$
Duns נדל"ן
האדר מובייל דן אנד ברדסטריט duns100

שינויים בהרגלי הצריכה

שנת 2020. מקצוע הנגרות הפך לנדיר יותר, הטכנולוגיה השתלטה גם על תחום זה בתוספת הייבוא מסין. איך צולחים את השינויים הללו וממשיכים לטפח חברה מצליחה?

יצחק אביבי 08:4813.02.20

 מוגש מטעם DUN'S 100

 

שוק הנגרות הכללי והמטבחים בפרט עובר בשנים האחרונות שינויים משמעותיים, זאת בעקבות גורמים חיצוניים אשר יצרו טלטלות וזעזועים המחלישים אותו. המצב הנוכחי נוצר משילוב של מספר גורמים: סיבות רגולטוריות, מצב השוק והתחרות ושיטות ניהול וארגון.

 

ברגולציה, הנושא הבולט ביותר הוא תכנית המחיר למשתכן, תכנית זו גרמה לזעזוע בשוק משום ששילבה יצרנים בעלי מוצרים זולים שלא היו שחקנים במגרש זה, וכך הורידו את הסטנדרט המקובל.

 

הכנסת הייבוא מסין, כשהתוצרים הינם זולים וברמת איכות נמוכה, גרמו לכך שחברות המטבחים הישראליות נאלצו להסיר השתתפותם מפרויקטים של בנייה מפאת חוסר יכולת לייצר במחירים הללו ולהשוות אל המחיר הנמוך של המוצרים המיובאים.

 

בנוסף לכך, במסגרת תכנית המחיר למשתכן, הצרכן יכול לשדרג את המטבח הבסיסי שקיבל רק לאחר שקיבל את הדירה, מה שמונע מרבים שדרוג בשל אי הנוחות לעשות שינויים על-פי הצרכים של משפחתם במהלך האכלוס.

 

אביבי מטבחים אביבי מטבחים צילום: יח"צ

 

דור הנגרים המסורתיים הולך ונעלם כשאת מקומו תופסות נגריות ומפעלים טכנולוגיים. מפעלי ריהוט ומטבחים מצוידים כיום בטכנולוגיות מתקדמות ברמה הגבוהה ביותר המעסיקות כוח-אדם טכנולוגי ויעיל.

שיפור המיכון וכניסת הטכנולוגיה משפיעות גם על עלויות הייצור ואמורות להשפיע על שיטת התמחור.

 

חברות קטנות וגדולות כאחד מתקשות לעבור משיטת חישוב מבוססת מטרים לשיטות אחרות מבוססות חומרים וזמן עבודה. טעויות מתמטיות אלו גרמו ללא מעט חברות נפילה מיותרת. במסגרת השוק המשתנה מעדיפים היום הלקוחות יצרנים מוכרים יותר המספקים אחריות ובטחון. על-כן היצרן צריך להשקיע במיתוג ובשיווק בכל האמצעים העומדים בשוק: החל ממפגשי לקוחות, שילוב ברשתות החברתיות, בתקשורת המקומית והארצית ובשיתופי פעולה עם ספקים ואדריכלים איכותיים.

 

השקעה זו חדשה לעולם הנגרות שכן, בעבר הנגרים לא היו זקוקים לה.

 

בעולם הטכנולוגיה המשתנה נכנס פן נוסף בתחום התעשייה המתקדמת גם בניהול (תוכנות ניהול ERP לסוגיו) ומכונות CNC מתקדמות ומכונות ליטוש מורכבות מחליפות מלטשים ומסורים משוכללים שהתוכנה שלהם מבצעת אופטימיזציות עם העמסות אוטומטיות וכו'.

המכונות הללו יקרות מאוד, הן אמנם חוסכות העסקת עובדים ומאפשרות גיוס של פועלים שלאו דווקא מהענף, אך גם הן דורשות התמקצעות ועלות החזר ההשקעה הינו רב שנים.

 

תעשיית הרהיטים והמטבחים נדרשת היום לרמת איכות גבוהה, מועדי אספקה דקדקניים, ירידה ברמת הליקויים ועבודות חוזרות.

 

הדבר מחייב התארגנות ניהולית נכונה ויעילה, כוח אדם עם יכולת הבנה טכנית ועיצובית גבוהה הנדרשת בעבודה מול מעצבים ואדריכלים.

 

באביבי מטבחים פותחה שיטה ניהולית של שיווק וטכנולוגיה הבוחנת את השינויים והחידושים בשוק וערוכה בכל עת לכל שינויי מגמה ואף לעיתים מקדימה את זמנה.

 

במקביל החברה מתחקרת כל ליקוי קטן על מנת לקבע נהלים כדי שהתקלה לא תשנה.

  

יצחק אביבי יצחק אביבי

 

התנהלות זו משמרת את מקומה של חברת אביבי כחברה מקצועית, אמינה וחזקה שעל אף החולשה היחסית הקיימת בשוק, לא מפסיקה לצמוח.

 

כדי להקל על הלקוחות ולאפשר להם חווית קנייה חיובית ומהנה, החברה מציעה מעבר למטבחים המעוצבים והאיכותיים שלה, מוצרים נלווים אטרקטיביים במחיר המתחרה בשוק עם מחויבות להמלצה רק על מוצרים איכותיים.

 

שירות ה- ONE STOP SHOP מאפשר מתן פתרון כולל ומושלם המקטין את הטרטור של הלקוח בין הספקים השונים.

כל הפעילויות הללו ועוד, הפכו את "אביבי מטבחים" מחברה משפחתית קטנה למעצמה ממוקדת לקוח בתחום המטבחים, אך יחד עם זאת, החברה ממשיכה לשמר את היחס החם והאישי עם כל אחד ואחת מהספקים והלקוחות.

 

הכותב הוא יצחק אביבי, בעלים ויו"ר של חברת המטבחים "אביבי מטבחים"