$
מעסיקים

התכונות המאפיינות מנהלים מצליחים לפי גוגל

כשענקית הטכנולוגיה ניסתה להוכיח שלא צריך מנהלים ו'לשטח' את האירגון היא נכשלה בגדול. אבל, מתוך הניסוי היא מצאה את התכונות החשובות ביותר להצלחה של מנהלים

שירות כלכליסט 12:3710.06.19
לא בכל יום שומעים על חברה נבונה שהחליטה להוכיח שלמנהלים אין חשיבות. אך זה בדיוק מה שגוגל עשתה כשהשיקה את פרויקט אוקיג'ן (Project Oxygen).

גוגל הניחה כי לאיכות המנהלים אין משמעות שבמקרה הטוב מנהלים הם הרע במיעוטו, ובמקרה הגרוע ביותר הם פשוט שכבה מיותרת של בירוקרטיה. תחילת העבודה בפרויקט ב-2002 כללה ניסוי קיצוני – מעבר לארגון שטוח בלי דרג מנהלים.

 

הניסוי התגלה כאסון, ונמשך חודשים ספורים בלבד, שכן ענקית החיפוש גילתה ששאלות וצרכי העובדים הבסיסיים ביותר נותרו ללא מענה, בלי הנחיות וכיוון.

 

מכיוון שגוגל אינה חברת שנרתעת בקלות, היא החליטה לחקור את השאלה ההפוכה – מהם סוגי ההתנהגות השכיחים ביותר של המנהלים הטובים ביותר? בדיקת השאלה הזו הסתכמה ברשימה של 8 תכונות, שהוכחו כמותית ואיכותית במספר דרכים. ב-2010 חשפה גוגל את המסקנות הללו בפני עובדי הארגון, כדי שיוכלו להפנימן.

 

התוצאות היו יוצאות מהכלל.

 

לאזלו בוק, ששימש באותו הזמן כסגן נשיא משאבי אנוש בחברה, סיפר בריאיון ל'ניו יורק טיימס' כי נרשם שיפור סטטיסטי מותאם באיכות המנהלים בקרב 75% מהמנהלים עם הביצועים הגרועים ביותר.

המשך הניתוח של הנושא הוסיף עוד 2 תכונות לרשימה.

 

באתר inc.com פרסמו את 10 התכונות שלפי גוגל מגדירות את המנהלים הטובים ביותר:

 

1. להיות מדריך טוב: או שלמנהל איכפת מהעובדים שלו או שלא, אין אמצע. מנהל שאיכפת לו משקיע זמן ואנרגיה כדי לעזור לעובדים להפוך לגרסאות הטובות ביותר של עצמם. זו חצי מהמהות של להיות מאמן טוב. החצי השני הוא להכיר בכך שהמטרה שלך היא לסייע ולא בהכרח לפתור בעיות. לפיכך, שאלו שאלות טובות ואל תתנו ישר את התשובות.

 

2. להעצים את הצוות ולא להתערב בכל פרט קטן: אף אחד לא אוהב מנהל שמתערב בכל אספקט בעבודה. לעומת זאת, מחקר שערכה מומחית ההעצמה גרטשן ספרייצר מאוניברסיטת מישיגן הראה כי עובדים מועצמים הם בעלי רמות סיפוק גבוהות יותר מהעבודה ומחויבות לארגון. כתוצאה מכך, תחלופת העובדים קטנה יותר והביצועים משתפרים. בנוסף, העובדים תופסים מנהלים שמעצימים כמעוררי השראה והשפעה. המסקנה: כולם זוכים כשלומדים לשחרר.

 

כשגוגל ניסתה להיפטר מהמנהלים היא גילתה מהן התכונות שמאפיינות את המנהלים המוצלחים ביותר כשגוגל ניסתה להיפטר מהמנהלים היא גילתה מהן התכונות שמאפיינות את המנהלים המוצלחים ביותר צילום: שאטרסטוק

 

 

3. צרו סביבת עבודה כוללנית, הפגינו דאגה להצלחה ולרווחה האישית: הגשמה עצמית לרוב מתבצעת הודות למאמץ משותף. יש הנאה מרובה מהידיעה שאתם חלק מצוות מנצח. המנהלים הטובים ביותר מעודדים התלהבות ותלות הדדית. עובדים מגיבים בצורה טובה יותר למנהלים שמביעים עניין בהצלחה, אך תוך כדי לא שוכחים לדאוג לרווחה של העובדים.

 

4. התכווננו לפרודוקטיביות והשגת תוצאות: מנהל טוב מתייחס ברצינות לתוצרי העבודה של העובדים ומעניק להם את הכלים לשפר את הפרודוקטיביות.

 

5. תקשורת טובה – להקשיב ולחלוק מידע: הבעיה הגדולה ביותר בתקשורת היא האשליה שהיא קיימת. כדי לוודא שאכן יש תקשורת טובה יש צורך במאמץ משותף משני הצדדים המעורבים. השקיעו בשיפור התקשורת בצוות, ותדאגו להקשיב.

 

6. החזיקו בחזון או אסטרטגיה ברורים עבור הצוות: בלי מצפן מכוון, העובדים הולכים לאיבוד. לכן עדיף לעודד את העובדים לקחת חלק בבניית החזון או האסטרטגיה, ולא מספיק רק להנחית אותה עליהם. בכך יוצרים מחויבות ושיתוף פעולה. חשוב, לוודא שאתם משתפים את החזון מספר רב של פעמים.

 

7. תמכו בקידום הקריירה של העובדים ודונו בביצועים: למנהלים הטובים ביותר איכפת מהקריירות של העובדים בדיוק כפי שאיכפת להם מהקריירה של עצמם. אנשים מעוניינים לקבל משוב על איכות העבודה שלהם, וכמנהל אתם חייבים להעניק להם אותו. אנשים לא עובדים כדי להגיע ליעד מספרי, אלא הם עובדים כדי להוסיף משמעות לחיים שלהם, ומשמעות מגיעה מצמיחה אישית ופיתוח.

 

8. החזיקו במומחיות הנחוצה כדי לייעץ להם: בגוגל מעוניינים שלמנהלים יהיו כישורים טכנים מרכזיים (כמו קידוד לדוגמה), כדי שיוכלו לחלוק מהניסיון שלהם. לכן מנהל טוב צריך להשקיע בפיתוח המומחיות שלו, לעקוב אחר המגמות בתעשייה ולקרוא כל דבר רלוונטי בעניין.

 

9. שתפו פעולה: בעולם עבודה כלל עולמי ומרוחק, יכולת שיתוף פעולה היא מהותית. אפשר להגיע לשיתופי פעולה כשכל אחד מחברי הצוות מרגיש אחראי ותלוי בו זמנית גם באחרים. מנהיג שלא מוכן לשתף פעולה בעצם הורס את העבודה של הצוות, ולמעשה מחסל את התרבות, הפרודוקטיביות והתוצאות.

 

10. היו החלטיים: חוסר החלטיות בקרב המנהלים עלול לשתק את הארגון, ליצור ספקות וחוסר ודאות, להוביל לאיבוד המיקוד ואפילו לניכור בקרב העובדים. מנהל טוב צריך להיות בעל ביטחון גבוה ולקבל החלטות מבלי להתחרט. כל החלטה, גם השגויה עדיפה על העדר החלטה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x