$
Duns נדל"ן
האדר מובייל דן אנד ברדסטריט duns100

איך מייצרים מציאות חדשה ובונים עולם עסקים בריא ויציב יותר לאורך זמן

מערכת היחסים בין עסקים לעסקים ובין לקוחות לעסקים נפגעה דרמטית עקב מחלת "חוסר האמון" השוררת במגזר העסקי בישראל. זוהי העת להביא לבנייתו של מגזר עסקי בריא המושתת על אמינות, הוגנות ואחריות חברתית אחד כלפי השני

הילה פלא לוי 12:2329.09.20

מוגש מטעם DUN'S 100

 

המגזר העסקי בישראל נדבק במחלת "חוסר האמון", כולם רוצים להחלים ממנה אך מתקשים לעשות זאת ואף מחמירים אותה לאורך השנים. הרצון להגן על עצמנו בכל מחיר, גובה מחיר כבד של הליכים בירוקרטיים וחוזים סבוכים, וכל זאת על מנת לא להשאיר אפילו סיכוי קלוש של אפשרות להיפגע מהבחירות שלקחנו על עצמנו. במציאות העגומה הזו, בית המשפט כיום קורס מעומס התיקים ונראה שאין מנוס מלפתור בעיות בעזרת נפנוף מהיר במסמך הכתוב במילים גבוהות כדי להשיב את הצדק על כנו.

 

ככל שהדבר מובנה יותר בחיינו כך אנחנו מתקשים להאמין שאפשר לפעול אחרת, כסוסים הרצים למטרה עם כיסוי עיניים כדי לא להביט ימינה ושמאלה, אבל אם לרגע נסיר את הרטייה נגלה שאותו אחוז קטן של סיכון מונע מאיתנו להעניק או/ו לקבל את כל 99% הטוב שיש לנו ולסביבה להציע.

 

עסקים עושים עם אנשים ואנו רוצים להאמין כי ערך ההגינות והיושרה מנחים אותם, אך לעולם לא נסתמך על זה, כי ערכים אלו איבדו כל זכות קיום בעולם העסקים שלנו. ככל שאנו כמהים לפעול בעולם אוטופי של יושרה כך אנו פחות ופחות מאמינים בה והקרבה האנושית - עסקית נעשית יותר רחוקה ועכורה.

 

רוב אנשי ובעלי העסקים אולי יאמרו כי כך הדברים פועלים ויישרו קו עם המציאות, אך אם אינכם מאמינים שכך עולמנו צריך לנהוג, צרו מתוך ביתכם מציאות עסקית חדשה המבוססת על ערכי הגינות, שקיפות, אמינות ויושרה. היצמדו לערכים האלה, והביאו אותם לידי ביטוי, אנשים יזהו אותם ממרחקים וירצו להיות בקרבתכם, כי זה ירגיש להם שזה הדבר הטבעי והנכון מתוך רצון ואמון אמיתיים ולא רק בגלל חוזה שכבל אתכם אחד לשני.

 

אילוסטרציה אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

 

בהתאם לערכים אלו, אנו בקבוצת פלא נדל"ן, נוטים לקבל החלטות מנקודת מבטו של הצד השני, מה הכוונה? להציע עסקאות שאנחנו היינו מוכנים לקבל. משמע, לבחון מנקודת מבט של הצד השני מה נכון עבורו ורק אחר כך לבחון את טובתנו בכך. זאת, מתוך הבנה שאם נדע לשמור על האינטרסים שלו הוא ישמור על שלנו.

 

אמנם כל זה נשמע תמים ונאיבי, ויש כאלה שמנצלים את התפיסה הזו, אך הם בדיוק אותו אחוז אחד שאם היינו נותנים לו מקום לא היינו מצליחים לגעת בכל 99% האחרים.

 

במשרדי WeBiz, אותם אנו משכירים לפי מודל השכירות השימושית, מצאנו כי מנקודת מבטו של הלקוח, המשרד הינו כלי עבודה שצריך לשרת את העסק שלו, לייצג ולמתג אותו ולא לשמש מחסן חפצים, שצריך לשלם בעבורו מדי חודש ולהתחייב אליו בחוזים מסובכים וארוכי טווח. לכן, בהתאם לערכים המובילים אותנו, לקוחותינו נהנים מפרויקט יוקרתי של משרדים להשכרה לפי שעה, המבין את הצרכים שלהם, מעניק להם מענה בהתאם לצרכי העסק, וכל זאת תוך האופציה לצאת מ"ההסכם" בינינו בכל רגע נתון ובלי אותיות קטנות ולהזדכות על היתרה שלא מומשה.

