Dun
האדר מובייל דן אנד ברדסטריט duns100

חברת באמונה: "הקורונה עשתה טוב לנדל"ן למגורים"

נתוני הלמ"ס מראים כי בשנת 2020 נמכרו 38,316 דירות חדשות. הנתונים מצביעים על תופעה מעניינת, שלאו דווקא מובנת מאליה: כיצד יכול להיות שבשנה שבה העולם כולו נמצא תחת התקפה מסיבית של מגפה בריאותית, הביקוש לדירות עולה? ישראל זעירא, מנכ"ל חברת באמונה המשווקת נדל"ן בבית שמש, כאן כדי לעשות סדר בדברים

אביחי אבנעים, בשיתוף Dun's 100 08:4431.03.21

מוגש מטעם Dun's 100

 

הקורונה נכנסה לחיינו בסערה לפני שנה, ומאז חיינו השתנו מהקצה אל הקצה. הנגיף הביא עמו מגמות מפתיעות, ואחת מהמפתיעות ביותר היא העלייה העצומה בביקוש לנדל"ן חדש. על פי נתוני הלמ"ס, מתוך כמות של כ-52,210 דירות מבוקשות, נרכשו כ-38,320, ועוד כ-13,900 דירות שלא למכירה. שבע ערים היו מבוקשות במיוחד, ויחד המכירות בהן הצטברו לכשליש מכלל כמות הדירות. בין הערים נמצאות אשקלון, ירושלים, נתניה, תל אביב, רמת גן, ראשון לציון ובית שמש.   

 נתוני הלמ"ס נתוני הלמ"ס

 

"הבית הפך למוקד משמעותי"  

 

גם בחברת באמונה רואים המומחים כי בשנה האחרונה עלו המכירות בהרבה. חברת הנדל"ן באמונה יוזמת בעצמה מספר פרויקטים בעיר בית שמש, ולקראת סוף השנה המכירות בשערי בית שמש ד'2 ו-ד'3 עלו משמעותית ביחס לפרויקט קודם לכן. "למרות הקורונה, המכירות היו מוצלחות. אולי אפילו אפשר לזקוף זאת לזכותה. אנו סוברים שיש קשר ישיר בין מכירות הנדל"ן לבין העובדה שאנשים יושבים ימים שלמים עם הילדים בבית צפוף. מדובר באיום אסטרטגי על המשפחה", אומר מנכ"ל חברת באמונה, ישראל זעירא.

 

זעירא, שמחלק את זמנו בין חברת באמונה נדל"ן ובין "ראש יהודי", עמותה הפועלת להעמקת הזהות היהודית בתל אביב ממשיך להסביר: "במשפחות דתיות ברוכות ילדים, זה מאוד משמעותי. ההורים זקוקים לפינה שקטה בבית שממנה יוכלו לעבוד. זה כבר מעבר לקורונה, הרי גם אחריה אנשים ימשיכו לעבוד מהבית. הבית הפך למוקד מאוד משמעותי, וזו אחת הסיבות להצלחת הנדל"ן שאנו רואים כרגע".  

פרויקט "סוהו על הפארק" של חברת באמונה פרויקט "סוהו על הפארק" של חברת באמונה הדמיה באדיבות חברת באמונה

 

מגמת עלייה שמחזקת את הביקוש לנדל"ן

 

חברת באמונה זיהתה את הפוטנציאל בבית שמש, ומלבד שני הפרויקטים ב"שערי בית שמש" - ד'2 ו-ד'3, בקרוב יתחילו לבצע פרויקט נוסף חדש: "סוהו על הפארק". הפרויקטים בשערי בית שמש מיועדים לציבור החרדי, והבנייה נעשית בהתאם לצרכי הקהילה החרדית. קהל היעד של הפרויקט החדש והיוקרתי "סוהו על הפארק", או בשמו השני "נווה שמיר", הוא הציבור הדתי-לאומי,שעושה עלייה.

 

"אנחנו רואים מגמת עלייה חזקה בשנים האחרונות בכלל, ובשנה הזו בפרט", מוסיפים בחברת "באמונה". "יהודי התפוצות בודקים את נושא העלייה יותר, ומכינים את הקרקע לקראת העלייה על ידי קניית נדל"ן בישראל. הם מודעים לכך שהדירות יהיו מוכנות בעוד שנתיים וחצי, אבל הם עדיין קונים. בעיקר עולי צרפת וארה"ב, שאנו צופים שיעלו את המכירות העתידיות בפרויקט".

 

ביקוש לפריפריה

 

הבתים היפים והיוקרתיים הם לא גולת הכותרת בפרויקטים של חברת באמונה. זעירא מספר שיש סיבה נוספת שבגללה בוחרים האנשים לקנות את הדירות הללו: "יש מצוקה משמעותית בציבור הדתי לאומי והחרדי. בזמן שחילונים יכולים לגור איפה שהם רוצים, הדתיים מעוניינים לגור בשכונות דתיות ספציפיות, בערים ספציפיות".  

פרויקט סוהו על הפארק, נווה שמיר של חברת באמונה פרויקט סוהו על הפארק, נווה שמיר של חברת באמונה הדמיה באדיבות חברת באמונה

 

נושא הקהילה חשוב בציבורים אלו, ולפי דבריו של זעירא, דתי לאומי לא ילך לחפש מקום מגורים בערים הגדולות החילוניות, משום שאין שם שירותי קהילה. "בית ספר, בית כנסת, בני עקיבא. אלו דברים חיוניים שחשובים לקהילה הדתית, כמו גם חיי החברה של הילדים. כך יצא שהרבה ערים במרכז התרוקנו מציבור דתי, שעזב לפריפריה כמו בית שמש, כרמי גת, חריש. אלו מקומות שגם אפשר לקנות בהם יותר חדרים".

 

חברת באמונה בונה ומשווקת פרויקטים לבנייה בכל רחבי הארץ, עם דגש על הציבור הדתי-לאומי והחרדי. באמונה משווקת בימים אלו פרויקטים בכרמי גת, בית שמש, חריש, ויוזמת פרויקטים חדשים בירושלים.