$
מחפשי עבודה

כמה משלמים לפרילנסרית המצליחה בעולם על כל מילה שהיא כותבת

כותבת התוכן והעיתונאית האמריקאית טאפי ברודסר-אקנר, שכתבה עבור מגזין ה'ניו יורק טיימס' ו-GQ, חשפה את התעריף שהיא גובה למילה - עבור פחות מזה היא "לא מוכנה לצאת מהמיטה"

שירות כלכליסט 16:1522.06.19
לא קל להיות כותב תוכן, בטח שלא כזה שעובד כפרילנס. הכותבים אינם מועסקים ישירות על ידי החברה עבורה הם כותבים, כך שאינם זוכים להטבות סוציאליות או לביטוח. זו אחת הסיבות לחשיבות של התעריף שהם קובעים למילה.

 

כותבי התוכן הפרילנסרים המצליחים ביותר בארה"ב לרוב מרוויחים דולר למילה, כשכותבים שמצליחים להשתחל למגזינים הנחשבים יכולים לגבות אפילו 2 דולר למילה. רק לעיתים רחוקות שומעים על תעריפים גבוהים יותר, וגם אז מדובר בכוכבים כמו מייקל לואיס, מחבר רבי המכר מאניבול ומכונת הכסף שאף עובדו לסרטי קולנוע, שכותב מאמרים עבור המגזין ואניטי פייר. עם זאת, לואיס לא מוכן לחשוף את השכר שלו.

 

"לא מוכנה לצאת מהמיטה בשביל פחות מ-4 דולר למילה" "לא מוכנה לצאת מהמיטה בשביל פחות מ-4 דולר למילה" צילום: שאטרסטוק

 

 

זו כנראה הסיבה שבגללה הכתבה שפורסמה לאחרונה בקוסמופוליטן על כתבת התוכן והעיתונאית הפרילנסרית טאפי ברודסר-אקנר (Taffy Brodesser-Akner) עוררה כל כך הרבה הדים.

 

בכתבה, שנועדה לקדם את הספר החדש של ברודסר-אקנר, היא פירטה את הפילוסופיה שלה בנוגע לכתיבה על מפורסמים וחשפה את התעריף מעורר ההשתאות שהיא גובה: 4 דולר למילה.

 

היא הצליחה ליצור לעצמה נישה ככותבת פרופילים על מפורסמים (אם כי היא כותבת גם כתבות בתחומים אחרים). בין מושאי הכתיבה שלה נמנות שחקניות כמו מליסה מקארתני וגווינית פאלטרו ואפילו גורו הניקיון והסדר מארי קונדו, שהכתבות עליהן פורסמו במגזין של הניו יורק טיימס ולפני כן גם ב-GQ. לזכותה נאמר כי היא הצליחה לשפר את הנוסח של כתבות הפרופיל המסורתיות על מפורסמים, כפי שעשתה לאחרונה בכתבה משעשעת שהפכה ויראלית על פאלטרו ותעשיות הרווחה ואיכות החיים (wellness) שפורסמה במגזין של הטיימס.

 

אולם, משימות נחשקות מסוג זה כמעט ולא קרו. בשלב מוקדם בקריירה שלה, היא כשלה בריאיון למגזין נשים, שבו הסבירו לה כי היא "לא האדם שאנחנו צריכים להעסיק בשביל הכתבה הזו". לאחר מכן היא ישבה לבדה בקפיטריה של הבניין ושלחה מייל לעורך של GQ, מגזין שהיא העריצה, ועד מהרה מצאה עצמה עובדת עבורו.

 

בשלב מסוים היא הרגישה מחוץ לאווירת המועדון ששררה בקרב הכתבי הגברים של המגזין, שהורשו להגיש כתבות באיחור, והבינה שלא תהפוך לכתבת שנשלחת "לסקר את אוטובוס ההופעות של זמר או לישון בטבע עם שחקן".

 

לאחר שהצליחה לבסס לעצמה מוניטין היא החליטה להתפטר, כשהיא מודעת לחלוטין לשווי האמיתי שלה. "כשהתחלתי לעשות את 'אני לא מוכנה לצאת מהמיטה עבור פחות מ-4 דולר למילה, אנשים התחילו לשלם לי 4 דולר למילה", היא מסכמת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x