 

כל זאת מתוך הבנה שמערכת יחסים בריאה מתבססת על מתן מענה לצרכיו האמיתיים של הלקוח, כך שאם אנחנו ממשיכים לספק את השירות באופן איכותי העונה על צרכיו, הלקוח ירצה להמשיך וליהנות מהשירות וירגיש שהוא מקבל תמורה הוגנת עבור כספו. מודל מסוג כזה מחייב אותנו להתמיד להיות טובים יותר מאתמול, להצליח להתחרות בשוק משרדים אגרסיבי ותחרותי ולהנות מלקוחות איכותיים ונאמנים לטווח ארוך, גם בתקופות מאתגרות.

  

הילה פלא לוי הילה פלא לוי צילום: אוראל כהן

 

המיזם שלנו מתכתב כאמור עם חזון החברה לקדם מארג של עסקים בריאים – עסקים המבססים את היחסים ביניהם על שקיפות, אמינות והוגנות ובעיקר על הצלחה כלכלית של כל הצדדים.

 

מהיכן הגיעה ההשראה לחזון החברתי-עסקי שלנו? הכל התחיל לפני שנים רבות בהן עסקה קבוצת פלא נדל"ן בתחום הקמעונאות תוך בעלות על מספר סופרמרקטים והפעלתם. כמו כולם, גם אנחנו היינו מפרסמים מדי יום שישי בעיתונים ובמקומונים את מבצעי השבוע שלנו ואכן, ההצלחה לא איחרה לבוא. הסופרמרקטים שגשגו וצמחו ולכאורה היינו צריכים לשמוח בחלקנו, אך לא כך היה. מדי שבוע ראינו במו עינינו כיצד משפחות ומשקי בית עושים קניות בצורה שגויה שגורמת להם להיכנס למינוסים מיותרים. ראינו כיצד אנשים ונשים מעמיסים את עגלות הקנייה בסופר בחוסר פרופורציות, כיצד הם נוהרים אחרי מבצעים ומלכודות קנייה וביתר שאת, כיצד הם מתחייבים לתשלומים שלא יוכלו לעמוד בהם בהמשך. באותם ימים גמלה בליבו של אבי, מאיר, מייסד ויו"ר הקבוצה, לנקוט בדרך אחרת, דרך השמה את הלקוח בראש סדר העדיפויות.

 

התוצאה הייתה קמפיין אלטרנטיבי בו מדי שבוע החלפנו את עמודי המבצעים בעיתונים בכתבות טיפים ל"צרכנות אחראית" בה קונים רק מה שצריך ולא יותר מזה. לימים הדבר הביא לנו את הסלוגן "המשפחה שדואגת למשפחתך". את כל הטיפים אספנו והרכבנו לספר המלצות לצרכנות נבונה, "סודות רווחיים". העיקרון החברתי הזה המשיך ללוות את קבוצת "פלא" בכל מקום אליו הגענו בעסקים. כיום, הדבר בא לידי ביטוי גם במגוון מיזמי ההתחדשות העירונית שלנו, בהם אנו דואגים בראש ובראשונה לתמורות מקסימליות לדיירים, הנבחנות בכדאיות הפרויקט. מבחינתנו, כל בקשה מקרב הדיירים הינה לגיטימית כל עוד היא אינה מכשילה את היתכנות הפרויקט וכך כאמור קורה כעת בפרויקט המשרדים החברתי שלנו WeBiz.

 

אני סבורה כי כל דרך מתחילה בצעד אחד קטן, ואת הצעד הזה אנו עושים מדי יום בפעילות העסקית שלנו במטרה להנחיל לכמה שיותר אנשי ובעלי עסקים את הערכים העסקיים שלנו לפיהם יקבלו החלטות ניהוליות שיבססו אותם בעולם עסקים בריא יותר להם וללקוחותיהם לאורך שנים רבות.

 

כולי תקווה שעסקים קטנים כגדולים, מכל תחומי המשק, יחברו אלינו ויסייעו לנו להפוך את החזון שלנו למציאות – לשקם את מערכת היחסים שנפגעה בין עסקים לעסקים ובין לקוחות לעסקים ולהביא לבנייתו של מגזר עסקי בריא המושתת על אמינות, הוגנות ואחריות חברתית אחד כלפי השני.

 

מאת הילה פלא לוי, מנ"כלית, WeBiz – Smart Business Offices