שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
מעסיקים

עובדים מהבית? לגוגל יש שלושה כללי זהב בשבילכם

גוגל חקרה במשך שנתיים את הנושא בקרב 5,600 עובדים ומצאה מהם האתגרים העיקריים בניהול עובדים מרחוק וכיצד ניתן להתגבר עליהם

מעין מנלה 10:1009.04.19
עבודה מהבית מאפשרת גמישות והופכת להיות יותר ויותר מקובלת אבל היא טומנת בחובה גם אתגרים הן עבור המעסיקים והן עבור העובדים. כדי להבין איך להשתמש נכון בעבודה מהבית בגוגל ערכו מחקר במשך שנתיים שהתבסס על ניתוח מידע מ-5,600 עובדים ברחבי העולם.

 

הם מדדו בין היתר שביעות רצון, ביצועים וחיבור לעבודה ופרסמו המלצות לגבי עבודה מרחוק וכיצד להבטיח שהמדדים האלה יישארו יציבים גם כאשר העובדים לא נמצאים במשרד אחד.

 

המחקר מצא שאין הבדל ביעילות, דירוג הביצועים או קידומים של אנשים או צוותים שעובדים מרחוק בשיתוף פעולה עם עובדים אחרים מרחבים העולם – בהשוואה לעובדים שמבלים את רוב זמנם בעבודה במשרד פיסית עם עובדים אחרים. עובדים או צוותים שעובדים מרחוק מוצאים דרכים לאיזון בין בית וחיים פרטיים באופן דומה לעובדים שנמצאים במשרד. הם מקפידים על שינה בלילה ופעילות גופנית באופן דומה.

 

משרדי גוגל בתל אביב, אין הבדל בפרודוקטיביות בין עובדים שמגיעים למשרד לכאלה שלא משרדי גוגל בתל אביב, אין הבדל בפרודוקטיביות בין עובדים שמגיעים למשרד לכאלה שלא צילום: איתי סיקולסקי

 

עם זאת, אחת הבעיות עליה דיווחו העובדים מהבית מקשה על יצירת חיבור וקשרים. קביעת זמן ומציאת דרך לתקשר עם קולגות מרחוק היא קשה יותר מאשר פשוט 'לקפוץ' לשולחן העבודה של חבר למשרד לשיחה קצרה. גם הטכנולוגיה עצמה עשויה לגרום להגבלת החיבור שכן שיחות וידאו עדיין אינן מושלמות ועריכת שיחות רק לשם היכרות עם חברי הצוות על מנת לבנות אמון נתפסות כמאמץ מיותר.

 

בעקבות המחקר בגוגל גיבשו כמה המלצות מפתח על מנת להפוך את העבודה מהבית ליעילה יותר הן לעובדים והן לחברה:

 

1. השקיעו מאמץ בהיכרות הצוות כבני אדם – במקום להתחיל ישר בעבודה, הקצו קצת זמן בתחילת פגישות לשאלות פתוחות כמו "מה עשית בסוף השבוע?" זו דרך פשוטה על מנת לבנות קשרים 'מרחוק' ולבסס אמון. בגוגל מצאו שאחת הדרכים הטובות ביותר לכך היא שמנהלים מהווים דוגמא אישית בכך שהם משקיעים מאמצים בהכרת הצוות שלהם שעובד מרחוק.

 

2. הציבו גבולות – במקום להניח או לנחש מהן שעות העבודה המועדפות על הקולגות והעובדים שלכם – שאלו אותם מהן השעות המתאימות להן לפגישות. חלק מהעובדים מעדיפים שעות מסוימות ביום ויש כאלה שרוצים להתנתק לגמרי מהמחשב בזמנים אחרים.

 

3. צרו קשרים פנים מול פנים וכן קשרים וירטואליים – לפעמים זה פשוט יותר לקיים פגישות פנים מול פנים. מנהלים צריכים לספק הנחיות ברורות וכן הזדמנויות עבור העובדים מרחוק בהן הם יוכלו לערוך פגישות פנים מול פנים. בפגישות וידאו מומלץ להגיב באופן מובחן לרעיונות של קולגות שעובדים מרחוק כדי לספק להם הכרה שקולם אכן נשמע. בהזדמנויות בהן ניתן להיפגש פנים מול פנים – נצלו את הפגישה כדי לחזק קשרים שנוצרו באופן וירטואלי.

 

עורכת המחקר, ורוניקה גילריין, מנהלת People Analytics בגוגל החלה ליישם את ההמלצות האלה כמי שמנהלת צוות של עובדים מרחוק. היא עורכת ארוחות צהריים וירטואליות משותפות כדי לאפשר שיחות חולין והיכרות של חברי הצוות. היא גם שולחת מיילים לכל הצוות בו היא מפרטת את המטרות לשבוע וחסמים פוטנציאליים, הצלחות והישגים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x