• תפריט
פוטו כלכליסט

עולים על הפסים: הטיולים השווים ביותר ברכבת

נסיעה ברכבת יכולה להיות גם מפנקת מאוד. תמורת סכום לא פעוט תוכלו להצטרף לנסיעה לאחת מהרכבות שברשימה וליהנות משירות מעולה ונוף מדהים

שירות כלכליסט 12:4801.09.16
צילום: ויקיפדיה
1.
גלסייר אקספרס (GLACIER EXPRESS) בשוויץ: נסיעה מושלמת ליום אחד. המסע הזה הנמשך שמונה שעות מתפתל ברחבי האלפיים השוויצרים ומציע תוך כדי מראות פנורמים של הנופים, הכוללים טירות, עיירות מקסימות ולא מעט פסגות הרים מושלגות, ביניהן הר מטרהורן המפורסם
2.
רכבת גהאן (GHAN EXPEDITION) ברחבי אוסטרליה: הרכבת נוסעת בלב אוסטרליה בעוד הנוסעים נהנים מהנוחות של קרון פרטי. הנופים משתנים לאורך הנסיעה מהגבעות הירוקות של אדלייד ועד הנוף הטרופי של דרווין. בכל תחנה אפשר לבחור פעילות כמו סיור מודרך במכרות של קובר פדי או טיסת מסוק מעל הפארקים הלאומיים קאקאדו וניטמילוק
צילום: sg.asia-city.com
3.
Eastern and Oriental Express, תאילנד, מלזיה וסינגפור. הדרך האסתטית ביותר לטייל בדרום־מזרח אסיה במגוון מסלולים: מבנגקוק לצ'אנג מאי, מקואלה לומפור לבנגקוק, מצ'אנג מאי לסינגפור. הטיול עובר בין היתר במקדשי פימאי בתאילנד וביקבים מקומיים. הטיולים נמשכים בין לילה אחד לשמונה. הרכבת יכולה להכיל עד 132 נוסעים ב־66 תאים ממוזגים. ברכבת מסעדת גורמה, קרון תצפית עם מרפסת פתוחה, בר וחנות מזכרות. פרטים: מ־1,400 דולר ללילה. אתר: orient-express.com.
צילום: שאטרסטוק
4.
Venice Simplon אוריינט אקספרס, אירופה. הרכבת המפורסמת ביותר בעולם, שיצאה לדרך ב־1883, ועליה נכתב הספר "רצח באוריינט אקספרס", נחשבת לאם כל הרכבות. היא פועלת בחודשים מרץ עד נובמבר ומציעה טיולים בין בירות אירופיות כמו לונדון, פריז, וינה ופראג. אפשר להזמין חבילות ליעדים ופרקי זמן מגוונים. הטיול הקלאסי והמפורסם ביותר, הנמשך חמישה לילות, משחזר את המסלול המקורי - הוא יוצא מפריז, עובד בבודפשט ובוקרשט ומגיע עד איסטנבול (7,840 דולר לאדם בחדר זוגי). קרונות השינה שופצו וחלק מהסגנון המקורי נשמר, ולכל קרון צמוד משרת אישי הדואג לכל צורכי הנוסע. פרטים: מ־920 דולר לאדם בחדר זוגי לנסיעה בת יום מוונציה לרומא. אתר: orient-express.com.
5.
רוקי מאונטנייר (THE ROCKY MOUNTAINEER) בקנדה: חמשת המסלולים המוצעים כוללים את ונקובר לוויסטלר ואת באנף עד ג'ספר, וכולם מובילים את הנוסעים לאורך שטחים נרחבים. אם אתם מעדיפים לא לבלות יותר מדי זמן על הרכבת, אתם יכולים לבחור בין נסיעות קצרות יותר של יומיים או מסעות אינטנסיביים יותר הנמשכים 11 ימים. בכל מקרה יהיה לכם זמן למתוח רגליים, שכן השינה היא במלונות.
6.
אאוטנקואה צ'ו ג'ו, דרום אפריקה. מסילה זו הושלמה ב-1928. הנסיעה בנוף מרהיב למרחק של יותר מ-80 קילומטר אורכת כשעתיים, ועוברת בקו החוף בטרם חוצה הרכבת את הלגונה בקינסה
7.
רכבת הלולאה של  ג'ורג'טאון, ארה"ב. אורכה של מסילת רכבת זו הוא  4.5 קילומטרים בלבד והנסיעה בה היא אטרקציה תיירותית מזה למעלה ממאה שנה. הרכבת פועלת מאפריל עד דצמבר. היא יוצאת מג'ורגטאון בקולוראדו ומגיעה לעיירה הסמוכה, סילבר פלאם ובדרך מטפסת לגובה של  182 מטר בנוף הררי מרהיב
צילום: www.lifehack.org
8.
The Royal Scotsman, סקוטלנד. טיול לאזור ההיילנדס בסקוטלנד. הרכבת יכולה להכיל 36 נוסעים, ויש בה 16 תאים זוגיים וארבעה תאים ליחיד. היא נוסעת רק בשעות היום, ובלילה עוצרת למנוחה. השהות ברכבת היא על בסיס פנסיון מלא, ובכל ערב אחרי הארוחה מגיע מספר סיפורים, המעביר לנוסעים את המורשת הסקוטית בליווי חמת חלילים. אפשר להזמין חבילות טיולים שאורכם שניים עד שבעה לילות.
9.
The Golden Chariot, הודו. הרכבת הטובה ביותר לטיול בדרום הודו. מציעה טיול של שבעה או שמונה ימים היוצא מדי יום שני מבנגלור ועובר בבנדיפור, במיסורה, בהוספט ובדאמי. לפני השיבה לבנגלור מבלים בחופי גואה. ברכבת 24 מיטות זוגיות, 17 תאים עם שתי מיטות נפרדות ותא שינה המותאם לנכים. החדרים ממוזגים, ויש בהם ארונות, מקלחת פרטית, טלוויזיה ועוד. ברכבת שתי מסעדות גורמה, אחת מהן צמחונית, חדר ישיבות, ספא ומכון כושר. פרטים: מ־2,975 דולר לאדם בחדר זוגי לשבעה ימי טיול
צילום: www.lifehack.org
10.
Hiram Bingham, פרו. הדרך האידיאלית לטייל בין קוסקו למאצ'ו פיצ'ו. נקראת על שם מגלה שרידי עיר האינקה ב־1911. לרכבת ארבעה קרונות נוסעים בלבד (ועד 84 נוסעים), הצבועים בגוני כחול וזהב ומעוצבים ברוח שנות העשרים של המאה הקודמת. הטיול אורך יום אחד. הרכבת יוצאת ב־9:00, ובקרונות מוגשת ארוחת בוקר. בהגעה ליעד ממתין לנוסעים מיניבוס עם מדריך, החוסך את העלייה המתישה לעיר ואת התורים. החזרה לקוסקו היא בשעות הערב. בעת ההגעה לרכבת מוגשים לנוסעים קוקטיילים, ובהמשך ארוחת ערב מלאה. פרטים: הרכבת יוצאת בכל יום, למעט ימי ראשון.
x