$
IT בישראל

ועידת סין ישראל

"שוק המידע הרפואי בסין ממתין לישראלים"

ד"ר ליו ז'ירן, מייסד ומנכ"ל ענקית ה־IT הסינית ניוסופט, שישתתף בוועידת ההשקעות השנייה ישראל־סין, רוצה לעבוד עם חברות הייטק ישראליות

רפאל קאהאן 13:5012.09.16
השוק הסיני הוא ממוקדי המשיכה העיקריים עבור כל חברה מערבית שרוצה להגדיל את היקף עסקיה. הדבר נכון לחברות בינלאומיות כמו IBM או אורקל ולחברות קטנות ובינוניות כאחת, בעיקר כאלה שעוסקות בחדשנות. עם זאת, הכניסה לשוק הסיני דורשת השקעת משאבים ברכישת שפה חדשה ובהכרת התרבות המקומית וכללי הרגולציה. גם המרחק הגיאוגרפי לא מקל את התהליך.

ד"ר ליו ז'ירן, מייסד ומנכ"ל ענקית ה־IT הסינית ניוסופט, שיגיע ארצה להשתתף בוועידת ההשקעות השנייה ישראל־סין" ב־26–24 בספטמבר, מעוניין להקל על חברות ישראליות חדשניות להגיע לסין. "חברות ישראליות חדשניות שרוצות לסייע בפיתוח טכנולוגיות בתחום הבריאות ימצאו בסין שוק מאוד מעניין שמשווע לחדשנות", אומר ז'ירן. "אנחנו יודעים לסייע במימון ובגיוס כסף כדי לספק את הגב הכלכלי שנדרש לצורך כניסה לשוק הסיני. אנחנו עובדים במודל שבו החברות משלמות עבור השירות שלנו או שאנו מקבלים אחוזים בתמורה להשקעה. אנחנו חוסכים לחברות הזרות את הצורך ללמוד את השוק. כמו כן נשמח להסתייע בחברות ישראליות כדי לחדור לשווקים חדשים בעולם. יישום של טכנולוגיה ישראלית לצורך חדירה לשווקים באסיה, באירופה ובארה"ב יכול להוות שיתוף פעולה מעניין עבורנו".

 

מה דורשת חדירה לתחום הסיני?

"חדירה עסקית לסין דורשת רישיונות והכרה של הבירוקרטיה המקומית. נדרש שותף מקומי יעיל שיבין היטב את השוק ואת הדרך להחדיר את המוצר. זה בעיקר נכון עבור חברות קטנות ובינוניות שרוצות לחדור לסין. אם חברה רוצה לייצר ערך לעסקה בסין, רצוי לה להיעזר בשותף מקומי. חברה סינית תבין יותר מה הדרישות של השוק המקומי. ניוסופט סייעה לא מעט לחברות זרות כגון אורקל, אינטל ו־IBM".

ליו ז'ירן מייסד ומנכ"ל ניוסופט ליו ז'ירן מייסד ומנכ"ל ניוסופט צילום: בלומברג

 

איך חברה ישראלית למשל יכולה לנצל את המעמד שלכם?

"לבוא לשווק בסין דורש השקעה גדולה שחברה קטנה לא תמיד יכולה לעמוד בה. אחד היתרונות שלנו הוא היכולת לסייע בהפצה של הטכנולוגיה ולהתאים אותה לדרישות המקומיות. אנחנו גם יודעים לסייע בלוקליזציה של הטכנולוגיה מבחינת הדרישות של השוק הסיני. ניוסופט מקימה פלטפורמה שתשמש זירת מסחר עבור חברות ישראליות כדי לשווק את מוצריהן בשוק הסיני. אנחנו יודעים לקשר בין החברות לבתי חולים, שלטון מקומי, חברות ביטוח וכן הלאה. הפלטפורמה שלנו גם מסייעת בייצור מקומי של הטכנולוגיה. אנחנו קוראים לזה האב־טכנולוגיה וחדשנות סיני־ישראלי".

