• תפריט
מבחני רכב

מבחן רכב לטויוטה פריוס פלוס: שקט תעשייתי במושב האחורי

מדובר במיניוואן לא שגרתי שמפיח חיים בקבוצה רדומה למדי של רכבים. הוא עושה זאת באמצעות שימוש מרשים בטכנולוגיה חדשנית ושמירה על צריכת דלק נמוכה, כיאה לרכב היברידי. רק חבל שצריך להמתין יותר מחצי שנה כדי לקבל אותו

תומר הדר 08:0612.08.13

פתאום קם אדם בבוקר ומגלה שיש לו בחניה מיניוואן, ממש כמו של שני השכנים שגרים לידו. כמו לשכניו, גם המיניוואן שלו תופס הרבה מקום בחניה וגם עליו יש מכות של חניה.

 

מישהו שכנראה היה בעלים של מיניוואן חשב כיצד ניתן לגרום לאנשים שנוסעים במיניוואן להיראות מאושרים. הפתרון שהוא מצא הוא לעצב מדבקה, כזו שמוצמדת לחלון האחורי של רוב המיניוואנים שנוסעים בכבישי גוש דן. המדבקה מציגה משפחה: חמש נפשות וכלב. הילדים במדבקה מחייכים. הם לא רבים בכלל, הכלב לא נובח. מיניוואן זה כיף, שאלו את המדבקה.

 

בשנים האחרונות הפכו המיניוואנים למחזה נפוץ למדי בכבישי ישראל. הסיבה לכך כפולה. ראשית, מדיניות התמחור של יבואני הרכב, שמכוונת ישירות לקברניטי חברות הליסינג, קבעה לרוב המיניוואנים מן הדגמים הפופולריים מחירים שאינם שונים באופן ניכר ממחירי מכוניות מנהלים בעלות מנועי 2 ליטרים. מהלך זה הפך את המיניוואנים לזמינים. מלבד זאת, שלושה ילדים הם השניים החדש. אלא שהמיניוואן שלנו אינו עוד מיניוואן שגרתי, אלא המיניוואן ההיברידי הראשון בעולם - טויוטה פריוס פלוס.

 


 

חרדה לחיסכון בדלק

 

לכאורה יצירת מיניוואן על בסיס פלטפורמה קיימת אינה משימה קשה עבור יצרני הרכב. ואולם, במקרה של טויוטה פריוס ההיברידי המשימה קשה פי כמה, גם בגלל המערכת ההיברידית וגם מכיוון שרוכשי פריוס, בין שמדובר במיניוואן ובין שבפריוס רגילה, חרדים לנושא צריכת הדלק. במרכזה של טויוטה פריוס רגילה מותקנת סוללה, שזקוקה בין היתר למערכת אוורור ותופסת לא מעט מקום, אך במיניוואן כל סנטימטר מעוקב של מקום נדרש כדי לאחסן משפחה וציוד. הפתרון של טויוטה היה הקטנה של הסוללה המותקנת בפריוס הרגילה, ניתוב מחדש של מערכת הקירור של הסוללה ושדרוג של מערכת ההנעה ההיברידית באמצעות מנגנון לזיהוי תנודות במרכב הרכב, שנועד לפצות על תוספת המשקל והגודל. בפועל פריוס פלוס גדול יותר מדגם פריוס רגיל: שטח המטען גדול ב־50% וארוך ב־13 ס"מ מזה של הפריוס הרגיל, ומרווח הרגליים האחורי גדול ב־9.7 ס"מ.

 

כדי לשפר את צריכת הדלק הפחיתה טויוטה ממשקלו של הרכב בכמה אזורים. כך לדוגמה, הגג הפנורמי אינו עשוי זכוכית, אלא שרף מרוכב שמשקלו נמוך ב־40% ממשקלו של גג זכוכית רגיל. ועוד דבר: פריוס פלוס נראה יותר כמו גרסת סטיישן מגודלת ופחות כמיניוואן. קשה לומר שמדובר ברכב נאה, אבל המראה ייחודי ומושך לא מעט מבטים.

