$
IT בעולם

"אנחנו מתכננים להעלות לענן את תחום ה-VoIP"

אלן מסרק, המנכ"ל הטרי של וונאג' לא מפחד מסיסקו ואוויה, הוא רואה את החברה שלו כשחקנית משמעותית בתחום התקשורת לעסקים. הנשק הסודי שלו - מרכז המו"פ של החברה ברעננה

רפאל קאהאן 17:0406.12.16
וונאג' (Vonage) היא אולי חברה שלא אומרת לכם הרבה, אך עבור מיליוני אמריקאים היא מהווה את ספקית שירותי הטלפוניה העיקרית שלהם. החברה, שמגלגלת מחזור בהיקף של מאות מיליוני דולר בשנה, נוסדה לפני כ-15 שנה על מנת לספק שירותי טלפון מבוססי IP. עד היום, היא נחשבת לחברה הציבורית הגדולה ביותר בתחום בארה"ב, למעט ספקיות הטלפוניה הגדולות.

 

וונאג' סבלה בשנים האחרונות מסוג של דעיכה בעיקר בגלל שהמודל העסקי של חברות התקשורת השתנה עם כניסת הסמארטפונים. החברה גם סבלה משינויי הנהלה שלא שיפרו את המצב. בשנה שעברה הוחלט על מינוי של מנכ"ל חדש, אלן מסרק. כמו מאריסה מאייר וטים ארמסטרונג מדובר בבכיר לשעבר בגוגל.

אלן מסריק מנכ"ל Vonage אלן מסריק מנכ"ל Vonage צילום: יח"צ

 

הסטארט-אפ של מסרק, קוויקאופיס, נרכש ב-2012 על ידי גוגל. אך לאחר שלוש שנים כמנהל כרום ואפליקציות בענקית החיפוש, הוא החליט להמשיך לכיוון חדש. הוא מונה למנכ"ל וונאג' עם המשימה להזניק את החברה האפרורית מניו ג'רסי למתחרה חדשנית בעולם התקשורת. תחת שרביטו, החברה עברה למודל עסקי חדש שכולל שירותים לעסקים. "זה לא שאנחנו זונחים את השוק הפרטי, אבל יש לנו יתרונות ברורים עבור עסקים", אומר מסרק.

 

את מסרק אנחנו פוגשים במשרדי וונאז' בישראל. החברה פתחה כאן לפני מספר שנים מרכז מחקר ופיתוח. המרכז מעסיק כמה עשרות מהנדסים והוא נמצא בתנופת גידול מאז שמסרק לקח את מושכות החברה. "אנחנו מחפשים טאלנטים לעיבוי מערך הפיתוח שלנו", אומר מסרק, "ישראל היא מקום טוב למצוא אותם", הוא מוסיף. "וונאג' הופכת את עורה, אבל היא ממשיכה לספק פתרונות תקשורת מבוססי VOIP. אנחנו ממשיכים לפתח את עסקי הטלפוניה - אנחנו פשוט לוקחים את זה למקום ההגיוני שלהם, הענן", הוא מרחיב. "הפתרונות שלנו כבר לא קשורים להתקן איתו משתמשים".

 

המעבר לשירותי VoIP לעסקים חושף אתכם לחברות התקשורת הגדולות, סיסקו או אוויה. מה היתרון שלכם?

"היתרון שלנו שאנחנו שחקן מחשוב ענן טהור. אנחנו לא מתעסקים עם עסקי טלפוניה מסורתיים ואנחנו גם לא מתעסקים בחומרה. הכל אצלנו מבוסס תוכנה. מיקרוסופט מכניסה את שירותי הקול לחבילת אופיס 365, סיסקו גם, אבל אנחנו לא מתיימרים להתחרות בהם ישירות. לא בשלב הזה. מדובר בשוק שמוערך בכ-50 מיליארד דולר בשנה ב-2020. אפילו אם ניקח רק חלק ממנו - מבחינתנו זה בסדר גמור".

 

"יש לנו כיום את רשת התקשורת הגדולה ביותר בתחום ואנחנו מספקים את השירות ללקוחות הפרטיים. לרשת לא אכפת אם אנחנו משתמשים בה ללקוחות עסקיים או פרטיים. המתחרות הגדולות עדיין לא רואות את השוק שלנו כנישה חשובה עבורם וזה משאיר לנו משהו כמו שלוש-ארבע שנים של התכוננות וחדירה".

 

מסרק החל בתנופת רכישות בשנה האחרונה כולל הסטארט-אפ הצרפתי נקסמו (Nexmo) שפיתח api לחיבור אמצעי תקשורת לענן. "אנחנו יודעים להפעיל שירותי תקשורת מתקדמים. למשל אנחנו מספקים יכולת לשלוח הודעות SMS ללקוחות של אפליקציה, כגון הודעות שמקבלים משתמשים במהלך אימות דו-שלבי או אישור הגעה של נהג".

 

מה השלב הבא של וונאז'?

"אנחנו רוצים לגדול ולהפוך למתחרה משמעותית בתחום. סיסקו, אוויה וחברות נוספות בתחומי התקשורת אולי גדולות יותר. אבל יש לנו יתרונות משלנו. אנחנו זריזים, יש לנו תשתיות מעולות ואנחנו מסוגלים לקדם מהלכים בשביל להגיע רחוק".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x