ניסאן טידה החדשה הפכה לקורבן של השיטה
נעים להכיר: טידה, הסדאן החדשה של ניסאן. מכונית ממוצעת שהתגמשה למען חברות הליסינג ונקלעה לתחרות לא הוגנת מול פורד פוקוס ומאזדה 3
ניסאן טידה, מכונית משפחתית שמחירה הוזל לאחרונה ל111- אלף שקל, מגיעה ל"כלכליסט" למבחן דרך ראשון. עד לפני זמן קצר לא היה לניסאן ישראל דגם שיחליף את האלמרה המשפחתית. הפתרון שנמצא היה הטידה, מכונית משפחתית בעלת מנוע בנפח 1.6 ליטרים ותיבת הילוכים אוטומטית, המיוצרת במקסיקו ומבוססת על שלדה מוארכת של רנו קליאו.
בעבר עלתה טידה 127 אלף שקל - מחיר שהוציא אותה מקבוצת שווי השימוש השנייה ומנע ממנה להיקלט בהצלחה בחברות הליסינג. אך כעת, בשל ההוזלה, נכנסה טידה לקבוצת שווי השימוש השנייה.

במבט ראשון טידה, שהושאלה לנו מחברת הליסינג וההשכרה אוויס, נראית כמו מכונית סופר-מיני מגודלת שהודבק לה תא מטען. מבפנים המצב מעט טוב יותר, אבל לא בהרבה. הפלסטיקה הפנימית, בצבעים בהירים, נועדה לקלוע בעיקר לטעם הקהל האמריקאי, שעבורו טידה מיועדת. המושבים נוחים אך לא תומכים במיוחד, וקשה גם למצוא תנוחת נהיגה נוחה. כיאה למכונית המבוססת על שלדה של קליאו, הטידה מצליחה לספק נוחות נסיעה סבירה. התנהגות הכביש לוקה בחסר, בשל המתלים הרכים.
לסיכומו של עניין, טידה נופלת קורבן לשיטת חישוב שווי השימוש, הסיבה העיקרית לתמחורה המחודש. שיטת התמחור על פי קבוצות שווי השימוש, שמייצבת את מחירם של רוב דגמי המשפחתיות בישראל על 111 אלף שקל, מציבה את טידה בתחרות קשה במיוחד מול יונדאי ,i30 פורד פוקוס ומאזדה - 3 וכאן טידה מפסידה בנוחות ובהתנהגות.
הפסד ניכר נוסף הינו בתחום האבזור הבטיחותי: כל המתחרות העיקריות של טידה מצוידות בשש כריות אוויר, ואילו טידה מצוידת בארבע בלבד. פוקוס וi30- מצוידות גם במערכת בקרת יציבות אלקטרונית, שנעדרת מהגרסה הבסיסית של טידה. אם טידה היתה זולה יותר, ייתכן שהיתה מהווה מתחרה ראויה.


