שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
מבחני רכב

יצא לו הג'וק מהראש: הג'יפון החדש של ניסאן

עם איכות חומרים משופרת ונסיעה שקטה ונוחה יותר ניסאן ג'וק החדש מעודן בהרבה בהשוואה לקודמו. חבל רק שחלק מהקסם הלך בדרך לאיבוד

תומר הדר 08:1111.11.19

 

 

פה ושם עדיין ניתן לראות דגלים קטלאניים. לדגל הגאה קוראים סניירה, יש בו כוכב לבן על רקע של משולש כחול והרבה פסים, אדומים וצהובים. כל עסק שמכבד את עצמו תולה דגל קטלאני, והתיירים המועטים שמגיעים לברצלונה מרבים לצלם כי אם זה לא ברשת, זה לא קרה. לפני שבוע הרחובות בערו, כעת הרחובות שקטים. הדגלים של הקטלאנים נותרו, עדות למנהיגים שנדרשו ללכת לכלא וגרמו לברצלונאים להבעיר את הרחובות.

 

גם ניסאן נאלצה לשנות תוכניות: ג'וק החדש כבר לא מוצג בלה רמבלה, בלב הבירה הקטלאנית הגאה, כי יצרני הרכב לא אוהבים מחלוקות עם אף אחד. ג'וק החדש מוצג באוהל ארעי במפעל של ניסאן, רבע שעה על הדיאגונל, הכביש ההיקפי הנוראי שסביב ברצלונה, ממש ליד פסי הייצור שבעבר יצרו טראנו ועכשיו מייצרים ניסאן נבארה. בתוך המפעל, מאחורי שערי ברזל ואבטחה כבדה, אין מחלוקות פוליטיות ואף אחד לא הולך לכלא, חוץ מקרלוס גוהן, נשיא רנו ניסאן היוצא, שלעת עתה נמצא מאחורי הסורגים.

 

ניסאן ג'וק. המנוע חזק ושקט יחסית כל עוד לא דוחקים בו, תיבת ההילוכים מגיבה מהר ואיכות השיכוך טובה ניסאן ג'וק. המנוע חזק ושקט יחסית כל עוד לא דוחקים בו, תיבת ההילוכים מגיבה מהר ואיכות השיכוך טובה צילום: Christian Colmenero Martín / Zona IV Producciones

 

ניסאן ג'וק המקורי שהוצג בשנת 2009 היה רכב הכביש־שטח שניסאן הכי לא חשבה שיצליח, כי לא היה לו מה שנדרש כדי להצליח. קודם כל, הוא היה רכב כביש־שטח, ג'יפון, ובשנת 2009 הציבור רצה מכוניות סופר מיני. מעבר לכך, היה לו עיצוב מוזר: שני פנסים גדולים מקדימה, מכסה מנוע מצחיק, פנסים שנעקרו ממכונית ספורט של ניסאן. ג'וק המקורי שם דגש על עיצוב, לא על איכויות של תא נוסעים וגם לא על שיא של טכנולוגיה.

 

בקיצור, ג'וק המקורי היה יותר תרגיל בכמה ניתן לתת למעצב רכב להשתולל לפני שמפטרים אותו בגלל שהדגם שהוא הכין היה יותר מדי מהכל. ועם זאת, בניגוד לכל הסיכויים דווקא ניסאן השמרנית הצליחה לייצר להיט: עד היום מכרו מעל מיליון ג'וק, מכיוון שג'וק הגיע בעיתוי הנכון. בימים ההם רכבי כביש־שטח רק הגיחו לאוויר העולם ורובם היו בדיוק ההפך מג'וק: שמרניים, משעממים, מיועדים למי שמספיק אמיץ לא לקנות מכונית סופר מיני. מצחיק, אבל נכון. וג'וק בעל העיצוב הקיצוני המחיש ללקוחות שאפשר לייצר רכב כביש־שטח עם עיצוב מטורלל, אפשר להתגבר על תא נוסעים צפוף במיוחד ואיכות חומרים בינונית, כי התקציבים הלכו על עיצוב משוגע. ג'וק ההוא היה כה מצליח עד שחלפו עשר שנים תמימות עד שניסאן השמרנית הציגה מחליף.

