$
מחפשי עבודה

זהירות, המעסיקים מחפשים אתכם בגוגל

הדבר הראשון ש-80% מהמעסיקים עושים לפני שהם מזמינים מועמדים לראיון עבודה הוא לחפש אותם ברשת; כך תדאגו שמה שהם ימצאו יסייע לכם להתקבל לעבודה

שירות כלכליסט 09:1504.06.14
הדבר הראשון ש-80% מהמעסיקים עושים לפני שהם מזמינים מועמדים לעבודה לראיון הוא לחפש אותם בגוגל. בעולם של היום, מעסיקים מעריכים שקיפות בזמן שהם מחפשים ומעסיקים עובדים חדשים, לכן רצוי שתוודאו שהנוכחות המקוונת שלכם היא נקייה ומשרתת את המטרות שלכם.

כשמעסיקים מחפשים אחריכם בגוגל, הם לא עושים זאת מתוך כוונה למצוא עליכם פרטים שליליים, אלא הם מנסים להכיר את המועמדים כך שיוכלו לבחור בצורה טובה יותר את מי להזמין לראיון. מסיבה זו, באתר ביזנס אינסיידר פרטו מהם ארבעת הדברים שהמעסיקים בודקים כשהם מחפשים אתכם בגוגל:

 

1. תמונה

המעסיקים לרוב מעוניינים לדעת מראש כיצד נראים המועמדים, לכן ודאו שתמונות הפרופיל שלכם הן כאלו בהן אתם נראים מקצועיים, כך שהמעסיקים יוכלו לראות אתכם. לא מדובר בהכרח בתמונה שצילם צלם מקצועי, אבל רצוי שתופיעו בה באווירה מקצועית ועם תאורה טובה.

 

2. הפרופיל המקוון שלכם

הפרט הבא שהמעסיקים מחפשים הוא הישגים וניסיון. פרופיל מקוון הוא דרך טובה להציג את מה שכבר פירטתם בקורות החיים ולבסס את המהימנות שלכם. בצורה כזו, למעסיקים יהיה קל יותר להבין מה הכישורים שלכם ומה תוכלו לעשות עבור החברה שלהם במידה ויעסיקו אתכם.

 

80% מהמעסיקים מתחילים את תהליך המיון בחיפוש בגוגל 80% מהמעסיקים מתחילים את תהליך המיון בחיפוש בגוגל צילום: גלעד קוולרצ'יק

 

3. גודל דריסת הרגל הדיגיטלית שלכם

המעסיקים מעוניינים לראות גם כיצד אתם מציגים את עצמכם ומתקשרים עם אחרים באינטרנט. מחקרים מצאו ש-96% ממנהלי כוח האדם משתמשים בלינקדאין כדי לחפש מועמדים. רצוי אם כך שתשלימו את הפרופיל שלכם באתר וכן ברשתות חברתיות אחרות. אם אתם לא מחוברים לאתרים מסוג זה, יש סיכוי לא קטן שהמעסיקים הפוטנציאלים יפספסו אתכם בזמן שהם מעוניינים לגייס עובדים.

 

4. אישיות והתנהגות

המעסיקים לא רק בודקים מהם הכישורים הספציפיים שלכם, אלא הם מעוניינים לדעת כיצד תשתלבו בתרבות הארגון שלהם. מעסיקים מחפשים בגוגל את המועמדים כדי לבדוק מה האישיות שלהם וכיצד הם מתנהגים באינטרנט. הם לעיתים גם יחפשו לראות האם לכלכתם על מעסיקים קודמים, ובכלל, מה סוג התכנים שאתם משתפים.

השורה התחתונה - מעסיקים בוחנים את המהימנות שלכם.

 

המטרה מאחורי חיפוש באינטרנט של מועמדים היא לבדוק האם אתם אנשי המקצוע שאתם טוענים שאתם לפי קורות החיים שלכם. על ידי בדיקת ארבעת המאפיינים שפורטו, המעסיקים יכולים לגלות האם אתם מועמדים טובים עבור התפקיד. בנוסף, ככל שתשקיעו יותר בנוכחות ובמוניטין המקוונים שלכם, כך גדל הסיכוי שתשיגו ראיון לאחר שהמעסיק מקליד את השם שלכם בגוגל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x