• תפריט
מחפשי עבודה

מיתוג אישי: כך יזכרו אתכם במקום העבודה

"לא משנה באיזה ארגון אתם עובדים, איזה מותג אתם מקדמים בעבורו, אם לא תהיו מותג בעצמכם, היכולת שלכם להשפיע תהיה קטנה מאוד", אומרת רות בידרמן ומסבירה איך בונים את המותג שנקרא "אני"

מעין מנלה 12:5325.08.13
בכל ארגון יש את העובדים שמקודמים, שיודעים לדאוג שהאנשים הנכונים יידעו על הישגיהם, שמתחברים עם כולם. לעומתם יש את אלו שממתינים בשקט לקידום ורואים אותו נחטף על ידי העובד הצעיר והנמרץ. השינויים, שקורים בעולם העבודה במהירות, מחייבים היערכות אישית וחשיבה מחדש על הדרך שבה ניתן לקדם את המותג שנקרא "אני". רות בידרמן, מנכ"לית proso.co.il מסבירה איך תגרמו לכך שיזכרו אותכם במקום העבודה באמצעות מיתוג אישי.

 

"כל ארגון יפעל לשמר את המותגים שלו, לכן ישקיע בהתפתחות האישית והניהולית של המותג מתוך הבנה שזו השקעה משתלמת. אלו יהיו גם העובדים שהארגון יתקשה להיפרד מהם", אומרת בידרמן. היא ממליצה לבנות את תיק הנכסים האישיים שלכם, פנימה והחוצה.  

 

בניית תיק הנכסים: פנים

 

1. היו הטאלנט הבא:

 

"אל תיתנו להגדרת התפקיד להגדיר אתכם, חשיבה זו מגבילה אתכם", אומרת בידרמן. לדבריה השחרור ממגבלות מגיע כאשר אתה מבין שאתה רוצה שיזכרו אותך, את העשייה שלך, את הייחודיות שבך. "לא משנה באיזה ארגון אתם עובדים, איזה מותג אתם מקדמים בעבורו, אם לא תהיו מותג בעצמכם, היכולת שלכם להשפיע תהיה קטנה מאוד", אומרת בידרמן. היא ממליצה לא להגדיר את עצמכם על פי התפקיד שלכם היום, אלא לפי המקצוע שלכם בהתאם ליכולות ולכישורים שלכם.

 

איך תגרמו לכך שיזכרו אתכם במקום העבודה איך תגרמו לכך שיזכרו אתכם במקום העבודה צילום: shutterstock

 

2. התכונות המרכזיות שמייצרות לכם הצלחה

 

בידרמן ממליצה לאסוף את אותן תכונות מרכזיות שחוזרות שוב ושוב כשאתם מייצרים הצלחה, לדוגמא יכולת תקשורת, יכולת ניתוח, ירידה לפרטים, ראיית התמונה הכוללת או יצירתיות.

 

כדי לזהות את התכונות המרכזיות שלכם בידרמן ממליצה על התהליך הבא:

 

עבר: מנו לפחות חמישה פרויקטים, אירועים, פעולות מיוחדות שביצעתם. מהם המכשולים, האתגרים והקשיים שנתקלתם בהם וכיצד התמודדתם איתם. האם התמודדתם היטב עם משברים ושינויים?

 

הווה: שאל חברים, עמיתים לעבודה, בני משפחה על חמש תכונות חיוביות שלך. שאל את עצמך כיצד אתה ניגש למשימות? מהם הרגלי העבודה שלך? האם יכולת הלמידה שלך מהירה? באיזו דרך אתה משפיע על אחרים?

 

עתיד: שאל את עצמך כיצד אתה מתכוון ליישם את הייעוד והחזון שלך?

 

3. חזון ויעד

 

בידרמן ממליצה לבסס חזון וייעד. שאלו את עצמכם מהו הדבר שמניע אתכם, לאן אתם רוצים להגיע, מה חשוב לכם להשיג? היא ממליצה לקבוע מטרות ויעדים ברורים ותחומים בזמן כמו למשל להיות בתפקיד נוכחי שנתיים או להתמקצע ולייצר מומחיות בתחום. לדבריה, חשוב לתכנן לטווח קצר, לחודשים הקרובים, ובמקביל לטווח הארוך לשלוש עד חמש שנים הבאות.

 

4. מנהיגות ותקשורת חיובית

 

בידרמן ממליצה לבחון את השפה בה אתם משתמש. "אל תספרו מה אתם לא יכולים לעשות, אלא מה שאתם יכולים לעשות", היא אומרת. "השימוש בשפה חיובית הוא המפתח. הוא מייצר שיח, מאפשר ויוצר מוטיבציה לתקשורת. מרבית האנשים מעדיפים להיות בסביבת אנשים חיוביים", מסבירה בידרמן, ומוסיפה שחשוב לשדר אופטימיות והירתמות גם בתקופות של שינויים וקשיים.

 

5. נהלו את הרגש

 

לדברי בידרמן אנשים שקולים מצליחים להשיג הישגים טובים מאנשים המנוהלים על ידי הרגש אשר מתפרצים, מתווכחים ונותנים במקרים רבים לאגו לנהל אותם. "מי שמנצח בוויכוח מפסיד את העסקה", היא אומרת.

 

בניית תיק נכסים: חוץ

 

1. בססו קשרים עם עמיתים לעבודה

רות בידרמן, מנכ"לית proso רות בידרמן, מנכ"לית proso

 

"אנשים אוהבים וזוכרים את האנשים החיוביים והאיכפתיים מסביבם", אומרת בידמן. היא מציע לשאול את עצמכם מהי מידת הנגישות שלכם לאנשים אחרים? מה יודעים על ההצלחה וההישגים שלכם? האם אתם מתקשרים אותם? לדבריה כדאי מאוד במינון המתאים לעשות זאת.

 

2. האם אתם מומחים יוצא דופן?

 

בידרמן ממליצה התמקד וליצור מומחיות יוצאת דופן ביחס אחרים בתחום ממוקד, כזה שכולם יהיו תמימי דעים שאתם מובילים. לדבריה, יש לפתח יכולות וידע במיוחד בתחומים משמעותיים באירגון. שאלו את עצמכם האם יש לכם יחודיות, מומחיות או ידע מיוחד? מה היו אומרים הקולגות או הלקוחות שלכם? האם אתם מייצרים עבורם ערך אמיתי?

 

3. עמידה ביעדים

 

"מיקוד יומיומי בתהליכי העבודה יאפשר לכם לשפר ביצועים באופן מתמיד ולהיות מסומנים כעובדים שניתן לסמוך עליהם ועל תרומתם הקבועה לארגון", אומרת בידרמן. לדבריה, יש להתייחס לתהליך ולשלבים המרכיבים את העשייה המובילה לעמידה ביעד.

 

4. היו פרואקטיבים

 

"קחו שליטה מודעת על ההתנהלות שלכם", אומרת בידרמן. היא ממליצה לפעול, ליזום ולקחת אחריות גם במשימות פחות פופולאריות.

 

5. בנו את הרשת שלכם

 

ידוע כבר לכל שמעסיקים אוספים ובודקים נתונים ברשת. הם לומדים על היצירתיות, הסביבה החברתית בה פועל המועמד, האם הוא תואם את הערכים של האירגון. שאלו את עצמכם מה פוגשים כאשר מקלידים את השם שלכם במנועי חיפוש ומה לומדים מהפרופיל שלכם ברשתות החברתיות כמו פייסבוק או לינקדין, אומרת בידרמן.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x