פולקסווגן טיגואן: כמו טוארג, אבל גולף
פולקסווגן טיגואן היא גולף מוגבהת בעלת הנעה כפולה. כל עוד מדובר בנסיעה בכבישים ובשבילים היא מפתיעה לטובה. הבעיה מתחילה כשהשטח הופך לסלעי
"זה יותר טוב מטוארג"? תוהה בעל טוארג שחור שעצר בסמוך אלי. על פי פרסומי החוצות הטיגואן, האח הקטן של טוארג שווה יותר. פולקסווגן, שהציגה את טיגואן ב-2007 נמנית עם קבוצה מתרחבת של יצרניות שהחליטו לייצר ג'יפונים. האנליסטים שלהן צופים שהמודעות לאיכות הסביבה תצמצם את הביקוש לג'יפים גדולים והישועה תבוא מהג'יפונים. היפנים היו הראשונים. טויוטה הציגה את ראב ,4 ג'יפון רך, כבר ב-1994 (ר' השוואה בין הטיגואן לראב 4 באתר כלכליסט).
למי שמצפה למצוא ג'יפ קשוח צפויה אכזבה: טיגואן, שמבוסס על שלדתה של פולקסווגן גולף, נראה כמו גולף מוגבהת שצוידה בגלגלים גדולים ובפגושים אגרסיביים. למי שאינו רוצה להפגין קשיחות יתר טיגואן יתאים: הוא נראה קשוח במידה הנכונה, אך לא מאבד את זהותו כפולקסווגן.
תא הנוסעים, שנמנה עם האיכותיים בקטגוריה אינו שונה מאוד מזה של גולף פלוס, גרסת המיני ואן של גולף, פרט למתג מצב שטח. מכונית המבחן מצוידת במנוע בנפח 2.0 ליטרים בעל מגדש טורבו שמשודך לתיבה אוטומטית. המנוע מצוין ומאפשר לטיגואן ביצועים מפתיעים לעומת ג'יפונים אחרים. החיסרון היחיד הוא צריכת דלק.

בכביש טיגואן מצליח לשמור על קצב נסיעה מהיר בכבישים מפותלים וגם מתמודד היטב עם שיבושי כביש. אך גולף רגילה נעצרת ברגע שמתחיל השטח. טיגואן ממשיך בלי קושי.
כל עוד מדובר בנסיעת שבילים רגועה במהירות אטית, או צליחת דיונה קטנה, טיגואן יכול לעמוד על שלו, ואפילו להפתיע. רק כשהשטח הופך לסלעי הטיגואן נעצר. פורסטר מדור קודם, או ראב ,4 היו ממשיכים. מרווח הגחון של טיגואן מצומצם, ובין כה וכה רוב הלקוחות לא יזכו להגיע למכשולים אלה בדרכם לבית הקפה הסמוך.
אז האם טיגואן טוב יותר מטוארג? ממש לא. הוא אינו עדיף בשטח ולא חזק יותר. אבל הוא יותר זול. מחירו של טיגואן מתחיל ב205 אלף שקל. עם הסמל הנכון והתדמית הנכונה אין ספק שהשטח הקשוח של צפון תל אביב ייכבש במהרה על ידי טיגואן.


