$
מחפשי עבודה

האם זה בסדר לבכות בעבודה?

שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, סבורה שמותר לנשים לבכות בעבודה; לעומתה השפית נייג'לה לוסון סיפרה כי שלחה הביתה מנהל שבכה; מי צודקת?

סוכנויות הידיעות 22:2030.11.13

שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, ואחת הנשים החזקות בעמק הסיליקון אמרה לפני כמה חודשים שלדעתה זה בסדר שנשים יבכו במשרד. היא אף טענה כי "שיתוף רגשות בונה מערכות יחסים עמוקות יותר". לעומתה, נייג'לה לוסון סיפרה כי שלחה פעם מנהל הבייתה בגלל שבכה במשרד. "גם גם אם אני מותשת עד כדי בכי, אני לא אעשה זאת. אני אדם גאה ואף פעם לא בוכה", הודתה בראיון שהעניקה בשנה שעברה.

סוגיית הדמעות, כלומר, האם מותר ברגעי צער, פחד, תשישות או תסכול, לבכות במשרד, חוצה מגדרים ומעוררת מחלוקות. בעיתון הבריטי, דיילי טלגרף החליטו להתמודד עם השאלה האם מותר לבכות בעבודה?

 

לבכות או לא לבכות במשרד? לבכות או לא לבכות במשרד? צילום: אימג'בנק/thinkstock

 

מחקרים אמנם מצאו שלבכי יש יתרונות, לדוגמה 88.8% מהמשתתפים במחקר שנערך באוניברסיטת מיניסוטה הודו כי חל שיפור במצב רוחם לאחר שבכו, אולם פגי דרקסלר מהחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת קורנל, טוענת שדמעות מתגלות כלא אפקטיביות כאשר מדובר סיטואציות קבוצתיות או כאשר אתם עושים זאת בפני לקוחות.

 

לדבריה, חשוב לא להשתמש בבכי בצורה מניפולטיבית או כתגובה אוטומטית לביקורת. בכי לא אמיתי, היא אומרת, מעורר חוסר נוחות ומבוכה.

 

שריל סנדברג, טוענת שמותר לנשים לבכות בעבודה שריל סנדברג, טוענת שמותר לנשים לבכות בעבודה צילום: בלומברג

 

לנושא שורשים היסטוריים. ראש ממשלת בריטניה לשעבר מרגרט תאצ'ר ידועה כמי שאמרה "זה לא נבון להפגין רגשות ברבים. עדיף לשמור אותם בפנים, שם הם מתפקדים בצורה הטובה ביותר". על כך הגיבה השנה סנדברג: "אמרתי שאני בוכה בעבודה. אני לא בטוחה שהברונית תאצ'ר הייתה יכולה לעשות זאת".

 

נייג'לה לוסון נייג'לה לוסון צילום: אם סי טי

 

ייתכן וסנדברג צודקת וכולנו נרוויח מהפגנת רגשות כנה במקום העבודה. אך באותה מידה קשה להתגבר על התחושות שליוו את האנשים שצפו בתמונות של תאצ'ר בוכה בעודה עוזבת בפעם האחרונה את דאונינג 10. לטובת אלו שמצדדים בגישתה של תאצ'ר פורסמו מספר עצות שיסייעו לכם להימנע מבכי בעבודה:

 

1. קחו נשימה עמוקה: זו אולי נשמעת כמו עצה פשוטה ביותר, אך התרכזות בנשימה ממקדת את המוח על פעילות אחרת ומפחיתה את הלחץ הרגשי שבסיטואציה. לחץ גורם לנו לנשום נשימות קצרות וחלולות, לכן הכנסת יותר חמצן לגוף תרגיע פיסית וגם מנטאלית.

 

2. התרחקו מהסיטואציה: במידת האפשר נסו להתרחק ולמצוא מקום שבו תיהנו מפרטיות כמו השירותים או חדר ישיבות ריק, שם תוכלו להרגיע את עצמכם. חזרו למשרד כשאתם מרגישים טוב יותר.

 

3. הסתובבו עם אביזרים שיסיחו את הדעת מכם: כשאתם נמצאים בסיטואציה מלחיצה כמו העברת מצגת, חפץ פיסי כמו מחברת או צרור דפים שמחזיקים ביד יכול לשמש כחוצץ לא מודע ביניכם והבעיה.

 

4. התכוננו נפשית: הפגישה הזו שמלחיצה אתכם כבר הרבה זמן לא תהפוך פתאום לנעימה, אך למחשבות חיוביות יכולה להיות השפעה ממשית. הקשיבו לשיחות מוטיבציה, תכתבו מראש תשובות לשאלות קשות ושכנעו את עצמכם שהלחץ יעבור בקלות, אלה שיטות להתמודדות שיעזרו לכם לפרק את הגוש בגרון.

 

5. הסתכלו על הגבות של אחרים: אם אתם חשים שאתם עומדים לבכות באמצע שיחה עם אדם נוסף, התמקדות בגבות שלהם מעוררת את הרושם שאתם שומרים על קשר עין אך מורידה מהאפקט הרגשי הנלווה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x