 

פנים הרכב פנים הרכב צילום: Christian Colmenero Martín / Zona IV Producciones

 

תא המטען גדל

 

קבלו את ניסאן ג'וק החדש: גם הוא רכב כביש־שטח, גם הוא מבוסס על פלטפורמה של מכונית סופר מיני של רנו ניסאן, במקרה הזה הקליאו. אבל הפעם בניסאן מבטיחים שכל החסרונות של ג'וק הישן נעלמו. ג'וק החדש ארוך ב־7 סנטימטרים. תא הנוסעים שלו יותר מרווח, יש מנוע חדש וידידותי לסביבה, תיבת ההילוכים מתקדמת ויש אביזרי בטיחות. וכמובן, העיצוב של ג'וק המקורי, זה ששבה את לב הלקוחות נשמר. פעם היה צריך להיות אקסצנטרי, הרפתקן, נועז כדי לקנות רכב כביש־שטח בעל עיצוב חריג. כיום רכבי כביש־שטח הם המיינסטרים ואי אפשר יותר לעצב רכב כביש־שטח אקסצנטרי כשלכולם יש רכב כביש־שטח. בניסאן יודעים זאת היטב לכן ג'וק החדש מעודכן ומעודן.

 

עדיין יש שני פנסים ענקיים בפגוש, מכסה מנוע גדול ומוזר שמסתיים בצורת האות V, חישוקי גלגלים ענקיים בקוטר 19 אינץ' שמיועדים להחמיא לקימורים. אבל חלק גדול ממה שהיה מיוחד ומגניב בג'וק המקורי הפך למחוות עיצוביות מעודנות: הפנסים האחוריים המחודדים הפכו לפנסים משעממים שמקלים בהכנסה של עגלת תינוק לתא המטען, שבעצמו הפך גדול יותר. הדלתות האחוריות הזעירות קיבלו אמנם ידית פתיחה עליונה שמשתלבת בקווי המתאר של המרכב, אבל כעת מדובר בדלתות גדולות, כי מי שמחזיק בעגלת תינוק מחזיק ככל הנראה גם בתינוק. ג'וק התבגר ולא בהכרח לטובה: פחות מקק, יותר מיינסטרים.

 

 

הפנסים האחוריים המחודדים של הג'וק הקודם הפכו לפנסים משעממים הפנסים האחוריים המחודדים של הג'וק הקודם הפכו לפנסים משעממים צילום: Christian Colmenero Martín / Zona IV Producciones

 

יותר מקום, פחות לגבוהים

 

בפנים אותו סיפור, מכונית משפחתית הגונה עם קריצות משמעותיות לעבר של ג'וק המקורי. תא הנוסעים שופע צבעים באזור לוח המחוונים. כעת יש שלושה פתחי מזגן גדולים וברורים במרכז הקונסולה, איכות החומרים ללא ספק עלתה, אך מדובר במשימה קלה בהתחשב בדגם היוצא. במושבים הקדמיים של חלק מהגרסאות יש רמקולים מצוינים ואין ספק שיש יותר מקום בתא הנוסעים. ועם זאת, תנוחת הישיבה עדיין גבוהה מדי, אזור הישיבה של הנהג עלול להרגיש מעט צפוף למי שמתנשא לגובה מכובד. איכות החומרים, למשל באזור מתגי החלונות, אינה מבריקה. אבל ג'וק כן מצויד ברשימת אבזור ארוכה במיוחד הכוללת מערכות בטיחות מקוריות, שפע של תאי אחסון ולשם שינוי, תא מטען מרווח מאוד בעל שני מפלסים.

 

המנוע קונבנציונלי לחלוטין. בהתחלה דובר על יחידת כוח חשמלית, אולי משהו היברידי. בסוף ג'וק קיבל מנוע טורבו בנפח ליטר אחד, עם תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים או ידנית בעלת שש מהירויות. ג'וק הקודם שווק בישראל באופן מפתיע גם בגרסה ידנית. אך על זו מומלץ לוותר. הגרסה האוטומטית הרבה יותר טובה. בכלל, קשה להתעלם מהשיפור המשמעותי שג'וק החדש מציע בכל הקשור באיכות הנסיעה. זו לא הפתעה שכן הוא מבוסס על שלדה של קליאו. המנוע חזק ושקט יחסית כל עוד לא דוחקים בג'וק, תיבת ההילוכים מגיבה מהר ואיכות השיכוך טובה מאוד, תכונה מפתיעה לאור העובדה שניסאן ג'וק מצויד בחישוקי ענק שיגיעו גם לישראל.

 

בשורה התחתונה: ג'וק המקורי היה רכב כביש־שטח ששמו לבדו הספיק כדי לייצר גלי התרגשות בקרב לקוחות מסוימים שהעדיפו רכב כביש־שטח שיהיה בולט, נאה ולעזאזל האיכויות, המרווח הפנימי והבטיחות. ג'וק החדש מצליח להוסיף למשוואה את כל מה שהיה חסר בקודמו בכל הקשור באיכויות, אבל דווקא גורע משהו מהקסם של המקורי, שבהחלט ידע לסובב ראשים.

 

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x