שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
מחפשי עבודה

לפני ששורפים גשרים: איך להתפטר מהעבודה כמו שצריך

התחברו עם האנשים בעבודה הנוכחית, גם אלו שאתם פחות אוהבים; שמרו על קשר; עזרו לאנשים בעת צרה והיו נדיבים גם כשאתם עוזבים

סוכנויות הידיעות 15:3518.07.13
הפיתוי בדמות שכר גבוה יותר או אפילו רק התחלה חדשה גורם לעובדים לא מעטים, שאחרת היו חוששים מהחלפת מעסיקים, להיות מוכנים לקחת את הסיכון. בעוד שמרבית האנשים מבינים שצריך להימנע משריפת גשרים בעת העזיבה, לעיתים עובדים מסוימים הממהרים להמשיך לעבר ההרפתקה הבאה בקריירה שלהם, מצליחים לרמוס הזדמנויות של פעם בחיים לבניית בסיס לרשת מקצועית יציבה.

לדברי פיל לה דיוק, שותף ב-ERM בניית רשת מקצועית איכותית היא ככל הנראה הגורם החשוב ביותר בבניית קריירה מצליחה. הוא פרסם באתר monsterworking 4 עצות כיצד להתפטר מהעבודה כמו שצריך:

 

1. התחברו

רצוי להתחבר לאנשים בעבודה הנוכחית שלכם לפני שאתם עוברים לעבודה הבאה, גם לאנשים שאתם פחות מחבבים. לעיתים היריב של היום הוא איש קשר מרכזי של מחר. לה דיוק מודה שאנשים שלא חיבב במיוחד כשעבד איתם הפכו לחברים טובים, מנטורים ולאנשי קשר חשובים.

 

מתפטרים? אל תשרפו גשרים מתפטרים? אל תשרפו גשרים צילום: shutterstock

 

2. שמרו על קשר

המדיה החברתית גורמת לשמירה על קשר להיראות כאילו היא קורית ללא מאמץ, אך אם אתם רק אוספים חברים ברשתות החברתיות כמו שאספו בעבר בולים, אך לעולם לא מרימים טלפון, קובעים להיפגש או מביעים עניין כלשהו, הקשרים האלה לא יועילו לכם. המדיה החברתית היא כלי בלבד, הקשר האמיתי נובע מכישורים חברתיים ונטוורקינג טוב ומסורתי.

 

3. עזרו לאנשים

בדיוק כמוכם, אנשי הקשר שלכם יחוו עליות ומורדות בקריירה שלהם. תהיו אדיבים עם העזרה שלכם, זה יגרום לכם להרגיש טוב יותר לעזור למישהו בצרה, ויעמיק את החברות והקשרים המקצועיים שלכם. אך אל תחכו להם בפינה בציפייה לעזרה הדדית, אנשים זוכרים את מי שעזר להם, ולא זקוקים לתזכורת. למעשה, אם עליכם להזכיר למישהו שהוא חייב לכם טובה, כנראה שמעולם לא היה ביניכם קשר אמיתי.

 

4. היו נדיבים

כשאתם עוזבים ארגון היו נדיבים, גם מי שעבד בסביבת העבודה הרעילה ביותר זכה להזדמנות ללמוד אפילו מהמעסיק הגרוע ביותר (גם אם מדובר בללמוד כיצד לא להתייחס לעובדים). מערכת היחסים שלכם עם מעסיקים, עובדים ואפילו ספקים ולקוחות לשעבר תישמר איתכם לשארית הקריירה שלכם, כך שהצעד החכם הוא לוודא שמדובר במערכות יחסים חיוביות: ההרגשה הנעימה שמתלווה לכך שאומרים לבוס בפרצוף מה חושבים עליו נשארת בערך 15 דקות, אך יצירת קשר מתמשך עם אדם שמקווה בתום לב שתצליח מרגישה מעולם לאורך כך החיים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x