$
מבחני רכב

מבחן רכב לסוזוקי איגניס - רזה, גבוהה ויודעת לסחוב

מכונית הכביש-שטח הקטנה ביותר בארץ שוקלת 800 קילו בלבד, אך היא גומאת בקלות את העליות של ירושלים וים המלח, והמבנה הגבוה מקנה לה חלל פנימי מרווח. החיסרון הבולט הוא שמערכות החירום האוטונומיות הוסרו מהגרסה הישראלית. המלצה: סעו בזהירות

תומר הדר 08:2729.05.17

קיר. של חול. אולי זה אבק. מעורב בגשם וברקים. גובה: בערך כמו הרי הכרמל, אולי יותר. קצב התקדמות: מהיר מאוד בשביל קיר. הקיר עושה את דרכו במהירות בלתי אפשרית מכיוון סיני בואכה הרי אילת ומאיים לבלוע את העיר הדרומית. משטרת התנועה הקפידה לסגור את כביש הערבה מחשש שהמשאיות, האוטובוסים והנופשים יעופו בסערה האפוקליפטית. שדה התעופה נסגר גם. את הכביש שעובר דרך הרי אילת אף אחד לא טרח לסגור, הוא לא חשוב. בימים כאלה טוב שיש רכב שטח. גדול, מסיבי, כבד, חסין סופות חול משתקות. ביום הספציפי הזה רע שאין רכב שטח. יש רכב כביש-שטח. הכי קטן בישראל - סוזוקי איגניס. סוזוקי איגניס שוקלת 800 קילו, הרבה פחות ממכונית משפחתית ממוצעת. טרף אידיאלי לסערה.

 

1,200 ק"מ בסוזוקי 1,200, זה כל מה שיש לה. מנוע קטן. גם מרכב קטן. פעם, לפני יותר מעשור, שיווקו בישראל סוזוקי איגניס. היא היתה רכב כביש־שטח, אפילו היתה לה גרסה עם הנעה כפולה. רק שאז אף אחד לא ידע שהיא רכב כביש־שטח, וגם איגניס ההיא היתה משעממת למדי. כיום כולם רוצים רכב כביש־שטח ועדיף בזול.

 

צפצוף התרעה

 

מכסה המנוע קצרצר עם פתחי אוורור הקטנים בצד ותא הנוסעים דחוס. בסוזוקי בנו אותו לגובה, לכן יש שפע של מקום לראש וגם לכתפיים. והישבן - איזה ישבן: בסוזוקי דחסו כמה שיותר שטחי מתכת לישבנה של איגניס ויצרו מראה מוצק. במקום חלונות צד קטנים, בסוויפט יש מתכת. עם שלושה חריצים, מחווה לסוזוקי וויזקיד של פעם. היתה מכונית כזו, היא נחשבת מיתולוגית, לפחות במונחים של סוזוקי. יצרנים יפנים בדרך כלל מתביישים בעבר או מסתכלים על העתיד, תלוי איך בוחרים לקרוא לזה. בסוזוקי לא מתביישים, עושים כבוד למה שהיה. תכלס, סערה יקרה, איגניס מגניבה, חבל לבלוע אותה. יש לה גלגלים גדולים 16 אינץ' וצמיגים צרים שממוקמים ממש בקצוות המרכב, לטובת מרווח פנימי.

סוזוקי איגניס. מצוידת באפליקציית חניה סוזוקי איגניס. מצוידת באפליקציית חניה

 

התקדמות זהירה: חול מכה בשמשה. חול מכה בחלונות. חול מצליח להתגנב מאחורי איגניס ולהכות איכשהו ברצפה. זה חול יסודי. לאיגניס אין הרבה דיפון קולי, קל לשמוע כאן גם חול. וגשם. לאיגניס יש גרסת ארבע על ארבע, אך זו אינה משווקת בישראל. באיגניס נעים. סוף־סוף יצרן יפני שאינו מתייחס למכונית שלו כאל מוצר צריכה בסיסי, שמכניס לתא הנוסעים שמחה. קודם כל, איגניס יחסית מרווחת. היא בנויה לגובה, אז יש שפע של מקום. מעבר לכך, היא מאוד מאובזרת. יש קונסולה מרכזית עם מסך ענקי, שעמוס בפונקציות: יש Waze, יש מערכת שמע טובה, יש אפליקציות חניה. בדלתות משולבים חלקי פלסטיק בצבע לבן, שמכסים על תאי אחסון נדיבים. המושבים סבירים בהחלט ואפילו יש תא מטען גדול יחסית, הודות לאותה חטוטרת על גבה של איגניס.

