סגור
ראש הממשלה בנימין נתניהו ב לונדון 24.3.23
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: REUTERS/Toby Melville)

נתניהו השיב לעתירה לבג"ץ: "נבצרות? ניסיון להפיכה בחסות בית המשפט"

ראש הממשלה טען כי לבית המשפט אין סמכות להוציאו לנבצרות - ותקף את הגשת העתירה נגדו: "ניסיון חמור ביותר לגרור את מערכת המשפט לתוך הקלחת הפוליטית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב הערב (יום ראשון) לעתירה לבג"ץ, שדרשה להוציאו לנבצרות, וטען כי דינה להידחות על הסף - לאור העברת חוק הנבצרות במליאת הכנסת.
על התשובה לבג"ץ חתום עו"ד מיכאל ראבילו מטעם נתניהו, שטען כי "עמדת ראש הממשלה היא כי דין העתירות להידחות על הסף מחמת חוסר סמכות והעדר עילה להתערבות שיפוטית. לאחר העברת חוק הנבצרות, ההכרעה בעניין אינה בסמכותו של בית המשפט הנכבד, ומשכך דין העתירה להידחות על הסף. גם לפני קבלת החוק האמור מן הראוי היה לדחות את העתירה על הסף, היות שהעותרים ביקשו למעשה מבית המשפט הנכבד, במסווה של עתירה 'מנהלית', להחליף את נבחרי העם ולתת צווים המורים בפועל על הדחת ראש ממשלה מכהן וחילופי שלטון ללא החלטה של נבחרי העם בכנסת וללא כל סמכות קבועה בחוק.
"מדובר כאן בניסיון חמור ביותר לגרור את מערכת המשפט לתוך הקלחת הפוליטית ולגרום לה להחליט בניגוד לחוק ובניגוד להכרעת המוסדות הדמוקרטיים הנבחרים, וזאת ללא כל סמכות מפורשת בחוק. שום משחקי מילים לא יוכלו להסתיר את העובדה שיש כאן ניסיון לעקר מן השורש את רעיון ריבונות העם ולבצע הפיכה שלטונית בחסותו של בית המשפט הנכבד".
את התשובה לעתירה, שהגישה התנועה לאיכות השלטון, מסר נתניהו לבג"ץ לאחר שנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות קבעה כי עליו להשיב לה בתוך שבוע. לפי העתירה, נתניהו ביזה את בית המשפט בכך שבנאומו ביום חמישי, שבו אמר "אני נכנס לאירוע" והודיע כי ייכנס לעובי הקורה בנוגע להשגת פשרה במהפכה המשפטית, הפר את הסכם ניגוד העניינים שעליו חתם.