מבחן רכב: גולף אקסטרים
השירוקו תסחוט מבטי קנאה מהעוברים ושבים, אבל גם שוטרי התנועה עלולים לדלוק בעקבותיה. את הילדים תשאירו במאזדה המשפחתית
ישנן מכוניות שמיועדות לאנשים שאינם מתעניינים בזוטות כגון צריכת דלק או מחיר הליסינג. אלו מכוניות שקונים קודם כל בשביל לנהוג, ורק אחר כך כדי להגיע. כדי ליהנות מהנסיעה, ורק אחר כך כדי ליהנות מכוחו של המזגן. אחת מהן היא פולקסווגן שירוקו.
שירוקו המקורית הוצגה לעולם לפני 35 שנה. אנשי פולקסווגן השתמשו במכלולי הגולף כדי ליצור מחליפה לקרמן ג'יה המזדקנת. מלאכת העיצוב הופקדה בידי המעצב ג'וג'ארו, ובעל הבית הגרמני תרם מנועים שנפחם נע בין 1.1 ל־1.7 ליטרים. התוצאה - מכונית ספורט קופה שנרכשה על ידי כחצי מיליון לקוחות. ב־1992 הוחלפה שירוקו בקופה אחרת -קוראדו, שלא הצליחה לשחזר את ההצלחה של קודמתה ונעלמה ב־1996.
נדרשו לפולקסווגן עשר שנים כדי להחזיר עטרה ליושנה: בתערוכת המכוניות הבינלאומית שנערכה בפריז ב־2006 רמז היצרן הגרמני על השקתה המחודשת של מכונית הספורט קופה, מכונית הקונספט iroc, ששמה נגזר משמה של שירוקו (Scirocco). בדגם זה, שהתבסס על מכלולי הדור החמישי של גולף, כבר שולבו תיבת ההילוכים כפולת המצמדים (DSG) ומנועי הטורבו המתקדמים של פולקסווגן. ב־2008 הושק הרכב רשמית, ולאחר כשנה הוא עלה לארץ הקודש.

ממגנטת את המבט
עצירת תדלוק בואכה בית שמש. אחד המתדלקים בוהה בשירוקו. חברו מצלם אותה בטלפון סלולרי - שירוקו היא ללא ספק מגנט מבטים. ישיבה במושב הנהג מצננת את ההתלהבות - איכות החומרים וההרכבה גבוהה, אולם תא הנוסעים נראה כמו אחד מגרסאות הגולף - נטול סממני יוקרה. מושב הנהג מציע תמיכה נאותה, אך נסיעה לאחור מצריכה כישורי טלפתיה, פועל יוצא של עיצוב מרכב הקופה.
בתחום הדינמי אין תלונות - שירוקו מצוידת בגיר אוטומטי־רובוטי כפול מצמדים, עם אפשרות להעברה ידנית. חבל שמנופי ההעברה קטנים מדי, ונהגים בעלי אצבעות עבות עלולים להפעיל בטעות את המגבים. המנוע משגר את הרכב קדימה בנחישות שתבהיל כל שוטר תנועה. אחיזת הכביש טובה מאוד, אך נדרשת רגל עדינה על דוושת הגז - מנוע הטורבו מייצר מומנט רב, וביציאה מפניות חדות נוצרת תחושה של אובדן כוח. הפתרון - בלימה עמוקה לתוך הפנייה, ויציאה ממנה בתאוצה מדודה.
זה סוד הקסם
שירוקו אינה מתאימה לכל אחד. כמשפחתית היא לא פרקטית, וכמכונית ספורט היא עלולה להישאר בחניה, כיוון שלבעליה שללו את רישיון הנהיגה. אבל זה בעצם סוד הקסם - ישנם מקרים בחיים שההנאה מהעשייה חשובה לא פחות מהתוצאה.
מפרט טכני
מנוע: בנזין, נפח 1,984 סמ"ק, הספק מרבי 200 כ"ס, מומנט מרבי 28.6 קג"מ.
ביצועים: מהירות מרבית 233 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש בתוך 7.1 שניות.
צריכת דלק: נתוני יצרן - 13.6 ק"מ לליטר. נתוני מבחן - 6.1 ק"מ לליטר.
בטיחות: 6 כריות אוויר, ABS, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי.
ציון ירוק: 193 - קבוצת זיהום 9.
מחיר: 230 אלף שקל