 

עם זאת, איכות החומרים אינה מושלמת. חלק מן הפלסטיקים נראים זולים, אך כנראה שכמו מכוניות סוזוקי אחרות, הם לא ירעישו, לא יצרצרו ולא יתבלו באופן מעליב. גם ההגה לא ממש מתכוונן כראוי, אין לו כיוונון רוחק ונהגים גבוהים יתקשו מעט לאחוז בו כראוי. אך יש שליטה מגלגל ההגה לרוב הפונקציות, יש בקרת אקלים שממוקמת על "פסנתר" מתגים נאה ויש גם בקרת שיוט.

 

צפצוף התרעה

 

איגניס יורדת מההרים לאילת. מהר. ראות לקויה בלשון המעטה. סיבובים מהירים, אין כאן אף אחד. מה עם בטיחות? תלוי. עקרונית, לסוזוקי איגניס יש בטיחות מצוינת: היא קיבלה ציון מרבי של חמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של EURONCAP. אלא שאיגניס ההיא, עם הציון המצוין, אינה מוצעת לקונים בישראל. מה ששמעתם: כאן הפשיטו את איגניס ממערכת הבלימה האוטונומית וממערכת שמירת הנתיב. אלא הוחלפו במערכת שמסוגלת רק לצפצף בשעת חירום. כלומר בסוזוקי איגניס האחריות עליכם. אם תספיקו לשמוע את הצפצוף בזמן ולהגיב, אשריכם. אם לא תספיקו, חישבו מחשבות טובות וזיכרו שסוזוקי איגניס שאינה מצוידת במערכות הבטיחות הקריטיות הללו נבחנה גם היא על ידי אותו ארגון בטיחות.

 

הציון ללא המערכות שיודעות לבלום את המכונית ולהסיט את ההגה היה גרוע: שלושה כוכבים בלבד. רוצים מכונית ששוקלת 800 קילו עם שלושה כוכבי בטיחות בלבד? סעו בזהירות.

 

איגניס נחלצת מן הסערה, עולה צפונה מהר: יש לה יופי של מנוע: 1.2 ליטרים, 90 כוחות סוס. מנוע יעיל, קטן, ממזרי: תגובת הדוושה של איגניס מהירה, כמעט ממזרית. תיבת ההילוכים אוטומטית רציפה ומנצלת כל כוח סוס פנוי. הוסיפו לכך משקל נוצה, ותקבלו ביצועים טובים מאוד וצריכת דלק של 15 ק"מ לליטר.

 

התנהגות עירונית

 

אין לה בעיה בעליות של ים המלח, אין לה בעיה בעליות של ירושלים, איגניס סוחבת הכל בכיף. עם זאת, למרות הגלגלים הגדולים, ואולי דווקא בגללם, איגניס היא מכונית קופצנית למדי, כזו שקל מאוד להוציא משיווי משקל בנסיעה מהירה. בעיר, היכן שרוב האיגניסים יבלו ככל הנראה את רוב זמנן, היא מעט קופצנית. אך רק מעט. וכיף להסתכל בהשתקפות שלה בחלונות ראווה, במיוחד בצבע כחול.

 

בשורה התחתונה לסוזוקי יש להיט: קטגוריית מכוניות המיני והסופר־מיני הפכה בשנים האחרונות למעט משעממת, וכדי למשוך את תשומת לבם של הקונים נדרש רכב מיוחד. איגניס היא בהחלט מכונית מיוחדת, החל במראה וכלה בביצועים, וכמובן המחיר: איגניס ידנית עולה 74 אלף שקל, ואוטומטית עולה 85 אלף שקל, מחיר שיגרום ללקוחות רבים להעדיף את החבילה שאיגניס מציעה על פני דמי מיני וסופר־מיני אחרות.

 

עם זאת, מדובר במכונית זעירה, שבגרסה הישראלית עלולה לאכזב בשעת סכנה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x