הערכות בגרמניה ל־2010: שוק הרכב האירופי יתכווץ והאמריקאי יתאושש
לפי התחזית, שווקים בסין ובארה"ב ירשמו צמיחה משמעותית, מה שיעודד את היצרנים האירופים להעביר לשם את מפעליהם
שוק הרכב האירופי ימשיך להתכווץ ב־2010 בעוד ענף הרכב בארצות הברית ירשום התאוששות -כך לפי תחזית אחד מבכירי האנליסטים בגרמניה, פרדיננד דודנהפר מאוניברסיטת דויסבורג־אס, שהתפרסמה ב"דויטשה ולה".
דודנהפר צופה כי במהלך השנה הקרובה יירד היקף מסירות הרכב בגרמניה ב־26% וכי המדינה תהפוך לשוק הרכב הרביעי בגודלו בעולם, יחד עם ברזיל, וכי סך המכוניות הנמכרות ברחבי אירופה יירד במיליון, ירידה של 7% בהשוואה לשנה שחלפה.
עובדה מעניינת היא שלמרות המשבר הכלכלי, 2009 היתה השנה השנה השישית מבחינת היקף מכירות עולמיות של כלי רכב אי פעם, אולם לדבריו של דודנהופר הסיבה העיקרית לכך היא החלתן של תוכניות התמריצים הממשלתיות לעידוד רכישת כלי רכב בידי אזרחים והזרמת ההון למפעלי הרכב ברחבי העולם.
לפי התחזית, שווקים בסין ובארה"ב ירשמו צמיחה משמעותית, מה שיעודד את היצרנים האירופים להעביר לשם את מפעליהם. ארה"ב עתידה להגדיל את מכירות כלי הרכב ב־16% בתום שלוש שנות האטה, ותשמור על מעמדה כשוק כלי הרכב הגדול בעולם. סין תדורג שנייה, עם צמיחה של 12% במכירות. מסירות כלי הרכב בעולם יעלו ב־2010 בשיעור של 4.3% ויסתכמו ב־55.1 מיליון מכוניות.
בתעשיית הרכב הגרמנית הביעו נחישות להרחיב ולחזק את מעמדם של המותגים המובילים בייצור במדינה במהלך השנה הקרובה. יו"ר ארגון הגג של תעשיית הרכב במדינה, מתיאס ויסמן, אמר כי סביר שהיצרניות הגרמניות יתמקדו בשוק המכוניות הקטנות והחסכוניות בדלק.


