$
רכב

בלעדי ל"כלכליסט": חברות הליסינג מבקשות מהיבואניות עוד אשראי

בשל הקשיים של חברות הליסינג בחודשים האחרונים בקבלת מימון מהבנקים, יבואניות הרכב מאפשרות לחברות לרכוש מכוניות באשראי ארוך טווח

תומר הדר 07:1831.01.12

חברות הליסינג מתקשות לקבל אשראי מהבנקים בחודשים האחרונים, וכעת מצב זה מתחיל לתת את אותותיו. ל"כלכליסט" נודע כי מספר יבואניות רכב, וביניהן כלמוביל יבואנית יונדאי ודלק מוטורס יבואנית מאזדה, האריכו לאחרונה את אורך תקופת האשראי שהן נותנות לחלק מחברות הליסינג.

 

"כרגע

הבנקים לא מוכנים לתת לחברות הליסינג אשראי לרכישת רכבים, ולנו אין כסף לתת ליבואני הרכב", מסביר גורם בכיר בענף הליסינג. "היבואנים, מצדם, יודעים ששוק הרכב ב־2012 מתחיל ברגל שמאל וחייבים להוריד מכוניות לכביש. בשנה שעברה יבואני הרכב עבדו איתנו בשיטת שוטף פלוס 30, וכיום יבואני הרכב מציעים לנו לשלם על המכוניות בתוך חצי שנה ולפעמים אפילו יותר".

 

כך לדוגמה, נודע ל"כלכליסט" שכלמוביל מנהלת בימים אלה מגעים עם חברת הליסינג וההשכרה אלדן לקביעת מסגרת אשראי ארוך טווח, כדי שהחברה תוכל לרכוש מכוניות חדשות.

 

הבנקים לא ממהרים להעניק אשראי לחברות הליסינג על רקע פעולת ועדת זליכה, שהמלצותיה עשויות לפגוע בחברות הליסינג ישירות או דרך המלצות בנושא מחירוני הרכב המשומש, שעליהם מבוסס שווי ציי חברות הליסינג. על פי מסקנות הוועדה יוגבלו נתחי השוק של חברות הליסינג הגדולות וכן יוגבלו ההנחות שיבואני הרכב יכולים להעניק להן. חלק ניכר מההמלצות עומד בסימן שאלה, אך בבנקים מעדיפים "ללכת על בטוח". סיבה נוספת לזהירות מצד הבנקים היא הקיפאון הכללי השורר בשוק הרכב.

 

גם ב־2008 סבלו חברות הליסינג ממחנק אשראי, וגם אז היו יבואניות הרכב אלו שמיהרו לעזרתן ואיפשרו להן לרכוש מכוניות באשראי ארוך טווח. בכלמוביל ובדלק מוטורס סירבו להגיב לדברים. מאלדן נמסר: "החברה אינה מוסרת פרטים בנוגע להסכמים עם ספקיה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x