$
מבחני רכב

מבחן רכב: נוסעת עם הזרם

טויוטה פריוס החדשה חסכונית יותר בדלק, פחות מזהמת ונוחה יותר לנהיגה מקודמתה, בעיקר כשהכביש חלק

תומר הדר 21:3913.09.09
קחו כל אמריקאי, תשאלו אותו מהי המכונית הירוקה ביותר. סביר שהתשובה תהיה טויוטה פריוס. נכון שיש עוד חברות שמייצרות מכוניות היברידיות, אבל פריוס העתידנית הצליחה למצב את עצמה כנושאת הדגל הירוק. כעת מגיע לישראל הדור החדש של פריוס, שחמוש במנוע בנזין גדול יותר, במערכת הנעה יעילה יותר ובכאלף פטנטים שטויוטה רשמה בעת פיתוחה.

 

 


 

על טהרת ביו פלסטיק

 

ממבט ראשון קשה לומר שפריוס החדשה שונה מהותית מהישנה. אמנם הדגם החדש והישן אינם חולקים חלקים משותפים, אבל עם נוסחה עיצובית מוצלחת אין טעם להתעסק. דווקא בתא הנוסעים ניכר שינוי. למשל בדגם הקודם הותקן מסך גדול שנועד להמחיש את פעולת המערכת ההיברידית, שהסיח את דעת הנהג. המסך ההוא הוחלף במסך יעיל בהרבה וגם בתצוגת מהירות שמוקרנת מול עיני הנהג . בטויוטה מסבירים שהפלסטיקים בתא הנוסעים מיוצרים מביו פלסטיק, שמיוצר באמצעות הפרשות צמחים. איכות הגימור הכללית גבוהה, אך הצמחים יכלו להפריש פלסטיק נעים יותר. לנוסעים שיושבים מלפנים יש שפע של מקום והמרווח בספסל האחורי השתפר באופן ניכר.

 

פולטת פחות מזהמים

 

פריוס החדשה מסוגלת לנוע בכוח חשמל בלבד. אפשר לשלוט במידת התגבור החשמלי באמצעות שלושה מצבי נסיעה. במצב ה"ספורט" מורגש שינוי מסוים בביצועים, אך עדיף להישאר במצב "חיסכון", גם מכיוון שמנוע הבנזין יוצר שאון במאמץ. מנועה החשמלי של פריוס משודך למנוע בנזין בנפח 1.8 ליטרים. לדגם הקודם היה מנוע בנזין בנפח של

1.5 ליטרים. למרות זאת, שיעור פליטת המזהמים ירד מ־104 גרם של פחמן דו־חמצני לק"מ בדגם הקודם ל־89 גרם, בזכות גמישות גבוהה יותר של מנוע הבנזין וייעול מערכת ההנעה החשמלית.

 

בכל הנוגע לאיכות הנסיעה, פריוס החדשה עולה על הקודמת, אך עדיין צריכה ללמוד כיצד לשכך מהמורות באופן רהוט יותר.

 

פריוס החדשה עולה 152 אלף שקל - קרוב למחירה של מאזדה 6. אך מבחינת הרוכשים הפוטנציאליים, זו עסקה מצוינת. בשורה התחתונה, פריוס מציעה חיסכון בדלק שמעט משפחתיות "רגילות" יכולות להשיג, וגם שדרוג משמעותי לדגם היוצא. אפשר אפילו לומר שזו המכונית ההיברידית הטובה ביותר בישראל.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x