הקרנת בכורה: "בדרכים"
עיבוד לספרו הקלאסי של ג'ק קרואק, שנחשב לקול המייצג של סופרי דור הביט. שווה צפייה בלי יותר מדי ציפיות ועם סבלנות לעולם כאוטי ופואטי של אנשים בלי עתיד
09:06
18.04.13
סאל הוא סופר צעיר שאוסף שחוצה את ארה"ב במסע עם דין, אסיר לשעבר, ואשתו הצעירה מרילו. עיבוד לספרו הקלאסי של ג'ק קרואק, שנחשב לקול המייצג של סופרי דור הביט.
קהל היעד: נוסעים מתמידים - אנשים שאוהבים כבישים ארוכים וסרטים ארוכים.
דבר המבקר: עיבוד ספר לקולנוע הוא הימור עם הסתברות לא משהו. רוב הסיכויים שמי שאהב את הספר יבוא בטענות על כל השמטה או על כך שהסרט לא מתאר את הדברים כפי שהוא דמיין אותם.
מי שבוחר ספר קאנוני הוא כמעט מטורף, ומי שבוחר להציג על הבד ספר שכתוב בזרם תודעה הוא מתאבד. וולטר סאלס, במאי "בדרכים", יוצא מהסרט הזה עם כמה שריטות, אבל לגמרי חי. הוא ממלא את הפריים בתנועה ומקפיד להציג את המקומות שבהם עוצרים הגיבורים כך שישקפו את מצבם הנפשי והפיזי, והצופה מקבל תחושה של מסע חד פעמי, שעלילתו אינה אלא הדמויות עצמן.

מימין: גארט הדלונד, קריסטן סטיוארט וסם ריילי. מלאי כריזמה
על הקושי בקידום העלילה מתגבר סאלס בטריק הישן של שימוש בקול מספר שמוסיף מידע, ובכתוביות שמספרות על כל מקום אליו מגיעה החבורה. סם ריילי בתפקיד סאל וגארט הדלונד כדין חובב הנשים והסמים מלאי כריזמה וכוונות, טום סטארידג' שמשחק את המשורר קרלו מרקס מצליח לגעת בצופה, וגם הופעת אורח מעולה של סטיב בושמי משאירה רושם רב. הקהל שצפוי ליהנות מ"בדרכים" הוא כזה שלא קרא את הספר או שלא רואה בו יצירת מופת שאסור לגעת בה, וגם מוכן לסלוח לסרט על חולשותיו בזכות העובדה שהוא מנסה להפוך מופת ספרותי ליצירה ויזואלית. (ארה"ב 2012, 124 דק').
שורה תחתונה: שווה צפייה בלי יותר מדי ציפיות ועם סבלנות לעולם כאוטי ופואטי של אנשים בלי עתיד.


