$
מעסיקים

מנכ"לים מהבית

"העבודה מהבית מעייפת יותר. פעם הייתי בשיא האנרגיה ב-7 בערב"

ירון יצהרי, מנכ"ל מדטרוניק ישראל אומר שהחברה, שמוגדרת כמוסד לשעת חירום, מעולם לא כתבה נהלים למצב בו אי אפשר להגיע למשרדים במשך שמונה חודשים רצופים. "יש ירידה במצב הרוח של העובדים. ללחץ מסביבת העבודה מתווסף היום גם זה של המשפחה מסביב"

מעין מנלה 08:0027.11.20
"בניגוד לאתגרים אחרים בניהול - שעליהם אפשר ללמוד מניסיון העבר, ניסיונם של אחרים, או מקריאת ספרות - הניהול מהבית בתקופת הקורונה מצריך להמציא את הגלגל מחדש. אנחנו נמצאים במצב שהאנושות לא חוותה במאה שנים האחרונות ואין כלים מוכנים להתמודדות", אומר ירון יצהרי, מנכ"ל מדטרוניק ישראל.

 

מחודש מרץ הוא מנהל את חברת הטכנולוגיות הרפואיות מביתו שברעננה בעוד משרדי החברה סגורים בהוראת התאגיד העולמי. למרות שהמשרדים סגורים, רוב עובדי החברה בישראל ממשיכים להגיע לבתי החולים ולמרפאות על מנת לספק תמיכה ללקוחות. גם יצהרי נפגש עם לקוחות ספורים בבתי החולים, אבל לא עם עובדים. חברת מדטרוניק מעסיקה 90 אלף עובדים ברחבי העולם, 200 מתוכם בישראל. "אנחנו עוסקים בענף הבריאות ואין לנו את הפריבילגיה לא לתת את השירות לחולים בבתי החולים, בחדרי הניתוח, במרפאות. חלק מההדרכות לחולים או לרופאים עברנו לעשות באופן באמצעים דיגיטליים אבל אנחנו עדיין נדרשים להגיע למוסדות הרפואיים". 

 

ירון יצהרי, מנכ"ל מדטרוניק ישראל

גיל: 47

מצב משפחתי: נשוי פלוס 3

מקום מגורים: רעננה

השכלה: רו"ח ומשפטן

תפקידים קודמים: משנה מנכ"ל במדטרוניק ומנהל חטיבה

תחביבים: ריצה ורכיבת אופנוע שטח

 

מכיוון שמדטרוניק היא חברת טכנולוגיה רפואית היא מוגדרת כמוסד לשעת חירום והייתה מוכנה לעבודה מרחוק מבחינה טכנית. "יחסית האדפטציה שלנו לעבודה מהבית הייתה קלה כי אנחנו מוסד לשעת חירום ובנינו נהלים למצבים בהם אי אפשר להגיע למשרד מבחינת תקשורת ומחשבים ניידים לעובדים. הכנו את עצמנו לאירועים בטחוניים אבל גם בנהלי החירום אף פעם לא הכנו מצב שבו לא נוכל להגיע למשרדים למשך כמעט שנה. בצד הטכני אנחנו מחוברים, יש לנו שירות לקוחות שמקבל את השיחות בבית, אנחנו יודעים למדוד את המענה והשיחות והתפוקות אבל כמנהל האתגרים הם איך לשמר את אותה מוטיבציה, את הזהות הארגונית ואיך לגייס עובדים חדשים בתקופה הזאת".

 

כדי להתמודד עם האתגרים הניהוליים המורכבים החליטו במדטרוניק לפנות לחוכמת ההמונים, לעובדים. "אנחנו החברה הראשונה בישראל שהתחילה את המנטורינג ההפוך (בו צעירים בארגון חוברים למנהלים הוותיקים כדי לייעץ בנושאים בהם הדור הצעיר בקיא יותר כמו רשתות חברתיות או מדיה דיגיטלית, מ.מ.) והצוות הזה שבנינו לפני הקורונה תמך בנו במהלכה. הטאלנטים הצעירים של הארגון מיייעצים וחווים דעה להנהלה. מתוך זה יצאו פתרונות לדוגמא לנושא של שיחות החולין, איך מייצרים את שיחות המסדרון הוירטואליות. הפתרון הוא שאחד העובדים מזמין לקפה וירטואלי, גם מספר על עצמו וגם מייצר את השיח הלופי של שיחות המסדרון. אנחנו עושים פודקאסטים של עובדים בהם הם מספרים על עצמם ולפעמים גם עם בן או בת הזוג. אנחנו משלבים כלים טכנולוגיים כדי להעביר את המסר וגם ללמוד להכיר את העובד בתוך החברה ומחוץ לה".