 

לא מלך היופי

 

מבפנים פריוס פלוס מוכר היטב לכל בוגר טויוטה פריוס - אותו מסך ענק במרכז הרכב, אותו "הגה צף" ואותן מערכות ממוחשבות שמפרטות בין היתר כמה חשמל מוזרם אל סוללת הרכב ומהי צריכת הדלק בכל רגע נתון. עם זאת, בניגוד לפריוס רגילה המצוידת בתא נוסעים מעט פשטני, זה של פריוס פלוס מצליח לשדר אווירה יוקרתית יותר. איכות החומרים, מלבד חיפויי הבד של כריות האוויר, גבוהה מאוד, תנוחת הישיבה מצוינת ותא הנוסעים עצמו מרווח להפליא. בדומה לפריוס הרגילה, גם הפלוס משמר כמה גימיקים מדליקים שמבדילים אותו ממכוניות רגילות, כמו ידית ההילוכים הזעירה שבוררת בין מצבי הנסיעה. המושב האחורי מרווח למדי, אך שורת המושבים השלישית, המתקפלת אל תוך הרצפה, מצליחה לאכלס רק את הילדים מהמדבקה. 

 

 

עד כאן, פריוס פלוס הוא מיניוואן רגיל למדי, כמו זה של השכנים, אלא שבפועל הוא הרבה יותר מכך. הסיבה טמונה במערכת ההנעה ההיברידית. בדומה לפריוס רגילה, גם פלוס מסוגל לנסוע כמה קילומטרים בכוחו של חשמל בלבד. פירוש הדבר הוא שבהתנהלות עירונית רוב הזחילות בפקקים נעשות מבלי שהרכב צורך דלק. נוסף לכך, מערכת ההנעה ההיברידית של פריוס פלוס פועלת ברהיטות חרישית. איכות הנסיעה גבוהה: פריוס פלוס מכויל מעט רך יותר מרוב המתחרים היפניים בקטגוריה, וההגה נטול תחושה כמעט לחלוטין ומכויל לתמרונים עירוניים. הביצועים עצמם מפתיעים לטובה: רוב המיניוואנים מצוידים במנועי 2 ליטרים, ואילו נפחו של מנוע פריוס פלוס הוא 1.8 ליטרים בלבד, אולם מערכת ההנעה החשמלית מספקת שפע של כוח זמין שמאפשר לפריוס פלוס להאיץ בנמרצות שטומנת בחובה יתרון נוסף: הילדים נדבקים למושב, ושותקים.

 

טויוטה פריוס פלוס טויוטה פריוס פלוס צילום: אתר יצרן

 

איפה המוקש?

 

בתום נסיעת המבחן אפשר לסכם: פריוס פלוס הוא מיניוואן מצוין ולא שגרתי שמצליח להפיח חיים בקבוצה רדומה למדי של רכבים באמצעות שימוש מרשים בטכנולוגיה חדשנית. וכעת לשלוש השאלות החשובות. ראשית, כמה הוא עולה? התשובה

במפתיע היא 176 אלף שקל, מחיר שאינו גבוה מהותית ממחירם של מיניוואנים רגילים. שנית, כמה דלק הוא צורך? 14.1 ק"מ לליטר, הישג מרשים בהתחשב בעובדה שמדובר במיניוואן. ומתי ניתן להזמין? כאן טמון המוקש: כדי לקבל את הרכב תצטרכו להצטרף לרשימת המתנה שמתארכת מעבר לחצי שנה. את המדבקה לחלון האחורי אפשר לקנות כבר היום.

 

טויוטה פריוס פלוס

  • מנוע: בנזין, נפח 1,798 סמ"ק, מנוע עזר חשמלי, הספק מרבי משולב 136 כ"ס, מומנט מרבי (מנוע בנזין) 14.4 קג"מ
  • ביצועים: מהירות מרבית 165 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש 11.3 שניות
  • צריכת דלק: נתוני יצרן 24.4 ק"מ לליטר, נתוני מבחן 14.1 ק"מ לליטר
  • בטיחות: 7 כריות אוויר, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי
  • קבוצת זיהום: 2
  • מחיר: 176 אלף שקל

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x