 

ניהול טיפול רפואי

 

לדבריו, אחד הסקטורים המשמעותיים עבור ניוסופט הוא תחום הבריאות, שבו יש לחברה כמה מיזמים. ניוסופט נחשבת כיום לחברת ה־IT הגדולה בסין, עם התמחות בפיתוח תוכנה עבור הסקטור התעשייתי. לחברה 20 אלף עובדים שפזורים בין שמונה מרכזים אזוריים, שישה מרכזי פיתוח וכ־40 משרדים מקומיים ברחבי סין. החברה גם מפעילה שלושה מרכזים אוניברסיטאיים, שבהם לומדים 35 אלף סטודנטים במקצועות המחשבים וההנדסה.

 

"ניוסופט חולשת על 50% משוק הבריאות בסין. אנחנו מספקים שירותים בתחומים רבים, כגון מכשור רפואי, פתרונות מידע עבור בתי חולים וחברות ביטוח וכן פתרונות נלווים לטיפול ביתי", מסביר ז'ירן. "אנחנו מובילים גם בתחום ה־IT הרפואי בבתי החולים. אנחנו מייצרים מכשור רפואי עבור כ־9,000 בתי חולים ברחבי העולם.

"תחום הבריאות בסין משווע לטכנולוגיה ישראלית" "תחום הבריאות בסין משווע לטכנולוגיה ישראלית" צילום: בלומברג

 

"הקמנו פלטפורמה למחשוב רפואי לבתי חולים, תוך שימוש במערכת הענן שלנו. יש לנו גם מודל עסקי שמתבסס על השכרת מוצרי מחשוב רפואי. אנחנו קוראים לזה ניהול הטיפול, זו חבילה שמכסה את כל צורכי המשתמשים בתחום, והיא כוללת פתרון שלם שמתאים לטווח רחב מאוד של דרישות".

 

מה היקף שוק הבריאות הסיני?

"השוק מגיע לכ־1.3 מיליארד התושבים במדינה. צריך להבין שהבריאות בסין היא עדיין עסק ממשלתי. גידול האוכלוסין והגברת הנגישות לשירותי רפואה מודרניים מביאים להכפלה של הוצאות הבריאות הממשלתיות מדי שנה. מעמד הביניים הסיני גדל בקצב גבוה מאוד. אני חושב שב־20 השנה הקרובות תחום הבריאות יהפוך לצרכן המחשוב והטכנולוגיה העיקרי בסין".

 

מה מיקומה של ניוסופט בשוק?

"ניוסופט אגרה הרבה מידע וניסיון בשוק הבריאות הסיני. בזכות העובדה שהפלטפורמה שלנו משמשת כ־6,000 בתי חולים ומרכזי בריאות במדינה יש לנו הידע והיכולת לסייע לכל מי שרוצה להתברג בתחום בסין. אחת הטכנולוגיות שמעוררת עניין כאן היא האינטרנט של הדברים (IoT). בסין יש בעיה של חיבור הפריפריה החקלאית למוקדי האוכלוסייה. טכנולוגיה זו יכולה לסייע לחבר בתי חולים במרכזי אוכלוסייה לאוכלוסייה הכפרית. הפלטפורמה שלנו צוברת משתמשים במהירות בזכות ההשקעה של הממשלה הסינית בבריאות התושבים".

 

בעיות של מיתוג

 

לאור כל הנאמר עד כה מתבקש לשאול גם עד כמה חברות סיניות מתקשות לחדור לשווקים זרים. ז'ירן לא מזהה בעיות ייחודיות בתחום הזה. "הקמתי את ניוסופט בסין, אבל את החוזים הראשונים עשיתי עם יפן והולנד (עד היום, חלק ניכר מהפעילות של ניוסופט מתבצע מול יפן — ר"ק). זה אמנם אתגר עבור חברה סינית, בגלל בעיות של זכויות יוצרים ומיתוג, אבל אם תראה חברות כמו וואווי שמשקיעות הרבה במחקר ופיתוח, הן מצליחות יפה בחדירה לשווקים ברחבי העולם".

 

מה ההבדל בין סין של היום לסין של לפני 25 שנה, אז הקמת את ניוסופט, מבחינת הקושי להקים עסק במדינה?

"עבור יזם סיני לפני 20 שנה הקמה של עסק היתה הרבה יותר קשה. כיום ליזמים סינים יש הרבה יותר הזדמנויות והקלות. תראה את עליבאבא ואת וואווי. היזמות כיום הרבה יותר פשוטה ומספקת לסיני הצעיר הרבה יותר הזדמנויות. הכל קשור בחדשנות וברצון

בטל שלח
    לכל התגובות
    x