סגור

עסקים בת"א ליד עבודות הרכבת יפוצו ב־15 מיליון שקל

התוספת לקרן הסיוע היא לעסקים הסמוכים לעבודות של הקו הירוק. המימון יגיע מהאוצר ומהעירייה

משרדי האוצר והתחבורה ועיריית תל אביב ירחיבו את הקרן לסיוע לעסקים שנמצאים רק בתוואי עבודות החפירות התת קרקעיות של הקו הירוק בתל אביב, ל-15 מיליון שקל. התוספת תמומן באופן שווה על ידי עיריית ת"א ומשרד האוצר.
הקו הירוק צפוי לחבר את החלקים הדרומיים של גוש דן (חולון ושולי העיר ראשון לציון) עם הרצליה דרך העיר תל אביב. הקו צפוי לאפשר נגישות למוקדי התעסוקה ברמת החייל, באוניברסיטת תל אביב, חולון, ראשון לציון והרצליה פיתוח. אורך הקו כ-39 ק"מ, מתוכם כ-4 ק"מ תת קרקעיים עם 62 תחנות, מתוכן ארבע תחנות תת קרקעיות (קרליבך, דיזנגוף, כיכר רבין וארלוזורוב).
הסיוע לעסקים הוא באמצעות השתתפות בהוצאות החיוניות להמשך תפקודו של העסק בתקופת עבודות הרכבת הקלה, והוא מכסה הוצאות כמו שיפוצים, פרסום ושיווק, שליחויות, העסקת יועצי נגישות, מכבי אש והוצאות אחרות בהתאם להגדרות שנקבעו בנוהל. גובה הסיוע המקסימלי הוא 250,000 שקלים לעסק. עד כה הקרן עסקה רק בפיצויים לקו האדום.
1 צפייה בגלריה
רכבת קלה הקו הירוק נט"ע 1
רכבת קלה הקו הירוק נט"ע 1
הדמיה של חלק מהקו הירוק
(הדמיה: נט"ע)
בתי עסק העונים על הקריטריונים זכאים להגיש עד 4 בקשות לסיוע במצטבר (לכל משך תקופת העבודות). עד היום כ-20 בתי עסק הסמוכים לעבודות החפירה בקו האדום קיבלו סיוע בשווי של 2.5 מיליון שקל.
העבודות הראשוניות על הקווים הסגול והירוק כבר החלו, אך ההתקדמות שלהן נבלמה עקב אי פינוי כפר שלם שהוביל לדחיית ההכרזה על הזוכים במכרז. לפי ההערכות, העבודות צפויות להסתיים בשנת 2027.
שר האוצר, אביגדור ליברמן: "פיתוח תשתיות הוא חלק מרכזי וחשוב בהתעצמותה של ישראל כמדינה מערבית מתקדמת ומפותחת. נמשיך ונפעל להענקת גיבוי לעסקים בשעות הצורך, תוך תקווה שעבודות הפיתוח יסתיימו במהרה".
שרת התחבורה, מרב מיכאלי: "מערכות הסעת המונים הן העתיד שלנו, אבל אנחנו חייבות וחייבים לטפל גם בהווה. תפקידנו לוודא שהפגיעה בציבור בכלל ובפרנסה שלו כתוצאה מעבודות התשתית תהיה מינימלית, ושהסיוע והתמיכה יהיו מקסימליים".
ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "העסקים מהווים את הלב הפועם של העיר ואנחנו עושים הכל להקל עליהם – וביתר שאת, אחרי שנת הקורונה הקשה. ולכן, למרות שפרויקט הרכבת הקלה הוא מיזם לאומי בהובלת המדינה, אנו פועלים רבות כדי לסייע להם לצלוח את התקופה הקשה שבסופה, אנו משוכנעים, הם יזכו ברחוב עירוני משודרג ובתנועת לקוחות מוגברת".