 

אפשר עדיין לדבר על תרבות ארגונית כשהארגון לא נמצא במבנה אחד? מהם האתגרים מההיבט הזה בניהול מרחוק?

"לייצר זהות ושביעות רצון של עובדים בתקופה הזאת זה מאתגר. אם בעבר היינו עושים פעילות חברתית היא הייתה יכולה לייצר ערך לתקופת זמן משמעותית אבל אנחנו רואים את הזמן הזה היום מתקצר. בעבר העובד היה מרגיש את הלחץ בסביבת העבודה מהמנהלים, מהמשימות, היום מתווסף לזה הלחץ של בני המשפחה מסביב, של הילדים של היעדר משרד פרטי בתוך הבית. האתגר של המנהל הוא לתת את הגמישות. פעם ברבעון אני עושה מפגש עם כל העובדים ובמפגש האחרון שעשינו גם לי היה ברקע את הילד שלי שהפריע ואת הכלבה שנבחה והייתי צריך להפסיק לרגע. יכולתי לשבת בחדר סגור הרמטית ולעשות את המפגש בלי הפרעות אבל היה לי חשוב להראות שזו הסביבה שגם אני מתמודד איתה היום".

 

יש תחושה של התרופפות המארג הארגוני? של התרבות הארגונית?

"אני לא חושב שההתרופפות היא של התרבות הארגונית, אני חושב שהיא של מצב הרוח של העובדים. זה מתבטא במנהלים שמספרים על עובדים שקשה להם מאוד עם המצב. שהם חווים לחץ של שיחות מחול מחשב, של התמודדות עם הילדים שנמצאים בבית. ההנחיה שלי הייתה להיות גמישים וקשובים. לאפשר גמישות".

 

ירון יצהרי, מנכ"ל מדטרוניק ישראל בעבודה מהבית ירון יצהרי, מנכ"ל מדטרוניק ישראל בעבודה מהבית

 

 

במדטרוניק עבדו לפני התפרצות הקורונה יום אחד מהבית ויצהרי סבור שהאתגר בתקופה האחרונה נובע מהזמן הארוך שבו אנשים נמצאים בבית. לכן, אחרי שיימצא חיסון להערכתו יאומץ מודל היברידי.

 

"אנחנו אנשים חברתיים, אנחנו עובדים עם אנשים בבתי חולים ולמגע הזה אין תחליף. לכן יהיה מן מודל היברידי של יומיים או שלושה מהבית, נצטרך לראות לפי סקרי שביעות הרצון והכל מתוך הנחה שמסגרות החינוך יחזרו לשיגרה, שמקומות הבילוי יחזרו. אני שומע מעובדים שהם כמהים כבר לחזור לשיגרה ולהגיע למשרדים".

 

עבדתם מהבית גם לפני משבר הקורונה, העניין הזה לא זר לכם, אז מה שונה עכשיו?

"יש הבדל בין לעבוד יום בשבוע לבין שמונה חודשים רצופים מהבית עם שני סגרים, עם מקומות בילוי שסגורים, ללא מפגשים עם לקוחות, ללא מפגשים חברתיים. בחודשים הראשונים זה היה שינוי אפילו מבורך לפעמים אבל עכשיו אנחנו רואים את המטוטלת עוברת לצד השני, את הכמיהה לחזור לשיגרה, לראות אנשים. ולכן נצטרך למצוא בסופו של דבר את האיזון במודל ההיברידי".

 

מהם הדברים שאתה אוהב בעבודה מהבית?

"אני אוהב את הזמן עם המשפחה, להיות נוכח יותר עם המשפחה. לפני כן טסתי המון. אני אוהב גם את היכולת לקיים חיים בריאים יותר מבחינת ספורט ותזונה".

 

מהם הדברים שאתה שונא בעבודה מהבית?

אני שונא את העובדה שלא נפגשים עם אנשים, את חוסר היכולת לחוש את ה'דופק' מבחינת העובדים באופן רציף. קשה מאוד להעביר או לאבחן רגשות בזום, אין תחליף בסופו של דבר לשפת הגוף. אני חושב גם שיש לעבודה מהבית השפעה על רמות העייפות שלי בערב. בסוף היום בסביבות 6 או 7 בערב רמת האנרגיה שלי הייתה בדרך כלל בשיא ואני מרגיש שהיא דועכת בעקבות הישיבה מול מסך"

בטל שלח
    לכל התגובות
    x