$
30 דקות

30 דקות או פחות

הסטארט-אפ שכיוון לארגונים גדולים שינה גישה בקורונה ונמכר בתוך חודשים

ביטדאם הישראלית לא תיכננה למכור את שירות ההגנה שלה מפני תקיפות סייבר לחברות קטנות, אבל אחרי שחברות כאלה גילו את השירות שלה המנכ"לית לירון ברק מצאה תוכנית עסקית מתאימה - שהובילה בסוף לאקזיט

שירות כלכליסט 15:2814.06.21

ההתרחבות והצמיחה של חברת BitDam הישראלית קרתה כמעט בטעות. הסטארט-אפ, שהתחיל מהגנה על אימייל והוסיף יכולות כיסוי גם לזום, סלאק, Microsoft Teams, דרופבוקס ועוד, עבד במקור מול ארגונים גדולים. הרעיון הוא סריקה של התקשורת כדי לזהות לינקים חשודים בתוכנות שיתוף שונות, אבל לא באמצעות זיהוי של תקיפה שכבר מוכרת - ב-BitDam החליטו למפות ולזהות כל התנהגות חריגה.

 

 

 

לפרקים נוספים של הפודקאסט "30 דקות או פחות" ליחצו כאן

 

במהלך הקורונה גילו בחברה שהגיעו אליהם לקוחות חדשים, כאלה שהם לא התכוונו לעבוד איתם - חברות קטנות יותר או בינוניות שגילו את השירות והתחילו להשתמש בו. "בהתחלה התעלמנו", מספרת המנכ"לית לירון ברק, שייסדה את החברה ביחד עם בן זוגה, ומסבירה כי לחברה לא היו משאבים לעבודה מול לקוחות קטנים יחסית והתפיסה היתה שההכנסות לא יצדיקו את הפעילות.

 

לירון ברק לירון ברק צילום: ביטדאם

 

 

בהמשך החליטו בחברה לשנות גישה ומצאו דרך לעבוד עם חברות קטנות, דרך גופים מתווכים שמוכרים את המוצר ומציעים גם שירות. "זו היתה פעילות צדדית", מסבירה ברק, "אבל זה התחיל לתפוס תאוצה ובשבוע מצטרפים כמה לקוחות משלמים - דבר שלא קרה לנו כל יום".

 

הצמיחה הזו תפסה את תשומת הלב של חברת דאטו (Datto) האמריקאית, שמוכרת בין היתר מוצרי אבטחה, התחילה לעבוד גם עם ביטדאם ובמהרה החליטו שם לרכוש את החברה הישראלית ולהפוך אותה למרכז הסייבר שלה בארץ.

 

בראיון לפודקאסט "30 דקות או פחות" מסבירה ברק איך מג'נגלים התרחבות כזו ועסקת מכירה כשהיא בהריון, עם ילד בן שנתיים ובן זוג שעובד ביחד איתה, מה התוכניות להמשך ואיך היא מתכננת לגייס עובדים נוספים בשוק התחרותי בארץ.

 

 

ראיון שבועי עם יזמים, משקיעים ומנהלים בעולם ההייטק
 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

מראיינים:

נבות וולק, איש הייטק.

אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט. 

x