$

30 דקות או פחות

"מבחינת מידע על תחבורה ציבורית מוביט היא מספר 1 בעולם. גוגל במקום השני, בפער עצום"

ניר ארז, מנכ"ל ומייסד מוביט, מספר איך חברה של 100 עובדים הצליחה לנצח חברות ענק, כל כמה זמן מתווסף כיסוי של עיר חדשה בשירות ואיך מגיעים העובדים למשרדים בנס ציונה

שירות כלכליסט 14:3131.03.19

כשמוביט יצאה לדרך, בשנת 2012, היא נתקלה בביקורות - למי שנוסע בתחבורה ציבורית אין סמארטפון, אז איך היא תוכל לעזור לו? כיום כבר לא ממש צריך להסביר מי ומה היא: החברה שמציעה מידע על תחבורה ציבורית (ולא רק) פועלת ביותר מ-2,800 ערים ב-90 מדינות וסיימה את 2018 עם 365 מיליון משתמשים רשומים, "ואנחנו מוסיפים בערך מיליון משתמשים ביום", מספר ניר ארז, מנכ"ל ומייסד החברה.

 

 

 

לפרקים נוספים של הפודקאסט "30 דקות או פחות" ליחצו כאן

  

מוביט צמחה בזכות שיתופי פעולה שונים - עם ערים, מפעילי תחבורה ציבורית וחברות כמו אובר והמתחרות שלה - אבל גם בזכות קהילת המשתמשים שלה. "בהתחלה הוספנו בעצמנו מידע על ערים", מספר ארז בראיון לפודקאסט "30 דקות או פחות", "אבל זה לקח 4-5 חודשים לכל עיר, וזה פשוט לא הגיוני". ואז החליטו בחברה להציע לקהילה את האפשרות לעשות את העבודה ולעדכן את הנתונים, וכיום היא מוסיפה כיסוי לעיר חדשה בכל 15 שעות בממוצע.

 

מנכ"ל מוביט ניר ארז. "לאף עובד אין רכב חברה, וגם לא יהיה" מנכ"ל מוביט ניר ארז. "לאף עובד אין רכב חברה, וגם לא יהיה" צילום: אוראל כהן

 

 

בעזרת המידע מהקהילה הגיעה מוביט למידע מקיף על התחבורה הציבורית ולדברי ארז "מוביט היא מספר 1 בעולם מבחינת מידע על תחבורה ציבורית. שירות המפות של גוגל במקום השני- ובפער עצום, של 60%-70%". ארז מספר כי בתחום המידע בזמן אמת הפער גדול עוד יותר: "כל טלפון אנדרואיד בעולם מגיע עם אפליקציית המפות של גוגל, ועדיין הגענו לכמעט 400 מיליון משתמשים - בלי להוציא אגורה על שיווק".

 

 

 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

 

ארז מספר בראיון על צמיחת החברה ("היינו 100 עובדים, צמחנו ל-150 ונתרחב ל-200"), איך מגיעים העובדים למשרדי החברה בנס ציונה ("לאף אחד אין רכב חברה וגם לא יהיה") ומה גילו בחברה משירות הקארפול שהם בחנו בארץ.

 

מראיינים:

נבות וולק, איש הייטק.

אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x