$
מחירים ומסלולים

יורה ברגל של בזק? בזק בינלאומי משיקה חבילות משולבות של ספק ותשתית

ספקית האינטרנט תציע חבילת 100 מגה ב-119.9 שקל, לעומת 99 שקל באקספון ונטוויז'ן. החבילות של בזק בינלאומי יפגעו בהכנסות של החברה האם, בזק

אופיר דור 14:4112.04.15

בזק בינלאומי תתחיל מחר (ב') לשווק חבילות משולבות של ספק ותשתית אינטרנט במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי, אך מחירן יהיה גבוה משמעותית ממה שמציעות ספקיות האינטרנט האחרות. בזק בינלאומי תציע חבילה של 15 מגה ב-99.9 שקל (ספק ותשתית). חבילה של 40 מגה ב-109.9 שקל לחודש ו-100 מגה ב-119.9 שקל.

לשם השוואה, 012 סמייל של פרטנר מציעה חבילת 15 מגה ב-89 שקל בשנה הראשונה ו-109 שקל לאחר מכן, 018 אקספון ונטוויז'ן של סלקום מוכרות את אותה חבילה ב-79 שקל בלבד וטריפל סי ב-75 שקל.

 

בגזרת ה-100 מגה מציעה 012 סמייל חבילה של ספק ותשתית ב-100 שקל בשנה הראשונה ו-120 שקל לאחר מכן, 018 אקספון ונטוויז'ן ב-99 שקל מחיר אחיד וטריפל סי ב-100 שקל. לקוח שמתחבר למהירות 100 מגה ב-HOT או בבזק עם ספק אינטרנט בנפרד ישלם על כך 170-130 שקל.

 

מוקד התמיכה של בזק בינלאומי (ארכיון) מוקד התמיכה של בזק בינלאומי (ארכיון) צילום: שאול גולן

 

התמחור ממשיך את הקו השיווקי של בזק בינלאומי, לפיו החברה מציעה מוצר טוב יותר מבחינת שירות ואיכות הגלישה ולכן יכולה לגבות עליו מחיר גבוה יותר. לפחות בשנים האחרונות הקו השיווקי הזה המתבסס על העובדה שלבזק בינלאומי יש כבל תת-ימי משלה להעברת תקשורת לחו"ל מצליח והחברה גדלה בהיקף הלקוחות שלה.

 

מבחינת שירות לקוחות בזק בינלאומי אכן זוכה לדירוגים הגבוהים ביותר ממשרד התקשורת. עם זאת, על פי מומחים רבים לכבל התת-ימי שלה אין השפעה ממשית על מהירות הגלישה של לקוחות, במיוחד שחלק גדול מהגלישה של הישראלים נעשית לאתרים מקומיים או לאתרים שמחזיקים בשרתים בישראל.

 

במסגרת הרפורמה בשוק התקשורת הקווית שיצאה לדרך באמצע פברואר, ומכונה "השוק הסיטונאי", מחויבת בזק להחכיר את התשתית שלה לספקיות אינטרנט במחיר שנקבע על ידי משרד התקשורת. כך יכולות הספקיות להציע חבילה משולבת של תשתית וספק, משהו שלא התאפשר להן בעבר.

 

הכניסה של בזק בינלאומי לשוק החבילות המשולבות היא לכאורה ירייה ברגל של החברה-האם שלה, בזק. על כל לקוח בזק שיעבור לחבילה המשולבת המוזלת, תפסיד בסופו של דבר קבוצת בזק בכללותה הכנסה. אולם ככל הנראה בקבוצת בזק מעדיפים להעביר את ההכנסות מבזק לחברה-הבת בזק בינלאומי, במקום לספקיות מתחרות כמו 012 ונטוויז'ן. כמו כן לבזק בינלאומי יש פוטנציאל לגנוב לקוחות ל-HOT, שאינה משתתפת בשלב הזה ברפורמה.

 

בזק בינלאומי היא כיום ספקית האינטרנט עם המספר הגדול ביותר של מנויים. בחברה החלו בשבועות האחרונים בביצוע פיילוט שקט והעבירו מאות לקוחות לחבילות המשולבות, והחל ממחר יציעו חבילה משולבת לציבור הרחב. בחברה מסבירים כי המתינו עד שתהליך ניוד המנויים מבזק יהפוך ליעיל יותר לפני שהם משווקים את החבילה המשולבת באופן המוני.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x