$

30 דקות או פחות

"המלצנו ללקוח להזיז מכונת כרייה ב-2 מעלות - וחסכנו לו 10 מיליון דולר"

רייזור לאבס לאבס הישראלית פיתחה פלטפורמה לחיזוי תקלות ומתמקדת בתחום הכרייה, במטרה לייעל את העבודה. המנכ"ל רז רודיטי מסביר למה היזמים בחרו לצאת לדרך בלי לגייס כסף ומספר על ההנפקה המתוכננת בנאסד"ק, בעתיד הלא רחוק

שירות כלכליסט 13:0122.06.21

בזמן הבהלה לזהב, אי שם במאה התשע עשרה, היתה אמירה ידועה לפיה האנשים שעשו הכי הרבה כסף היו בכלל אלה שמכרו לכורים אתי חפירה. מאה ומשהו שנים אחר כך, זה בדיוק מה שעושה רייזור לאבס הישראלית, פלטפורמה לחיזוי תקלות במכונות, מפעלים ומכרות - כן, גם מכרות זהב.

 

 

 

לפרקים נוספים של הפודקאסט "30 דקות או פחות" ליחצו כאן

  

רז רודיטי, המנכ"ל ואחד ממייסדי החברה, מספר על אחד המקרים הראשונים שהוכיחו את יכולות הפלטפורמה שפיתחה בחיזוי תקלות: "ניתחנו מידע מלקוח וראינו מכונת כרייה שלו זזה תוך כדי העבודה קצת ימינה ושמאלה. הסברנו להם איך להזיז את המכונה בשתי מעלות - וזה חסך להם 10 מיליון דולר בשנה".

 

רודיטי הקים את החברה הראשונה שלו בגיל 16: בזמן שהחברים שלו שיחקו כדורסל בשכונה, הוא קידם משחקים ברשת, קרא תשקיפים של חברות בורסאיות בשעות הפנאי והשקיע את הכסף שהרוויח מחברת המשחקים בשוק ההון.

 

רז רודיטי רז רודיטי

 

 

רייזור לאבס, החברה שהקים עם שני שותפיו ב-2016, מיכאל זולוטוב ועידו רוזנברג, עשתה מסלול לא אופייני לסטארט-אפים: הם לא גייסו שקל ממשקיעים חיצוניים והצליחו לממן אותה בעזרת הכנסות של עסק אחר שהקימו, בית תוכנה שהכניס כסף מפרויקטים אחרים. לפני שלושה חודשים הם עשו עוד צעד לא אופייני, כשהנפיקו את רייזור לאבס בבורסה של תל אביב, עם הבטחה גדולה,להגיע להכנסות של עשרות מיליוני דולרים ותוך שנתיים להנפיק במקביל גם בנאסד"ק.

 

בראיון לפודקאסט "30 דקות או פחות" הוא מסביר למה בחרה החברה שלא לגייס כסף בתחילת דרכה ועונה לביקורת על הירידה בשער המניה לאחר ההנפקה.

 

 

 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

 

מראיינים:

נבות וולק, איש הייטק.

אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.

x