שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
30 דקות

30 דקות או פחות

"הכביש החשמלי שלנו חוסך כבר מהיום הראשון עשרות מיליוני דולרים"

אורן עזר, מנכ"ל ומייסד אלקטריאון, מסביר איך עובדת הטכנולוגיה של החברה, שמחשמלת כבישים ומטעינה כלי רכב תוך כדי נסיעה, מתי נוכל לנסוע ברכב חשמלי בלי לעצור כדי להטעין אותו ולמה השיטה הזו משתלמת יותר

שירות כלכליסט 10:5119.08.19

המכונית החשמלית כבר כאן, אבל סוגיית ההטענה עוד לא נפתרה לחלוטין - איך ממלאים את הסוללה במהירות, כמו שאנחנו רגילים בתחנת דלק רגילה? אחד הפתרונות המעניינים מגיע מישראל - חברת אלקטריאון מפתחת טכנולוגיה ש"מחשמלת" כבישים, כך שניתן להטעין מכוניות, משאיות ואוטובוסים חשמליים תוך כדי הנסיעה. הפתרון הזה אמור לחסוך הוצאות של מיליוני דולרים על סוללות כבדות ויקרות והמון זמן הטענה.

 

 

 

לפרקים נוספים של הפודקאסט "30 דקות או פחות" ליחצו כאן

אורן עזר, מנכ"ל ומייסד אלקטריאון, מתאר בראיון לפודקאסט "30 דקות או פחות" את המסלול הלא שגרתי שעברה החברה בהייטק הישראלי - טכנולוגיה עמוקה וכמעט בדיונית, כסף שגויס מחממה ואחר כך בבורסה של תל אביב ולא ממשקיעי הון סיכון ומוצר שיכול לשנות את העולם. בינתיים החברה פרסה כביש ראשון בתל אביב, ובקרוב יתחיל פיילוט גדול בשבדיה, שעבורו שילמה הממשלה השבדית 12 מיליון דולר, בדרך להפוך את כל תשתיות הכבישים לחשמליים ובטווח הארוך יותר להפוך את העולם להרבה פחות מזוהם.  

 

אורן עזר אורן עזר צילום: ניר סלקמן

 

 

עזר מסביר כי "הכביש החשמלי שלנו חוסך כבר מהיום הראשון עשרות מיליוני דולרים" מול האלטרנטיבה של סוללות יקרות שצריך להתקין באוטובוסים ולהחליף כל כמה שנים. בעזרת הכביש החשמלי אפשר להסתפק בסוללות קטנות יותר ואם הנסיעה מספיק ארוכה אפשר גם להסתפק בטעינה איטית יחסית.

אז מתי נוכל לנסוע בלי לעצור לתדלק או להטעין את הרכב, איזה מידע אפשר לאסוף "על הדרך" ולמי הוא יכול לסייע? כל התשובות בראיון המלא בפודקאסט.  

 

 

הכביש החשמלי של אלקטריאון הכביש החשמלי של אלקטריאון צילום: youtube

 

 

ראיון שבועי עם יזמים, משקיעים ומנהלים בעולם ההייטק
 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

 

מראיינים:

נבות וולק, איש הייטק.

אביב פרנקל, איש תקשורת וסטארט-אפיסט.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x