלו שאינם ודאיים או מידיים אינם מספיקים להפעלת הרשת. עלות דמי השכירות, ארנונה, חשמל, גז, העסקת עובדים וכיוצ"ב יש בהם כדי לכלות את צפי התקבולים, שעדיין אינו בקופה ואף ליצור גירעון ועל כך יש להוסיף עלות בגין הצטיידות במלאי... מבלי שיהא מקור כספי ודאי להוצאות ההפעלה לרבות דמי שכירות, שכר עבודה, רכישת מלאי מזון, ארנונה, חשמל, ספקים ונותני שירותים ועוד. הנאמן הזמני סבור כי לא ניתן להפעיל את החברה בשלב זה ויש להורות על סגירת הסניפים והדממתם. יוער כי בעלי השליטה מסרו לנאמן הזמני, באמצעות בא כוחם, שאין להם היכולת להעמיד מימון לצורכי הפעלה כלשהי".
במסגרת בקשה שהגיש אתמול (יום ראשון) עו"ד אופיר רונן המייצג חלק מהעובדים הוא ציין כי "עובדי החברה נקלעו למצב כלכלי קשה ביותר לאור העובדה כי לא קיבלו עד היום משכורות בגין ספטמבר 2022 ואוקטובר 2022 ו-4 ימים של חודש נובמבר 2022". בית משפט התבקש בדיון שנקבע ל-10 בנובמבר להוציא צו לפתיחת הליכים בחלופת הפעלה זמנית לרשת, על מנת שהעובדים יוכלו לקבל מהביטוח הלאומי את החובות המגיעים להם בגין המשכורות שלא שולמו להם".