• תפריט
שיחה מהעתיד

הפודקאסט של זיו לבבי: למה ללכת לחפש בית אם יש מציאות מדומה?

היזם זיו לבבי מסביר מדוע המציאות המדומה מתקשה 'לרדת אל העם' וכיצד סרטונים וירטואליים בשוק הנדל"ן משפרים תהליכי מכירה

בשיתוף בזק 09:5021.08.18

 

 

היזם זיו לבבי עסוק בשנתיים האחרונות במיזם החדש שלו, VRealty - אפליקציה שמאפשרת לייצר סיורים וירטואליים לנכסים להשכרה ומכירה. במקביל הוא מקדם פרויקטים התנדבותיים בעולם הטכנולוגיה, מלווה סטרטאפים צעירים בתחילת דרכם ומרצה לניהול מותג במכללה למנהל.

 

"היו לי בעבר שני סטארטאפים שנגעו בתעשייה ישנה ותעשייה חדשה", מספר לבבי. "התהליך מאד מעניין, לקחת תהליך ישן במשק ולראות איך אפשר לשפר אותו בעיקר באמצעים טכנולוגיים".

 

כך הקים לבבי, למשל, קליניקה וירטואלית לקבלת חוות דעת שנייה אונליין: "ההפניה הייתה גלובלית, יש הרבה ביקוש לתיירות מרפא ורצינו לחסוך לאנשים את הדרך. נכנסתי עמוק לעולם ה-VR והבנתי שיש פער, חיפשתי דרכים לחבר אותו לעולם שלנו והחלטת לחבר לעולם הנדל"ן".

 

בבסיסה של היזמות עומדת מציאות שמוכרת ללא מעט אנשים בשוק נדל"ני חי ובועט: "מאוד מציק ללכת ולראות דירות", מזכיר לבבי, "הלקוח הסופי מבזבז המון-המון זמן. מחקרים מראים שלקוחות יודעים כשלא רוצים נכס כבר ב-30 שניות הראשונות – זו תעשייה שמבזבזת המון זמן".

 

הפיתוח של VRealty מיועד עבור סוכני נדל"ן, שיכולים לצלם כל נכס שרוצים לסיורי 360 מעלות - ולשווק אותו בפלטפורמות שונות. "למדנו המון ששוק המתווכים שונה מאוד מעולם ההייטק. צרכים מאד שונים ומדויקים, תהליך מכירות שקשה להעתיק לעולם דיגיטלי. הטאץ' האישי חשוב, לא רוצים לוותר.

 

"כשאני התחלתי הצורך היה ברור", אומר לבבי, "הפתרון הטכנולוגי גם פחות או יותר. בדקתי וגיליתי שרוב הפתרונות מכוונים גבוה – לווילה בקיסריה ולא לפרברי אשדוד. להם אי אפשר לעשות את הסיורים הווירטואליים כי זה מאד יקר. הבנתי שצריך פתרון נגיש ומדויק יותר עבור הצרכנים.

 

"הלקוחות מקבלים חבילת סיורים ומטמיעים בכמה שיותר מדיות. אנחנו רואים כמה צפיות יש וגם יודעים לנתח אותן – על מה התעכבו, מה ראו שוב וכדומה – וכך הופכים את תהליך המכירה ליותר מדויק. האדפטציה עדיין נמוכה יחסית", אומר לבבי. "אבל זה העתיד". והעתיד, אגב, כולל כבר פעילות בארה"ב וגם שותף בסין.

 

• למה עד היום המציאות המדומה לא 'יורדת אל העם'?

"בעיקר בגלל מגבלות של חומרה, כמו הצורך במשקפיים. זה בטח ייעלם עם הזמן. היום קשה מאד לדמה עולמות או חוויות, זה דורש כוח עיבוד מאוד אגרסיבי ולא ממש ישים. היום אנחנו באיזשהו דור ביניים, היה מי שדימה אותו לשלב הטלפונים הניידים ב-1984. הענקיות בינתיים משקיעות מיליארדים בתחום, עוד לא ברור מה מזה יילך".

 

האם הטכנולוגיות החדשות לא יגרמו לנו להיות פעילים פחות ופחות? "זה יביא הרבה דברים טובים", סבור לבבי, "כמו כל דבר, האוכלוסייה לוקחת את זה למקומות שטובים לה. בכל דבר יש קצת טוב וקצת רע, בסופו של דבר הטכנולוגיה הזו היא דבר מדהים. בעולם הרפואה לומדים להסתייע בזה לא מעט, למשל".

 

האזינו לפודקאסט וגלו מה ההבדלים בין גברים ונשים בעולם ההייטק, איך יודעים שרעיון טוב הוא ישים וגם – מה יקרה כשהמציאות הרבודה תיכנס לשוק הנדל"ן?

 

האזינו לפרקים נוספים בסדרת הפודקסטים "שיחה מהעתיד" של בזק.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x