$
מחפשי עבודה

פיתוח תוכנה, ניתוח דאטה ושיווק דיגיטלי: ההכשרות הפופולאריות ביותר של מיקרוסופט בישראל

36 אלף ישראלים משתתפים בתוכנית ההכשרות הבינלאומית שפועלת מזה שלושה חודשים; ישראל הוגדרה כיעד בעדיפות ראשונה והיא במקום ה-35 בעולם במספר הלומדים מתוך 231 מדינות

מעין מנלה 13:4125.10.20

בזמן שתוכניות ההכשרות המקצועיות של הממשלה נותרות בגדר הצהרה, ורק 18% מהעובדים עברו הכשרה דיגיטלית, 36 אלף ישראלים למדו בקורסים מקוונים כחלק מיוזמת ההכשרות הבינלאומית של מיקרוסופט ולמדו בעיקר פיתוח תוכנה, ניתוח דאטה ושיווק דיגיטלי.

 

לפי החברה למעלה מ-10 מיליון אנשים מ-231 מדינות שונות השתתפו בהכשרות, כאשר ישראל נמצאת במקום ה-35 במספר הלומדים העולמי וארה"ב ממוקמת במקום הראשון. הקורסים הפופולאריים בעולם שונים מעט מבישראל והם פיתוח תוכנה, ניהול לקוחות וניתוח דאטה.

 

"המגמה בישראל היא שימת דגש על קורסים פרקטיים ומקצועיים כשבעולם הקורסים מבוקשים יותר קשורים לשיפור אישי ופרודוקטיביות. אני חושבת שישראלים הם מאוד פרקטיים בחשיבה שלהם", אומרת עו"ד הילה היבש, יועצת משפטית ואחראית אחריות חברתית במיקרוסופט ישראל. "המדינה יצאה בהצהרה על תוכנית הכשרות לאומית, אנחנו עובדים מול הממשלה בהרבה מאוד מקומות ובהרבה זוויות והיינו רוצים לשתף פעולה עם הממשלה גם בעניין הזה. חברות הטכנולוגיה מסייעות ונכנסות מתחת לאלונקה כדי לעזור בנושא ההכשרות כי באמת יש מקום ואחנו חושבים שהעובדה שאנחנו נסייע בזה באמת תעזור ביציאה מהמשבר בצורה יותר מהירה".

 

הכשרות מקצועיות, מהבית, ארכיון הכשרות מקצועיות, מהבית, ארכיון צילום: שאטרסטוק

 

 

תוכנית ההכשרות הדיגיטלית הבינלאומית של מיקרוסופט נועדה לסייע לרכוש מיומנויות דיגיטליות בעולם העבודה, והציבה לעצמה כיעד לסייע לכ-25 מיליון אנשים ברחבי העולם. במסגרת התוכנית מוצעים למעלה מאלף קורסים מקוונים הזמינים ללא עלות באתר התוכנית. בעוד שההכשרות הן חינמיות ההסמכות, ה'תעודות' שניתנות עם השלמת מבחני ידע בעקבות הקורסים מוצעות במחיר מוזל של 15 דולר.

 

מדובר במסלולי הכשרה ביניהם יש עיצוב גרפי, ניהול פרוייקטים או נציג מכירות שמורכבים מקורסים שונים ביניהם גם כאלה של פיתוח כישורים רכים כמו איך לכתוב קורות חיים או להתמודד עם שאלות בראיונות עבודה. הקורסים הם חינמיים אבל כדי לקבל את ההסמכה יש להשלים מבחנים וזה, כאמור, בתשלום. המטרה היא לתת לאנשים יכולת להכשיר את עצמם בתחום חדש ולהציג מועמדות למשרות בתחום הזה.

 

"משבר הקורונה כמו שכולם יודעים פגע בכל היבטי החיים, אנשים במצוקה כלכלית, והרבה אנשים מחפשים פתרונות וגם חברות מחפשות דרכים לייעל את כוח האדם גם באמצעות הכשרות מקצועיות. הצורך בכישורים דיגיטליים הפך למשהו שהוא חובה, גם בתפקידים שבאופן מסורתי לא דרשו זאת. מיקרוסופט החל מתחילת המשבר חשבה איך היא יכולה להירתם לדבר הזה קודם כל מתחום האחריות החברתית בהשתלבות ותרומה לכל מני תכניות של הכשרות דיגיטליות. יחד עם לינקדאין יצאו ביוזמה הגלובלית עם יעד לסייע ל-25 מיליון איש כאשר ישראל נבחרה כמדינה בעדיפות ראשונה", אומרת היבש.

 

"36 אלף ישראלים המשתתפים בתוכנית ההכשרות שלנו כבר בשלושת החודשים הראשונים להשקתה, מעיד על הצורך הרב שיש בתוכנית מסוג זה. זוהי הזדמנות מדהימה לישראלים רבים להשקיע בפיתוח האישי והמקצועי שלהם ולפתח מיומנויות תעסוקתיות הנדרשות כיום. חברות וארגונים מתאימים את עצמם למודל העבודה החדש, המשלב עבודה מרחוק, האצת תהליכים דיגיטליים, שימוש נרחב בדאטה ובטכנולוגיות מתקדמות", אומרת רונית אטד, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x