$

30 דקות או פחות

"חברה שתטפל רק בעסקאות שנדחות במסחר מקוון תהיה גדולה יותר מאמזון"

מיכאל רייטבלט, מנכ"ל פורטר הישראלית, מספר כי בכל שנה לא יוצאות לפועל עסקאות בהיקף של 440 מיליארד דולר במסחר מקוון בגלל בעיות בדרך, איך החברה מנסה לשנות את המצב ואיך יגיב להצעת רכישה מאמזון

שירות כלכליסט 16:1116.08.20

התרגלנו כבר לקנות ברשת בלחיצת כפתור, בלי לחשוב יותר מדי על הלוגיסטיקה שנכנסת לפעולה לאחר הלחיצה הזו. אבל מה קורה כשצצות בעיות בדרך? "מעל 440 מיליארד דולר של עסקאות מקוונות לא קורות כי מישהו בשרשרת - בנקים, הסוחרים עצמם, חברות כרטיסי אשראי - מחליט לדחות את העסקה", מספר מיכאל רייטבלט, מנכ"ל פורטר ואחד ממייסדיה. "אם תקים חברה שמה שהיא יודעת לעשות זה רק להעביר את העסקאות האלה - תקבל עסק גדול יותר מאמזון ושופיפיי ביחד".

 

 

 

 

 

לפרקים נוספים של הפודקאסט "30 דקות או פחות" ליחצו כאן

 

פורטר (Forter) הישראלית מנסה לטפל במהירות בעסקאות כאלה. המייסדים עבדו ביחד בחברת Fraud Sciences שנמכרה לפייפאל בתחילת 2008 ועסקה במניעת הונאות ברשת, אבל בפורטר פונים לתחום אחר ורוצים לעבוד בצורה מהירה יותר: "המערכת חייבת להיות אוטומטית, כדי לאשר עסקאות בחצי שנייה", מסביר רייטבלט. ויש לו המחשה לשינוי הדרמטי שחל במכירות ברשת: "כש-Fraud Sciences היתה בשיאה, בסייבר מאנדיי 2007, עשינו 1,800 עסקאות ביום. בפורטר הגענו ל-1,800 עסקאות בשנייה. אנחנו לא מתעסקים בהונאה, אלא בכמה אנשים לגיטימיים נדחים".  

 
מיכאל רייטבלט מיכאל רייטבלט צילום: אוראל כהן

 

 

בראיון בפודקאסט "30 דקות או פחות" הוא מספר על הזינוק בעולם המסחר האלקטרוני בתקופת הקורונה, על ההנפקה שאולי תגיע ומסביר למה הוא לא ימהר למכור את החברה לאמזון וג'ף בזוס, גם אם תגיע הצעת ענק.

 

 

 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

מראיינים:

נבות וולק, איש הייטק.

אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x