$
דעות

גירושים - מקדמי המכירות החמים של הקיץ

עכשיו זה ברור, הזוגות הגרושים כובשים את הפרסומות. לפני מספר חודשים היו אלה אילנית לוי ואקי אבני שפרסמו את הדיזיין סנטר ועכשיו זה אותו אבני עם גרושתו, סנדי בר, בתשדיר למילקי

רונן וודלינגר 14:1624.08.09

עכשיו זה ברור: גירושים הם מקדמי המכירות המובילים של 2009. אחרי הוידויים של הדצים והאמדורסקים, הופעות האורח של אייל ואילנית והסרטים על ריטה ורמי, הגיע הדבר האמיתי, המאש-אפ האולטימטיבי בין הריאליטי, הסלבריטי ותרבות הצריכה: הזוגות הגרושים כובשים את הפרסומות. לפני כמה חודשים היו אלה אילנית לוי ואקי אבני שעשו את הספתח בפרסומת לדיזיין סנטר, והחל מלפני שבוע מככב אותו אבני, הפעם עם גרושתו בחיים סנדי בר, בתשדיר למילקי.

 

בפרסומת החדשה מגלמים השניים זוג גרוש שמתקוטט בביהמ"ש על מעדן החלב, כמו היו זוג שנאבק על הסדרי המשמורת של בנם המשותף. אגב, זו לא הפעם הראשונה שיחסי הזוג המלכותי הזה מקדמים את מילקי: למעשה, הפרסומת הנוכחית היא הומאז' לפרסומת שעשו השניים כשעוד היו זוג נשוי, שהייתה בעצמה טייק-אוף על פרסומת שעשתה בר כשעוד היתה רווקה.

 

אפשר לומר שיש בפרסומת הזו משהו חינני, הומור עצמי או עדות אותנטית למעמדו המעורער ממילא של מוסד הנישואין. יכול גם להיות שבני הזוג הספציפיים - בר ואבני - נמצאים ביחסים נהדרים למרות הגירושים, עשו את הפרסומת בשמחה ועוד הרוויחו על הדרך כמה עשרות אלפי שקלים. אני לא יודע והאמת, זה גם לא מעניין. מה שיותר מעניין הוא לראות איך הכול, לרבות מערכות יחסים, יכול להפוך בר-המרה לכסף, מושא לפרסום. האינטימי של אתמול הוא מקבץ הפרסומות של היום ("רק שני זוגות גרושים וחזרנו..."). בין דאחקה לטייק-אוף קל אולי לשכוח שמאחורי הניסיון למכור מסתתרים דברים כמו יחסים, רגשות, ילדים. אבל איפה זה מול יצר המציצנות שלנו (או שנכפה עלינו) וכמה מאות אלפי שקלים.

 

אבל חוץ משאלת הכסף, יש כאן משהו נוסף: האם לא ניתן לטעון שבאופן מסוים, הגירושים של בר ואבני בפרסומת, אמיתיים לא פחות מהגירושים שלהם "בחיים"? אחרי הכול, עבורנו הצופים, הקיום ה"אמיתי" של הסלבריטאים הוא זה שאנחנו צורכים, זה שמגיע אלינו באמצעות מגזינים וטלוויזיה, דרך פילטרים של פרסום ושל יחסי ציבור. יותר מאשר בני אדם, סנדי ואקי, כמו שאנחנו מכנים אותם בפמילריות, הם בשבילנו דמויות במחזה שנקרא "עולם הבידור". שם נמצא הקיום הממשי

שלהם עבורנו, וכך גם הנישואים שלהם, ועכשיו גם הגירושים. למרות שאנחנו נורא רוצים, אנחנו לא באמת יכולים לדעת מה קורה בחיים האמיתיים שלהם, בבית המשפט או בין הסדינים. במקום זה, אנחנו נאלצים להסתפק בגרסא מעובדת, מיוחצנת, של חיי המפורסמים, גרסא שמתחזה לדבר האמיתי. כך הופך המחזה לאמת, האמת לדמיון. וכך, למרות הביקורת המתבקשת, אפשר לומר שלפי חוקי העולם שבו אנחנו חיים, ההצגה שאנחנו רואים בפרסומת החדשה של מילקי היא אמיתית לחלוטין.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x