$
מחפשי עבודה

פישלתם בעבודה? כך תתקנו את הנזק

שלחתם מייל לא נכון או מחקתם קובץ חשוב - כולם טועים לפעמים, אך מה שמבדיל את העובדים המקצועיים מהשאר הוא דרך ההתמודדות שלהם עם תוצאות הטעות

שירות כלכליסט 12:5622.01.18

לחצתם בטעות SEND על אימייל לא גמור ללקוח חשוב. צירפתם את המספרים משנה שעברה לדוח של השנה. כולם עושים טעויות, אבל לא כולם מצליחים להתמודד עם התוצאות בצורה פרו-אקטיבית ומקצועית. 

 

ב-Inc.com פרסמו חמש אסטרטגיות לעשות זאת:

 

1.העריכו את הנזק

אתם אולי מרגישים בפאניקה, אבל שמרו על ראש מאוזן. כמה באמת חמור הנזק? האם יש אפשרות לתקן אותו במהירה? או האם הנזק כבר נעשה? לפשל זו הרגשה נוראה, אבל לפעמים הרגשות מעוותים את תפיסת המציאות שלנו. בעיקרון השלב הראשון הוא לעצור, להעריך, ולאסוף את עצמכם.

 

2. דברו עם הצדדים הרלוונטיים

ועשו זאת בהקדם האפשרי, אבל רק לאחר שהייתה לכם ההזדמנות להעריך את המצב, להרגע, ולאסוף את מחשבותיכם. הבוס או הלקוח שלכם רוצים לדעת מה קרה ומדוע, שאתם מבינים את חומרת המעשה שלכם, שאתם מקבלים עליו אחריות מלאה, ושזה לא יקרה שוב. לכן הודו בטעות שלכם במלואה. קחו אחריות. זו הייתה הטעות שלכם, תתמודדו איתה.

 

יש טעויות שאי אפשר למחוק אבל אפשר לתקן יש טעויות שאי אפשר למחוק אבל אפשר לתקן צילום: שאטרסטוק

 

 

3. הסבירו שזה לא יקרה שוב לעולם

חשבו על תכנית פעולה שתפתור את הבעיה (תוך הבנה שבסופו של דבר הכדור נמצא במגרש של הלקוח שלכם, ועשויים להיות לו רעיונות אחרים לגמרי) ועל מה תעשו ספציפית כדי לוודא שזה לא יקרה שוב אף פעם. היו אקטיביים, זוהי למעשה הזדמנות מצוינת לבנות משהו מהקשרים המקצועיים שהרגע לכאורה הרסתם.

 

4. בדיקה עצמית

למה זה קרה? האם הגזמתם עם המולטי-טאסקינג וזה גרם לכם לפספס פרט מכריע? האם זו הייתה טעות חד פעמית? או האם זו תבנית? לא בהכרח תרצו לחשוף את כל המגרעות שלכם, אבל זה קריטי שתחשבו ותלמדו בצורה כנה מטעויות כדי שתשתפרו בעתיד.

 

5. הרוויחו בחזרה את האמון על ידי מעשיכם

תראו שזה לא יקרה שוב על ידי כך שתביאו תוצאות בעקביות ותפעלו בצורה אמינה ואחראית ביותר. עבודה מצוינת היא התרופה הטובה ביותר לתיקון מוניטין שנפגע.

 

בסופו של דבר כולם עושים טעויות. הנקודה היא לא להימנע מכישלון, אלא לנהל אותו בצורה חכמה ופרואקטיבית שהופכת אסון פוטנציאלי להזדמנות לבניית המוניטין שלכם מחדש והוכחה של הערך שלכם עבור מקבלי ההחלטות בארגון.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x