סגור

בלעדי
בית ההשקעות אינפיניטי מבקש להתמודד במכרז פנסיית ברירת המחדל

חברת ההשתלמות והגמל של אינפיניטי מנהלת נכסים בהיקף של 1.4 מיליארד שקל בלבד; רשות שוק ההון צפויה לשים דגש במכרז החדש על רמת השירות של הקרנות

מצטרף חדש ומפתיע במרוץ לבחירת קרנות ברירת המחדל הבאות בענף הפנסיה. לכלכליסט נודע כי חברת ההשתלמות והגמל של בית ההשקעות אינפיניטי הגישה בקשה מרשות שוק ההון להשתתף במכרז שייערך בנובמבר הקרוב. קרן פנסיה ברירת מחדל היא קרן שהעמיתים מצטרפים אליה אוטומטית כשהם מגיעים למקום עבודה חדשה.


קבוצת אינפיניטי מנוהלת על ידי אמיר איל וכוללת ניהול תיקים וקופות גמל. את חברת הגמל מנהל ערן כהן.
אינפיניטי, במידה שתקבל את אישור רשות שוק ההון לגשת למכרז, תתמודד לצד מור בית השקעות שגם היא אמורה להשיק קרן פנסיה חדשה. שתי המתמודדות החדשות צפויות לזכות במכרז מאחר שהאחרון מוטה כלפי שחקנים חדשים. על פי חוקי המכרז הזוכה תהיה החברה שתציע את דמי הניהול הנמוכים ביותר בקרנות הפנסיה, אם כי למתחרות חדשות יתאפשר להציע דמי ניהול גבוהים יותר ועדיין לזכות.
יצוין כי הרשות, לעומת המכרז ב-2018, שמה הפעם דגש על רמת השירות של הקרנות. זאת על רקע תלונות שהגיעו אליה בשלוש השנים האחרונות על שירות דל ולא מספק של חלק מקרנות ברירת המחדל שלא הקצו מספיק עובדים למענה על טלפונים. על פי ההערכות, רשות שוק ההון תבדוק לעומק את היכולת של אינפיניטי להעניק שירות ברמה סבירה לנוכח גודלה הצנוע של חברת הגמל.

1 צפייה בגלריה
קרן השתלמות חיסכון כסף
קרן השתלמות חיסכון כסף
(צילום: שאטרסטוק)

אינפיניטי היא לא מהחברות הגדולות בשוק הגמל. נכון לחודש יוני מנהלת חברת הגמל של בית ההשקעות נכסים בהיקף של פחות מ-1.4 מיליארד שקל. לשם השוואה, חברת הגמל של מור, שכאמור גם היא הודיעה לאחרונה כי תתמודד במכרז קרנות ברירת מחדל לראשונה, מנהלת כבר היום כמעט 22 מיליארד שקל בחברת הגמל – עוד לפני פתיחת קרן הפנסיה.
רשות שוק ההון קבעה את המנגנון המוטה לטובת שחקנים חדשים לאחר שבשנה האחרונה צומצם מספר קרנות הפנסיה מ-9 ל-7 בעקבות רכישת הקרנות של הלמן אלדובי ופסגות על ידי מיטב דש ואלטשולר שחם.
לצד המצטרפות החדשות, גם אלטשולר שחם הגישה הצעה מחודשת למכרז. מאז 2018, קרנות ברירת המחדל הן של אלטשולר שחם, איילון מיטב, פסגות והלמן אלדובי. יחד הן מנהלות 47 מיליארד שקל. ב־2020 עברו 8.2 מיליארד שקל מקרנות הפנסיה הרגילות לקרנות ברירת מחדל. הכספים יצאו בעיקר מהראל (4 מיליארד שקל) ומגדל (3 מיליארד שקל). מי שגרפה את עיקר הכספים היא קרן ברירת המחדל של אלטשולר שחם, שגייסה 6.6 מיליארד שקל. בשבועות הקרובים תודיע רשות שוק ההון על הזוכים במכרז.
בית ההשקעות ילין לפידות שקל במשך חודשים את האפשרות להשתתף במכרז אך לפני שבועיים הודיע שלא ייגש כדי לשמר את הרמה התפעולית המובילה בגמל.