שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
מעסיקים

חוששים מהעברת ביקורת שלילית? כך תעשו את זה נכון

מנהלים רבים חושבים שהעברת משוב היא משימה מלחיצה וקשה אבל זה לא חייב להיות ככה. אפשר להעביר ביקורת, גם שלילית, באופן פשוט ואפקטיבי

מעין מנלה 13:4820.06.17
נראה שאף אחד בעולם לא אוהב שיחות משוב. מקבלי המשוב לרוב לא נהנים מסיטואציה אבל גם מנהלים לא ששים להעביר ביקורת, במיוחד כשהיא שלילית. למעשה, לפי סקר שנערך לאחרונה 21% מהמנהלים נמנעים לחלוטין מהעברת ביקורת שלילית ורבים מהם (44%) סבורים שהעברת משוב היא משימה מלחיצה וקשה.

 

עם זאת, משוב הוא חלק מחיי העבודה ולעיתים זו הדרך היחידה שמאפשרת לקולגות או לעובדים הכפופים לכם ללמוד ולהשתפר. יצירת תרבות ארגונית שמעודדת משוב וביקורת בונה היא הכרחית להצלחת החברה. מנהלים חוששים לפגוע ברגשות העובדים באמצעות העברת ביקורת שלילית. חלקם מאמינים שביקורת שלילית היא פשוט לא אפקטיבית ושצריך להגיד דברי שבח בפומבי אך דברי ביקורת באופן פרטי. עם זאת מחקרים הראו שלא כך הדבר. ביקורת שלילית כאשר היא ספציפית מספיק עשויה להוביל לשיפור ביצועים ואמירת דברי ביקורת בפומבי גורמת לכך שתהיה אחריות הדדית לאנשי הצוות, והם ייקחו את הביקורת ברצינות. ב-Headway Capital הפריכו את המיתוסים הקשורים בביקורת שלילית והציעו מה לעשות ולא לעשות כדי לתת משוב אפקטיבי.

 

כדי ליצור אווירה שבה ביקורת נאמרת בצורה חופשית וכנה, דברו עם הצוות שלכם על החשיבות של העברת משוב. כמו כן, חשוב לקבוע זמנים קבועים המיועדים למשוב ועדיף שהם יהיו בתדירות גבוהה. משוב שנתי לא יועיל, במיוחד עבור בני הדורות הצעירים שמצפים לקבל משוב תמידי ומיידי על עבודתם.

 

החל מפתיחות מחשבתית ויכולת לשנות את דעתכם ועד לאפשר לקונפליקטים בצוות לקרות בלי לנסות לפתור אותם – יש מספר דברים שאפשר לעשות כדי להפוך משוב במקום העבודה לפשוט וקל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x